Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Calculul impozitului pe profit

06-Aug-2010
15213

Studiu de caz

CONT...................................TOTAL SUME
601........................................1753.92
602..........................................281.97
605........................................1685.75
607..........................................276.21
626..........................................998.59
627........................................1580.26


628............................................10.10
635........................................1807.74
641......................................16860.00
645........................................4656.00
6581............................................5.90
6588..........................................14.00
6811........................................966.00
691........................................1696.00
701......................................31228.29
704.......................................3100.00
707.........................................376.30
711.....................................29655.20
766.............................................2.54

Intrebare
Va rog ajutati-ma cu calculul concret al impozitului pe profit tinand cont ca in 2009 firma a fost microintreprindere si ca cifra de afaceri a fost de 34705 lei.

Raspuns
Oferit de consultant InfoNews Fiscalitatea, Eugen Bucurei
Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile.
Cheltuielile deductibile sunt cele efectuate in scopul realizarii activitatii, respectiv pentru obtinerea si comercializarea bunurilor, a prestarilor de servicii sau executarea de lucrari.
Asa cum se mentioneaza la pct. 12 din normele metodologice date in aplicarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in evidenta contabila, potrivit reglementarilor legale in vigoare (Omfp nr. 3055/2009).
Din analiza conturilor prezentate rezulta ca aveti activitatea de productie si prestari de servicii.
Din punct de vedere fiscal, cheltuielile inregistrate in evidenta contabila sunt grupate:
1. cheltuieli deductibile;
2. cheltuieli cu deductibilitate limitata;
3. cheltuieli nedeductibile.

Din grupa cheltuielilor deductibile fac parte:
- cheltuieli cu materiile prime ? ct. 601;
- cheltuieli cu materialele consumabile ? ct. 602;
- cheltuieli cu energia si apa ? ct. 605;
- cheltuieli privind marfurile ? ct. 607;
- cheltuieli postale si telecomunicatii ? ct. 626;
- cheltuieli cu servicii bancare ? ct. 627;
- alte cheltuieli cu serviciile executate de terti - ct. 628 *;
- cheltuielile cu personalul ? ct. 641 ? 645;
- alte cheltuieli de exploatare ? ct. 6588*;
- cheltuieli privind amortizarea ? ct. 6811*.

Cheltuielile cu deductibilitate limitata pot fi o parte din cele prezentate cu asterisc, deoarece nu ati detaliat din ce se compun aceste sume.
Cheltuieli nedeductibile pot fi:
- cheltuielile cu alte taxe si impozite ? ct. 635;
- cheltuieli cu despagubiri, amenzi si penalitati ? 6581, daca sunt in relatiile cu statul si nu cu partenerii de afaceri;
- cheltuiala cu impozitul pe profit ? ct. 691.

Calculul corect al impozitului pe profit nu poate fi facut din lipsa elementelor mai sus mentionate.

Un exemplu de calcul, pe cifrele date de d-voastra poate fi:

 Total venituri: 64.362
Total cheltuieli: 32.590
Profit brut: 31.772

La profitul brut se adauga cheltuielile nedeductibile. Consideram ca acestea sunt strict cele legate de impozite si penalitati. Pentru celelalte trebuie sa verificati fiecare cont mentionat si sa depistati daca sunt sume care nu ar fi deductibile. De asemenea verificarea trebuie facuta si pentru cele cu deductibilitate limitata (protocol, chelt sociale, chelt combustibilul etc.).

 31.772 + 1.807 + 6 + 1.696 = 35.281
35.281 x 16% = 5.645
5.645 ? 1.696 = 3.949
Impozitul minim aferent transei de venituri declarate prin situatiile financiare este de 2.200 lei/an, respectiv 550 lei/trim, conform prevederilor art. 18, alin. (3) din Codul fiscal.
Din totalul veniturilor se scad veniturile din variatia stocurilor (ct. 711) si rezulta ca va incadrati in transa 0 ? 52.000 lei.
In cazul prezentat de dumneavoastra datorati impozit pe profit deoarece suma calculata (sub rezerva necunoasterii cheltuielilor nedeductibile in totalitate) este mai mare decat impozitul minim.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016