Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?

25-Mai-2016
4759

In analiza urmatoare, avem cazul in care o societate care desfasoara activitate de comert cu ridicata de legume si fructe doreste sa afle in ce masura cheltuielile cu stocurile degradate scoase din gestiune sunt deductibile d.p.d.v. fiscal. De asemenea, nu se face ajustare TVA daca au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.

Vom vedea daca societatea poate considera deductibile costurile si nu va mai face astfel ajustarea de TVA pentru marfa degradata. Totodata, vom vedea ce documente trebuie intocmite pentru aceasta operatiune si daca prin predarea catre firma de salubritate in baza "Bonului de confirmare prestatie colectare deseuri" intocmit numai cantitativ pentru categoria de produse se poate considera ca s-a facut dovada distrugerii.

Corectii luna decebrie 2015Conform art.304 alin.(2) lit.a) din Codul fiscal coroborat cu pct.78. (10) lit.d) din Normele de aplicare, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei deductibile in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator in situatii cum ar fi, de exemplu, dar fara a se limita la acestea: bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate si pentru care se face dovada distrugerii.

La pct.78. alin. (11) din normele de aplicare ale art.304 alin.(2) lit.a) Cod fiscal, se prevede ca situatiile mentionate la alin. (10) nu sunt exhaustive, in orice alta situatie in care persoana impozabila aduce suficiente dovezi ca bunurile sunt distruse, pierdute sau furate, nu are obligatia ajustarii taxei. De asemenea, situatiile mentionate la alin. (9) pot fi aplicate cumulativ, de exemplu, pentru un stoc de produse exista o pierdere datorata unor perisabilitati, dar stocul respectiv poate fi distrus ca urmare a degradarii calitative, ceea ce conduce la neajustarea taxei.

La pct. 78 alin. (12) din norme se arata ca , obligatia de a demonstra sau confirma in mod corespunzator ca bunurile au fost distruse, pierdute sau furate, in sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, revine persoanei impozabile. In situatia in care organele de inspectie fiscala nu considera suficiente dovezile furnizate de persoana impozabila, acestea pot obliga persoana respectiva sa efectueze ajustarea taxei. Conform principiului proportionalitatii, organele fiscale nu pot solicita persoanei impozabile mai mult decat ceea ce este necesar pentru dovedirea incidentului care a condus la pierderea, distrugerea sau furtul bunului, astfel incat sarcina persoanei impozabile sa nu devina practic imposibila sau extrem de dificila.

Astfel, pentru bunurile degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, societatea nu are obligatia ajustarii TVA in favoarea bugetului de stat daca va proceda la distrugerea acestora, putand sa faca dovada distrugerii.

Aceleasi prevederi se aplica si in cazul impozitului pe profit, in sensul in care cheltuiala cu scoaterea din gestiune a stocurilor degradate este deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit daca acestea au fost degradae calitativ si se face dovada distrugerii lor, conform prevederilor art.25 alin.(4) lit.c) pct.3 coroborat cu pct.17. (3) din normele de aplicare. Distrugerea se poate efectua prin mijloace proprii ori predate catre unitati specializate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Dovada distrugerii consta in documente ce atesta stocul cantitativ-valoric al bunurilor degradate calitativ, respectiv listele de inventariere intocmite in conformitate cu OMFP 2861/2009, proces-verbal intocmit de comisia de inventariere cu privire la degradarea calitativa si propunerea de distrugere a bunurilor si proces-verbal intocmit cu ocazia distrugerii bunurilor, insotit de alte documente.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 3.5 din 6 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016