Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%

17-Ian-2019
3711

In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie.

Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5 si 28%, in functie de numarul de angajati platit pana la 1 ianuarie cu salariul minim pe economie.

Asadar, pentru o companie cu 50, pana la 800 de angajati, s-au luat in calcul 3 situatii diferite:

  • companiile unde ponderea celor cu salariu de baza minim brut pe economie este de 40%, incepand cu 1 Ianuarie 2019, vor inregistra cresteri ale costurilor cuprinse intre 5-7%,
  • companiile unde ponderea celor care primesc salariul de baza minim brut pe economie este de 60%, se vor confrunta cu o crestere a costurilor cuprinsa intre 12-15%,
  • cel mai rau, din acest punct de vedere, stau companiile unde ponderea celor care primesc salariul de baza minim brut pe economie este de 80%. In acest caz, cresterea costurilor va fi cuprinsa intre 24-28%.

”Ordonanta 114 aduce beneficii fiscale angajatilor, insa in ce masura vor putea sustine angajatorii acelasi numar de locuri de munca pe care il puteau sutine pana la 31 decembrie 2018? Este masura cu adevarat benefica economiei intr-o industrie in care practica a aratat ca profitabilitatea societatilor este cuprinsa intre 5-10% din cifra de afaceri?”, spune Oana Motoi, Managing Partner Cromwell Evan Global.

Este adevarat ca dupa aplicarea Ordonantei 114, taxele pe care statul le primeste, aferente contractelor de munca care intra sub incidenta actului normativ, se vor diminua cu un procentaj cuprins intre 35 si 50%. Dar mare parte din aceste taxe era inainte suportata de angajat, si nu de angajator.

In Romania exista aproximativ 700.000 de muncitori care activeaza in industria constructiilor, fie ca angajati, fie ca liber profesionisti. Daca, dintre acestia, 300.000 de muncitori ar beneficia la data de 1 ianuarie 2019 de scutirile de la plata impozitului pe venitul din salarii de 10% si de restul beneficiilor aplicabile la contributiile medicale (scutire integrala de la plata contributiei) si sociale (diminuarea acesteia de la 25% la 21.25%) si ar fi platiti in baza unui contract individual de munca cu salariul de baza minim brut pe economie, va exista o crestere a puterii de consum de 212% in economie (approx. 375.300.000 lei) aferent unui numar de 300.000 de oameni.

Asta in timp ce la bugetul de stat se va diminua suma incasata cu 22% (approx. 55.092.000 lei) aferent celor 300.000 de contracte de munca.

Modificarile legislative au fost adoptate pentru a atrage in tara romanii plecati la munca in afara, . Asadar, daca OUG 114 si-ar atinge scopul, si alti 300.000 de oameni s-ar intoarce in tara pana la jumatatea anului 2019, atunci impactul economic pentru primul semestru din an, luand in calcul esentionul de 300.000 de oameni care activeaza in prezent plus cei 300.000 care ipotetic s-ar intoarce, ar fi urmatorul:

  • va exista o crestere a puterii de consum de 425% in economie (comparand luna iunie 2019 cu decembrie 2018) aferent unui numar de 600.000 oameni dintr-un total de approximativ 8.600.000 oameni care lucrau la data de 1 ianuarie 2018 (Balanta Fortei de Munca ocupata publicata de INS la 1 ianuarie 2018);
  • vor creste sumele ce urmeaza a fi incasate la bugetul de stat cu 56% (approx. 139.191.000 lei) aferent unui numar de 600.000 de contracte de munca, potrivit analizei realizate de CEG, citata de mediafax.ro.

Cromwell Evan Global este o firma ce ofera servicii de fiscalitate si consultanta in afaceri ce activeaza pe piata din Romania si Republica Moldova.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016