Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)

28-Feb-2011
3096
Click aici pentru a vedea intrebarile - Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a I)

Raspuns:


Ref: Diferite spete de completare formularului 101


In conformitate cu prevederile art. 34 alin (16) din Codul fiscal, avand in vedere faptul ca, pentru perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010, ati datorat si platit impozit minim, pentru cele doua perioade ale anului 2010, respectiv perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010 si perioada 1 octombrie ? 31 decembrie 2010, declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune astfel:

  • pentru perioada 1 ianuarie ? 30 septembrie 2010 declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune pana la data de 25 februarie 2011;
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Vezi detalii
    Planului de conturi general 2017
    Planului de conturi general 2017
    Vezi detalii
     Ghid practic de Management financiar
    Ghid practic de Management financiar
    Vezi detalii


  • pentru perioada 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 declaratia privind impozitul pe profit (101) se depune pana la urmatoarele termene;

  • 25 februarie 2011, daca inchiderea perioadei 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 se efectueaza pana la data de 25 februarie 2011, situatie in care in declaratia 100 pentru trimestrul IV nu se va declara impozit pe profit (nu se selecteaza randul referitor la impozit pe profit);

  • 25 aprilie 2011, daca inchiderea perioadei 1 octombrie ? 31 decembrie 2010 se efectueaza pana la data de 25 aprilie 2011, situatie in care in declaratia 100 pentru trimestrul IV se declara impozitul pe profit la nivelul celui calculat si evidentiat pentru trimestrul III.
In ceea ce priveste calculul si limitarea sumelor deductibile facem apel la prevederile art.34, alin. (17) introduse prin OUG nr. 87/2010, care dispun ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele corespunzatoare fiecarei perioade fiscale din anul 2010.

Cazul I.


Pe baza datelor prezentate de d-voastra avem urmatoarele informatii:

  • trim. I = impozit profit - 2.490 lei
  • trim. II = impozit minim - 2.150 lei
  • trim. III = impozit minim - 2.150 lei

Sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual? se completeaza astfel:
Rd. 1, preluat de la rd. 44 = 0
Rd. 1,1 = -
Rd. 1,2 = 0
Rd. 2 = 6.450
Rd. 3 = 6.450
Rd. 5 = 6.790
Rd. 7 = 340
La finele trim. III societatea are deja inregistrata suma de 6.790 in conturile 691 ?Cheltuieli privind impozitul pe profit? si ct. 441 ?Impozit pe profit?.
Daca programul permite sa se modifice in urma atunci se poate storna inregistrarea astfel incat in debitul ct. 441 ?Impozit pe profit? sa ramana suma de recuperat (platita in plus) de 340 lei.

Cazul II

Intrucat nu ati prezentat cifre, consideram ipotetic:
  • trim. I = impoz minim 550
  • trim.II = impoz minim 550
  • trim. III = impoz minim 550
  • pierdere fiscala in perioada 1.01.2010 ? 30.09.2010
  • trim. IV = impoz profit 1.000

Sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual? se completeaza astfel:

Rd. 1, preluat de la rd. 44 = 0
Rd. 1,1 = -
Rd. 1,2 = 0
Rd. 2 = 1.650
Rd. 3 = 1.650
Rd. 5 = 1.650
Rd. 6 = 0
Rd. 7 = 0
Datorita faptului ca pentru prima perioada fiscala societatea a realizat un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim, declara si plateste impozitul minim aferent transei (in exemplul prezentat 1.650/ 3 trimestre).
Daca la rd. 36 s-ar fi inregistrat pierdere fiscala aceasta se recupereaza in trim. IV prin inscrierea la rd. 38.
La trim. IV, pe baza veniturilor si cheltuielilor perioadei s-a stabilit un impozit pe profit de 1.000 lei. Acest impozit este datorat si nu se recupereaza nimic din perioada anterioara deoarece plata impozitului minim a fost obligatorie. Daca a rezultat un impozit pe profit de 1.000 lei rezulta ca a fost recuperata pierderea fiscala (daca ar fi fost) din prima perioada.
Suma calculata pentru trim IV este datorata.
In sectiunea C ?Date privind definitivarea impozitului pe profit anual?, completarea randurilor se face astfel:


Rd. 1 prin preluare de la rd. 44 = 1.000

Rd. 1.1 = -
Rd. 1.2 = 1.000
Rd. 3 = 1.000
Rd. 5 = -
Rd. 6 = 1.000
Daca definitivarea impozitului s-ar face pana la 25 aprilie, in formularul 100 cu termen de depunere 25 ianuarie 2011 se trece impozitul minim declarat pentru trim. III.
In acest caz, la rd. 5 se trece suma de 550, iar la rd. 6 rezulta o suma de plata de 450 lei.

Cazul III

Din datele prezentate rezulta urmatoarea situatie:
Trim. I, impoz pe profit 480 lei, declara impoz minim = 550,
Trim. II, impoz pe profit 496 lei, declara impoz minim = 550,
Trim. III, pierdere, declara impoz minim = 550.

Rezulta ca pentru prima perioada s-a datorat, declarat si eventual platit impozit minim la nivel de 1.650 lei.
Daca pierderea este pe total an si la rd. 44 este valoarea 0, din completarea sectiunii C nu exista o diferenta de recuperat sau datorata.
Referitor la ipotezele prezentate pentru trim. IV reiteram urmatoarele:
  • calculul impozitului pe profit se face pentru fiecare perioada fiscala a anului 2010, luindu-se in calcul veniturile si cheltuielile perioadei,
  • limitarea cheltuielilor (sponsorizare, protocol, tva protocol, rezerva, provizioane etc.) se face pentru fiecare perioada in parte,
  • nu se insumeaza veniturile si cheltuielile intregului an din care sa se scada trim. IV,
  • pierderea fiscala rezultata din primul formular 101 se trece in al doilea formular (trim. IV) si se recupereaza in urmatorii ani, pana in anul 2016; Trim. IV este considerat an fiscal,
  • pierderea fiscala din trim. IV se recupereaza pana in anul 2017,
  • pierderea fiscala din anii anteriori anului 2010 se trece in formularul 101 din prima perioada, suma ramasa neacoperita se trece si in declaratia aferenta trim. IV si se recupereaza pe urmatorii 5-7 ani consecutivi, in functie de anul din care provine ( de ex: pierderea anului 2008 se poate acoperi pana in anul 2013, anul 2010 nefiind impartit in doua perioade din acest punct de vedere).

Pe viitor va rugam sa fiti mai concisi in prezentarea informatiilor (mai putine ipoteze care se repeta) fiindca aceasta conduce la o calitate scazuta a raspunsurilor. Apreciem ca prezentarea detaliata a datelor specifice societatii d-voastra v-ar fi de un mai mare ajutor in calcularea impozitului, recuperarea pierderii, completarea declaratiilor (100 si 101) si declararea sumelor privind impozitul pe profit.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"