Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100

15-Nov-2018
2187

Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri.

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, incepand cu data de 1 aprilie 2018 persoanele juridice cu statut fiscal de microintreprindere au posibilitatea sa scada din impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor o suma reprezentand 20% din cheltuielile cu sponsorizarea, efectuate in perioada pentru care se calculeaza impozitul.

Trebuie retinut ca este vorba numai de sponsorizarea activitatilor nonprofit si a unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati (cu cel putin un serviciu social licentiat).

Lista furnizorilor de servicii sociale acreditati si a serviciilor sociale licentiate in baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, cu modificarile ulterioare, se regasesc in Registrul electronic unic al serviciilor sociale.

Acestea se refera la servicii de ingrijire la domiciliu pentru persoanele cu dizabilitati, la servicii de adapost de noapte, de acordare a hranei, servicii de recuperare in regim de zi pentru copii fara parinti si/sau cu dizabilitati, cantine municipale etc.

In aceste conditii, microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, numai pentru sustinerea activitatilor anterior mentionate, pot diminua impozitul datorat pentru trimestrul respectiv.

Sumele care depasesc aceasta limita se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive (7 ani). Scaderea se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Societatile platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor au obligatia sa depuna o declaratie informativa aferenta anului in care s-au inregistrat cheltuielile respective. Este vorba de formularului 107 "Declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/ burselor private", aprobata prin OPANAF nr. 1825/2018 publicata in 25 iulie.

Declaratia informativa se depune pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator celui in care s-au efectuat sponsorizari.

Persoanele juridice, care efectueaza sponsorizari/mecenat sau acorda burse private si scad aceste sume din impozitul pe venit, vor completa declaratia informativa cu beneficiarii acestor sume pentru monitorizarea si controlul cheltuirii fondurilor primite in scopul pentru care acestia s-au infiintat sau in scopul pentru care au fost alocate, dupa caz.

Formularul 100 se completeaza astfel:
- la rd. 1 "Suma datorata" se inscrie impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat inainte de scaderea sumelor reprezentand sponsorizarile (3.000 lei),
- la rd. 1.1. "Suma deductibila" se trece suma reprezentand sponsorizarile pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat (600 lei).
- la rd. 2 "Suma de plata" se inscrie diferenta dintre suma inscrisa la randul 1 si suma inscrisa la randul 1.1.

In trimestrul urmator se fac aceleasi calcule, se stabileste cat reprezinta 20% din impozitul datorat si la rd. 2 se trece diferenta de plata (adica din 1.400 cheltuieli cu sponsorizarea ramase se scade cat se poate deduce din impozitul pe venit datorat).

Chiar daca in cuprinsul titlului III nu se prevede existenta unui registru in care sa se inscrie ce sume se scad din impozitul datorat, este necesar sa aveti separat o evidenta a cheltuielilor cu sponsorizarea care nu s-au dedus si un scadentar al acestora.

Operatiunea de sponsorizare trebuie sa aiba la baza un contract incheiat in forma scrisa in care sa fie specificat obiectul, valoarea si durata sponsorizarii, precum si drepturile si obligatiile partilor.
Din anul 2018 simbolul contului privind sponsorizarea este 6584 ”Cheltuieli cu sumele sau bunurile acordate ca sponsorizare".

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF simplifica procedurile de administrare fiscala: Reducerea numarului de formulare, acordarea de asistenta si depunerea TUTUROR declaratiilor DOAR electronic
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat. Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume: I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale” Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical cod 06. Baza de calcul indemnizatie
    • baza de calcul indemnizatie, concediu medical, pensionar "O societate a angajat un pensionar pe perioada determinata de 36 luni. Angajatul a prezentat la contabilitate concediu medical pentru incapacitate temporara de munca pentru 7 zile, cod 06. Cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical?" Raspunsul specialistului Conform art. 10 alin. (1) din OUG 158/2005, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B, baza de calcul al indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca...» citeste mai departe aici

  • Inspectia muncii, in control! Amenzi de milioane de euro pentru munca la negru
    • Inspectorii de la Inspectia Muncii au aplicat amenzi de 1.264.778 euro pentru munca la negru, dar si pentru nerespectarea securitatii si sanatatii in munca, potrivit unui comunicat remis de institutie. “Inspectia Muncii a desfasurat, in perioada 3 – 14 iunie 2019, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare totala de 1.264.778 euro, adica 5.982.400 de lei”, anunta institutia. In total, au fost depistate 355 de persoane care desfasurau munca fara forme...» citeste mai departe aici

  • Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a prezentat marti, 25 iunie, proiectul de Ordonanta de Urgenta privind restructurarea financiara, scotand in evidenta modul in care se va face aceasta restructurare in functie de datoriile pe care companiile le au catre stat. "Trebuie clarificat ca nu discutam despre o amnistie fiscala. Discutam despre o restructurare financiara […]. Ideea a pornit de la companiile de stat, pentru care ar fi singura solutie de salvare. Este o sansa pe care...» citeste mai departe aici

  • Reducere de TVA pentru produsele traditionale, de la 1 iunie 2019
    • Vara a inceput cu o veste buna pentru cei care livreaza produse traditionale, eco sau montane: incepand cu 1 iunie 2019, acestora le este acordata o reducere a TVA-ului, de la 9% la 5%, pe baza anumitor acte doveditoare. Aceasta masura incurajeaza comercializarea de produse traditionale romanesti si favorizeaza, din punct de vedere economic, firmele care aleg sa livreze astfel de preparate, in detrimentul celor care nu sunt traditionale. Produsele traditionale sunt apreciate pentru calitatea lor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016