Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112

07-Ian-2011
4142
Intrebare:

Suntem o societate comerciala care produce elemente componente din tabla pentru structuri metalice.

In activitatea noastra intampinam situatii in care clientii fac comanda de produse, achitata contravaloarea partiala sau totala a acestor produse, insa pana la finele lunii nu se produc fizic bunurile care fac obiectul comenzii primite de la client. Clientul doreste sa emitem o factura de bunuri in luna care a trimis comanda, si nu factura de avans.

Daca am retinut corect, Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112 permite emiterea unei facturi anterior realizarii unei operatiuni economice, chiar si in situatia in care nu se incaseaza avansuri.

Cadru legislativ fiscal din Romania permite emiterea de facturi de bunuri inainte de producerea fizica a acestora?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, este posibila facturarea bunurilor inaintea livrarii lor propriu-zise, deoarece nu exista vreo interdictie legala in acest sens, mai ales in conditiile in care aceasta modalitate de facturare este convenita de parti prin contract/comanda. Spre exemplu, din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, art. 1342 alin. 2 lit. a) din Codul fiscal prevede ca exigibilitatea taxei intervine la data emiterii unei facturi, cand aceasta are loc inainte de data la care intervine faptul generator, respectiv inainte de data livrarii bunurilor stabilita in conformitate cu prevederile art. 1341 alin. 1 din Codul fiscal.

O astfel de modalitate de emitere a facturii, insotita si de incasarea ei este echivalenta cu facturarea unui avans, asa cum este el definit la art. 1342 alin. 2 lit. b) ultima teza din Codul fiscal, adica ?plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor sau serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora?.

Societatea emitenta va reflecta facturarea in avans a intregii valori a contractului prin intermediul contului 419 ?Clienti-creditori?, in conformitate cu functiunea conturilor prezentata in capit. VII din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009. Cum este vorba de bunuri care nu au fost inca livrate, dar au fost facturate, societatea beneficiara va avea posibilitatea sa le reflecte in contabilitatea proprie in conturile de stocuri in curs de aprovizionare din clasa 32 din Planul de conturi (conturile de la 321 la 328).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016