
Raportul Special
realizat de specialisti
Unul dintre obiectivele strategice importante inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013-2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. in acest sens, au fost dezvoltate, de-a lungul timpului, o serie de servicii in slujba contribuabililor, pe care le prezentam mai jos.
Servicii oferite electronic
- Spatiul privat virtual este un serviciu prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia fiscala si consta in punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care detin un cod numeric personal.
Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, in sectiunea "inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui user name si a unei parole. Verificarea datelor inregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numarului de inregistrare inscris pe un act administrativ fiscal emis de administratia fiscala incepand cu anul 2013, fie la sediul oricarei administratii fiscale in termen de 10 zile calendaristice de la data inregistrarii in Spatiul Privat Virtual. Administratia fiscala verifica datele de identificare conform BI/CI si solicita prezentarea numarului de inregistrare generat automat la data inregistrarii. Contribuabilii care detin deja un certificat digital calificat inregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Documente care pot fi comunicate prin Serviciul "Spatiul privat virtual"
1. Automat
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2025
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
2. La cererea contribuabilului
- Situatia obligatiilor fiscale de plata;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori;
- Certificatul de atestare fiscala;
- Adeverinta de venit.
3. Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal
- Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";
- Cerere privind "Nota obligatiilor de plata";
- Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare;
- Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit;
- Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;
- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat incepand cu anul 2014;
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat institutiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa si utiliza serviciul "Acces controlat la dosarul contribuabilului" este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse. Pe site-ul ANAF, in sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului" se gasesc informatii detaliate despre acest serviciu.
- Depunere declaratii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu ofera urmatoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaratiilor, intrucat nu presupune deplasarea la sediul administratiei fiscale; economisirea resurselor materiale si financiare (hartie, cheltuieli cu personalul, transport etc.); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; depunerea declaratiilor on-line se poate efectua la orice ora. Formularele electronice pot fi descarcate de pe siteul www.anaf.ro, sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Descarcare declaratii".
- Asistenta prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.
- Buletin informativ fiscal - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili", subsectiunea Legislatie / Nouatati legislative se gasesc informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara.
- Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili" se gasesc materialele informative si ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Servicii oferite telefonic
- Call-center - prin intermediul numarului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de indrumare si asistenta in domeniul fiscal contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT) selecteaza tasta 3.
- TelVerde - prin intermediul numarului 0800800085, contribuabilii pot sesiza:
- refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
- acte de coruptie infaptuite de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordonate.
Numarul de telefon 0800800085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un agent economic:
- codul de identificare fiscala;
- denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe valoarea adaugata;
- starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
- aplicarea sistemului de taxa pe valoarea adaugata la incasare.
Sursa: AJFP Valcea
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Intalnirile organizate de ANAF in vederea indrumarii contribuabililor cu privire la obligatiile fiscale (august 2019 )Ordinul 2810/2016: Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri sau serviciiSfaturi pentru cei care doresc sa acceseze serviciile online disponibile prin intermediul ANAFANAF are nevoie de ajutorul contribuabililor: Chestionar pentru imbunatatirea experientei cu FisculIntalnirile organizate de ANAF in vederea indrumarii contribuabililor cu privire la obligatiile fiscale (iulie 2019 )Ultimele articole
Strategia ANAF pentru anii 2021-2024. Digitalizarea institutiei si imbunatatirea serviciilor puse la dispozitia cetateanuluiANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna iunie 2019, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscaleLista serviciilor livrate de ANAF contribuabililorANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna mai, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscaleAti sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?Articole similare
Declaratia Unica 2020. ANAF reaminteste care este termenul de depunereModalitati de depunere declaratii prin SPATIUL PRIVAT VIRTUAL si alte servicii. Facilitati pentru contribuabiliNoua procedura de inregistrare a contractelor de fiducie. ANAF a modificat si formularele necesare contribuabililorPeste 30.000 de contribuabili au utilizat metoda identificarii vizuale online pentru inrolarea in SPViFlow eFactura: Automatizare completa!Ultimele articole
Persoanele fizice NU au obligatia de a descarca facturi sau de a accesa SPV in cadrul E-FacturaSAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Mesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiSAF-T in 2024. Recipisa si corectarea erorilor semnalate de ANAFOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiArticole similare
Modificarea codului fiscal a fost adoptata de Guvern!Cand sa apelezi la un avocat de drept fiscal din Timisoara?Deciziile de impunere privind CASS 2015-2017. Guvernul a stabilit termenele de plata si reducerile, dar si procedura de recuperare a contributiei in anumite situatii - VIDEOFara poprire pe conturi! Anuntul facut de ministrul finantelorANAF va trimite electronic certificatele de atestare fiscala si adeverintele de venitUltimele articole
Amnistie fiscala 2024. Mai poti beneficia de facilitati daca NU ai depus Notificarea pana pe 25 noiembrie?Ordinul 6410/2024: 4 modificari aduse procedurii de aplicare a amnistiei fiscaleProcedura de aplicare a amnistiei fiscale, modificata din nou prin Ordinul 6438/2024. Ce schimbari intra in vigoareAmnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiArticole similare
Comunicat Finante privind Spatiul Privat VirtualANAF lanseaza serviciul Spatiul privat virtual. Acces la situatia fiscala a persoanelor fiziceANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtualNoul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Modificare procedura comunicare intre contribuabil si autoritatea fiscala. OMFP 161/2015 si OMFP 162/2015Ultimele articole
ANAF: Avem in vedere elaborarea unui model de cerere de compensare transmisibil prin SPVNoutati privind Spatiul Privat Virtual. Ce declaratii puteti depune prin SPV?Sfaturi de la experti
Intrebare: Emiterea facturii s-a realizat la solicitarea bancii emitente a SGB. Facturarea s-a facut cu TVA, conform contractului si SGB. Pentru ca societatea sa incaseze factura, a fost necesara emiterea acesteia.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Recunoastere venit din dobanzi
Intrebare: O societate comerciala ?X? vinde catre o alta societate comerciala ?Y? parti sociale detinute la societatea ?Z?. Conform contractului de vanzare, o parte din pretul tranzactiei se vireaza intr-un cont escrow pus la dispozitia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie
SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025
SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar
Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025
Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA