Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112

07-Ian-2011
2947
Intrebare:

Suntem o societate comerciala care produce elemente componente din tabla pentru structuri metalice.

In activitatea noastra intampinam situatii in care clientii fac comanda de produse, achitata contravaloarea partiala sau totala a acestor produse, insa pana la finele lunii nu se produc fizic bunurile care fac obiectul comenzii primite de la client. Clientul doreste sa emitem o factura de bunuri in luna care a trimis comanda, si nu factura de avans.

Daca am retinut corect, Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112 permite emiterea unei facturi anterior realizarii unei operatiuni economice, chiar si in situatia in care nu se incaseaza avansuri.

Cadru legislativ fiscal din Romania permite emiterea de facturi de bunuri inainte de producerea fizica a acestora?
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, este posibila facturarea bunurilor inaintea livrarii lor propriu-zise, deoarece nu exista vreo interdictie legala in acest sens, mai ales in conditiile in care aceasta modalitate de facturare este convenita de parti prin contract/comanda. Spre exemplu, din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, art. 1342 alin. 2 lit. a) din Codul fiscal prevede ca exigibilitatea taxei intervine la data emiterii unei facturi, cand aceasta are loc inainte de data la care intervine faptul generator, respectiv inainte de data livrarii bunurilor stabilita in conformitate cu prevederile art. 1341 alin. 1 din Codul fiscal.

O astfel de modalitate de emitere a facturii, insotita si de incasarea ei este echivalenta cu facturarea unui avans, asa cum este el definit la art. 1342 alin. 2 lit. b) ultima teza din Codul fiscal, adica ?plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor sau serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora?.

Societatea emitenta va reflecta facturarea in avans a intregii valori a contractului prin intermediul contului 419 ?Clienti-creditori?, in conformitate cu functiunea conturilor prezentata in capit. VII din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009. Cum este vorba de bunuri care nu au fost inca livrate, dar au fost facturate, societatea beneficiara va avea posibilitatea sa le reflecte in contabilitatea proprie in conturile de stocuri in curs de aprovizionare din clasa 32 din Planul de conturi (conturile de la 321 la 328).
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Codul Fiscal armonizat cu Directiva 112":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"