Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?

25-Mai-2016
8599

In analiza urmatoare, avem cazul in care o societate care desfasoara activitate de comert cu ridicata de legume si fructe doreste sa afle in ce masura cheltuielile cu stocurile degradate scoase din gestiune sunt deductibile d.p.d.v. fiscal. De asemenea, nu se face ajustare TVA daca au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.

Vom vedea daca societatea poate considera deductibile costurile si nu va mai face astfel ajustarea de TVA pentru marfa degradata. Totodata, vom vedea ce documente trebuie intocmite pentru aceasta operatiune si daca prin predarea catre firma de salubritate in baza "Bonului de confirmare prestatie colectare deseuri" intocmit numai cantitativ pentru categoria de produse se poate considera ca s-a facut dovada distrugerii.

Corectii luna decebrie 2015Conform art.304 alin.(2) lit.a) din Codul fiscal coroborat cu pct.78. (10) lit.d) din Normele de aplicare, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei deductibile in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator in situatii cum ar fi, de exemplu, dar fara a se limita la acestea: bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate si pentru care se face dovada distrugerii.

La pct.78. alin. (11) din normele de aplicare ale art.304 alin.(2) lit.a) Cod fiscal, se prevede ca situatiile mentionate la alin. (10) nu sunt exhaustive, in orice alta situatie in care persoana impozabila aduce suficiente dovezi ca bunurile sunt distruse, pierdute sau furate, nu are obligatia ajustarii taxei. De asemenea, situatiile mentionate la alin. (9) pot fi aplicate cumulativ, de exemplu, pentru un stoc de produse exista o pierdere datorata unor perisabilitati, dar stocul respectiv poate fi distrus ca urmare a degradarii calitative, ceea ce conduce la neajustarea taxei.

La pct. 78 alin. (12) din norme se arata ca , obligatia de a demonstra sau confirma in mod corespunzator ca bunurile au fost distruse, pierdute sau furate, in sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, revine persoanei impozabile. In situatia in care organele de inspectie fiscala nu considera suficiente dovezile furnizate de persoana impozabila, acestea pot obliga persoana respectiva sa efectueze ajustarea taxei. Conform principiului proportionalitatii, organele fiscale nu pot solicita persoanei impozabile mai mult decat ceea ce este necesar pentru dovedirea incidentului care a condus la pierderea, distrugerea sau furtul bunului, astfel incat sarcina persoanei impozabile sa nu devina practic imposibila sau extrem de dificila.

Astfel, pentru bunurile degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, societatea nu are obligatia ajustarii TVA in favoarea bugetului de stat daca va proceda la distrugerea acestora, putand sa faca dovada distrugerii.

Aceleasi prevederi se aplica si in cazul impozitului pe profit, in sensul in care cheltuiala cu scoaterea din gestiune a stocurilor degradate este deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit daca acestea au fost degradae calitativ si se face dovada distrugerii lor, conform prevederilor art.25 alin.(4) lit.c) pct.3 coroborat cu pct.17. (3) din normele de aplicare. Distrugerea se poate efectua prin mijloace proprii ori predate catre unitati specializate.

Dovada distrugerii consta in documente ce atesta stocul cantitativ-valoric al bunurilor degradate calitativ, respectiv listele de inventariere intocmite in conformitate cu OMFP 2861/2009, proces-verbal intocmit de comisia de inventariere cu privire la degradarea calitativa si propunerea de distrugere a bunurilor si proces-verbal intocmit cu ocazia distrugerii bunurilor, insotit de alte documente.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 3.64 din 7 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

  • Cum sa ai o viata financiara organizata in trei pasi simpli
    • O viata dezorganizata iti poate afecta semnificativ finantele. Neachitarea facturilor la timp aduce cu sine comisioane suplimentare, iar cheltuirea tuturor banilor de pe cardul de credit poate insemna dobanzi mari. Sa poti sa iti organizezi veniturile si sa ai o viata financiara sub control nu este o misiune imposibila, insa este nevoie de o planificare amanuntita. Daca iti doresti sa iti cumperi un bilet de avion pentru a pleca intr-o vacanta neprogramata sau vrei sa iti cumperi un gadget nou...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016