Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Concediu crestere copil. Modalitatea de declarare in formularul 112

11-Sep-2019
10976

"O persoana care se afla in concediu crestere copil (avand contractul suspendat la firma unde are functia de baza, cat si la alte firme unde avea contracte cu timp partial) nu a fost declarata in D112. Ce se intampla in aceasta situatie (care sunt implicatiile)? Trebuie intocmite declaratii rectificative pentru fiecare luna din perioada de suspendare? Daca da, se vor face declaratii doar pe firma unde are functia de baza sau e necesar pe toate firmele?"

Raspunsul specialistului

Pe perioada in care contractul de munca este suspendat salariatul se evidentiaza in formularul 112 cu venit zero.

Conform instructiunile de completare a formularului 112, persoanele aflate in concediu fara plata, concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului, concediul pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani sau aflate in perioada concediului de acomodare nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii.

Aceste persoane vor fi raportate de angajator prin declaratia D112 astfel:

– in luna de raportare in care persoanele mai sus mentionate isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu fara plata sau in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceste persoane au inceput activitatea la acest angajator. Totodata, in caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ este necesara completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratului in concediu fara plata sau in concediu pentru crestere copil;

Citeste si:

Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online

– la revenirea persoanelor salariate din concediul fara plata sau din concediul pentru crestere copil, in luna revenirii din concediu, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ nu se va completa de catre angajator decat in luna de raportare in care salariatul isi inceteaza activitatea la angajator.

Spre exemplu,o salariata angajata din data de 04.03.2015 intra in concediu de crestere copil in data de 2 martie 2018 si revine la lucru in data de 1 mai 2019.

In declaratia lunii martie se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” 04.03.2015 si in caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” 01.03.2018.

Asa se completeaza cele doua casete in lunile martie 2018 – aprilie 2019 (in fiecare luna).

In luna mai 2019 cand salariata reia lucrul se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” data de 01.05.2019 iar caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” ramane necompletata.

Citeste si:

Realizarea de venituri pe perioada concediului pentru cresterea copilului. Cand se suspenda indemnizatia?

In toate declaratiile ulterioare lunii mai 2019 se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat”data de 01.05.2019.

Toti angajatorii, atat cei la care salariata isi exercita functia de baza cat si cei din afara functiei de baza trebuiau sa declare salariata in formularul 112 intrucat legea nu distinge dupa cum salariatii isi exercita sau nu functia de baza la angajatorul respectiv. Toti angajatorii trebuie sa depuna declaratii rectificative. 

Raspuns oferit de consilierul juridica Rodica Mantescu, unul dintre specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016