Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Cota de 9% pentru pachetele turistice - serviciile de masa externalizate

13-Mar-2015
6462


In cazul unei unitati hoteliere, se aplica urmatoarele politici:

1) Pentru fidelizarea clientilor, se emit carduri valorice(electronice) care le permit clientilor sa ia pranzul si cina la alte restaurante. Hotelul primeste factura pentru serviciile de masa ale clientilor si factureaza ulterior un comision catre acele restaurante.

Vom stabili daca se pot incadra aceste sume cu TVA 9% pentru pranz si cina. Se mentioneaza ca acestea sunt ofertate catre agentii, respectiv catre clientii individuali si acceptate, facand parte din cazare cu pensiune completa sau demipensiune.

2) Daca hotelul nu are restaurant, dar incaseaza atat cazarea cu micul dejun, respectiv pensiune completa sau demipensiune si clientii pot consuma serviciile de masa la alte restaurante, stabilim daca poate fi aplicat procentul de 9% pentru cazare cu mic dejun, demipensiune care au fost ofertate catre agentii de turism.

Practic dvs. ati externalizat serviciile de restaurant, la fel ca pe orice alte servicii (de curatatorie, de contabilitate, etc.).

Dar clientilor le asigurati cazare si masa, chiar daca masa nu se serveste in locatia proprie, dvs. platind pentru ea.

In aceasta situatie , in opinia mea, dvs. aveti dreptul sa facturati pachetele cazare+masa cu TVA 9%.
In acest moment, prevederile privind normele de aplicare pentru TVA la cazare sunt:"(6) Cota redusa de taxa de 9% prevazuta la art. 140 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal se aplica pentru tipurile de cazare in structurile de primire turistica cu functiune de cazare, prevazute la art. 2^1 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 755/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Cota de 9% se aplica si in cazul refacturarii costului exact al unor astfel de operatiuni in conditiile prevazute la pct. 19 alin. (4), cu exceptia situatiilor in care este obligatorie aplicarea regimului special de taxa pentru agentii de turism, prevazut la art. 152^1 din Codul fiscal."

Art. 2^1 din OG nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania enumera urmatoarele tipuri de servicii turistice:

"Art. 2^1. - Cazarea in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare turistica poate fi de urmatoarele tipuri:
a) cazare fara mic dejun;
b) cazare cu mic dejun - combinatia prestabilita a serviciilor de cazare si de asigurare a micului dejun, vandute sau oferite spre vanzare la un pret total;
c) cazare cu demipensiune - combinatia prestabilita a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun si a pranzului sau a cinei, vandute sau oferite spre vanzare la un pret total;
d) cazare cu pensiune completa - combinatia prestabilita a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun, a pranzului si a cinei, vandute sau oferite spre vanzare la un pret total;
e) cazare cu "all inclusive" - combinatia prestabilita a serviciilor de cazare de asigurare a micului dejun, a pranzului, a cinei, a gustarilor dintre mese si a oricaror altor servicii de agrement turistic oferite cu mijloace proprii ale structurii de primire turistica, vandute sau oferite spre vanzare la un pret total. "

In concluzie:

Toate aceste categorii de servicii, inclusiv pachetele de cazare ce ofera in pretul contractat, ca un intreg, atat servicii de masa cat si servicii de restaurant si bar, se vor factura catre clienti cu procentul de TVA de 9% .Fata de prevederile existente anterior se extinde procentul de TVA de 9% pentru serviciile de restaurant si bar, cand acestea sunt incluse in pachetul de cazare.

De aici ar trebui sa retinem ca numai serviciile de bar si restaurant efectuate in mod individual catre un turist cazat se factureaza cu TVA de 24%, cand acestea nu au fost incluse in pachetele de servicii ofertate.

In opinia mea, faptul ca serviciul de restaurant este externalizat nu inseamna ca dvs. nu il asigurati clientului. Acesta va plateste dvs. pachetul de cazare plus masa si dvs. ii asigurati aceste servicii, chiar daca restaurantul nu se afla in aceeasi incinta cu hotelul.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Cota de 9% pentru pachetele turistice - serviciile de masa externalizate":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016