Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Facilitati pentru angajarea somerilor

15-Iul-2010
5336

Studiu de caz

Intrebare:
 
Pentru facilitate fiscala Ord. G. nr.13/23.02.2010
Ce fel de documentatie trebuie depusa si la care agentie?

Raspuns:
oferit de consultant Taxe si Impozite, Marian Rizescu

 Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca este una din masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca. Potrivit art. 77 din legea nr. 76/2002, stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:
a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati.

Principala masura sociala a fost stabilita prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/23.02.2010 si vizeaza stimularea angajatorilor care incadreaza someri aflati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 3 luni si ii mentin in activitate timp de 12 luni. Astfel, pentru incadrarea persoanelor provenite din randul somerilor, angajatorii beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru o perioada de 6 luni.

Contributiile de asigurari sociale, in acceptiunea art. 2 alin. (3) din OUG 13/2010, cuprind contributiile datorate, potrivit legii, de angajatori, astfel cum sunt:
- contributia de asigurari sociale;
- contributia de asigurari pentru somaj;
- contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;
- contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;
- contributia pentru asigurarile sociale de sanatate,
- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Angajatorii vor respecta urmatoarele conditii stabilite de actul normativ pentru acordarea scutirii de la plata contributiilor sociale datorate de angajatori:
- locurile de munca vor fi nou-create;
- persoanele angajate pe aceste locuri de munca trebuie sa fi fost inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu cel putin 3 luni anterioare stabilirii raporturilor de munca;
- persoanele incadrate sa fie mentinute in activitate pe o perioada de cel putin 12 luni;
- angajatorii sa nu fi avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii;
- angajatorii sa nu incadreze persoane pe locuri de munca devenite vacante, rezultate in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Angajatorii sunt obligati sa plateasca contributiile de asigurari sociale de care au fost scutiti daca nu indeplinesc o serie de conditii, astfel:
in situatia in care raporturile de munca ale persoanelor incadrate inceteaza anterior perioadei de 12 luni, ca urmare a acordului partilor, in temeiul art. 55 lit. b) din Codul Muncii sau ca urmare a desfiintarii locului de munca ocupat de salariat prin concediere din motive care nu tin de persoana salariatului, in temeiul art. 65 din Codul Muncii;
in situatia in care efectueaza si alte concedieri, pentru motive care nu tin de persoana salariatului, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 13/2010 si data expirarii perioadei de 12 luni in care sunt obligati sa mentina in activitate persoanele angajate.

In lipsa unor precizari cu privire la procedura de aplicare a OUG nr.13/2010, si avand in vedere metodologiile deja existente pentru acordarea de facilitati angajatorilor in conditiile Legii nr. 76/2002, incercam sa venim in ajutorul dvs. orientandu-va catre urmatoarele etape, pe care unele dintre agentiile teritoriale de ocupare a fortelor de munca le aplica ca urmare a solicitarilor angajatorilor:
- Angajatorul va comunice "Situatia locurilor de munca vacante" prevazuta in anexa 1 la HG nr. 174/2002 pentru aplicarea Legii 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.
In temeiul art. 3 din HG 174/2002, prin locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create, anexa 1 mentionata cuprinzand si situatia locurilor de munca nou-create. Angajatorii vor mentiona pe document scopul depunerii, respectiv pentru a beneficia de prevederile OUG nr. 13/2010.
- La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane in conditiile OUG nr. 13/2010, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor trebui sa prezinte liste cu persoane care se incadreaza in criteriile impuse de actul normativ.
- In masura in care este identificata o persoana care sa indeplineasca criteriile solicitate pentru ocuparea locului de munca nou-creat si impuse de OUG nr. 13/2010, agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca ar trebui sa emita un document din care sa reiasa faptul ca pesoana este in evidenta agentiei de cel putin 3 luni, document care se va prezenta angajatorului. Aceste document se poate concretiza intr-o dispozitie de repartizare insotita de o adeverinta din care sa reiasa vechimea in evidentele agentiei.
- Persoana angajata va avea obligatia ulterior de a prezenta agentiei "instiintarea emisa de angajator privind incadrarea in munca", document care se completeaza de catre angajator.
Angajatorul va depune la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca o copie a contractul individual de munca, inregistrat la ITM, precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca locul de munca este fi nou-create, ca nu au avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii, si ca locurile de munca nu a devenit vacant in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Facilitati pentru angajarea somerilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Facilitati fiscale
Mai multe articole despre OUG nr. 13/2010




Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016