Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare

01-Mar-2011
8498
Intrebare:

Conform OUG 117 / Monitor Oficial 891 din 30.12.2010 si Ordin 52 / 10.01.2011 pentru aprobarea conditiilor de emitere a biletelor de intrare pentru jocurile de noroc tip SLOT MACHINE societatea noastra are obligatia de a emite clientilor bilete de intrare cu valoare fixa de 5 ron. Banii incasati din vanzarea acestor tichete, reprezinta practic o taxa pe care firma trebui s-o plateasca la stat pana in ziua de 25.luna urmatoare integral.

Va rugam sa ne oferiti raspunsuri / solutii la urmatoarele:

? Rugam prezentarea unei monografii contabile privind: achizitia tichetelor de la Imprimeria Nationala, vanzare tichete, descaracare gestiune tichete, constituire obligatie catre stat.

? Enumerarare documente primare necesar a fi intocmite.

? Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare, respectiv daca este nevoie sa vindem aceste tichete cu emitere de bon fiscal SAU nu, tinand cont ca au valoare fixa pretiparita. Deasemenea, daca reprezinta venit impozabil pentru societate sau incasarea este considerata a se face in numele clientilor, evitand astfel inregistrarea pe un cont de venit al firmei?

Raspuns:

In intelesul art. 13 alin. 4-7, art. 14 alin. 2 lit. d si art. 261 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 117/2010, biletele de intrare sunt documentele justificative pentru incasarea taxei de acces prevazuta de lege. In acest sens, la art. 3 alin. 5 si alin. 6 din O.M.F.P. nr. 52/2011 se precizeaza cu claritate ca acestea constituie documente justificative, in arhiva pastrandu-se toate marcile de control de la biletele de intrare vandute, pe o perioada de 5 ani, gestionarea acestora facandu-se in conformitate cu prevederile legale privind formularele cu regim special.

In acest sens, evidenta primara a biletelor de intrare achizitionate se va tine cu ajutorul unei fise de magazie sau fise de evidenta intocmita de o persoana anume desemnata in acest sens de administratorul societatii. Biletele de intrare se elibereaza din magazie sub semnatura pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, in care se inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente biletelor de intrare respective.

Inregistrari contabile pentru taxa de acces perceputa pe baza biletelor de intrare:
- achizitia biletelor de intrare
% = 401 "Furnizori"
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426 "TVA deductibila"
(pentru contravaloarea costului biletelor)
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in debitul contului in afara bilantului 8039 "Alte valori in afara bilantului"
- incasarile din biletele de intrare reprezentand taxa de acces datorata bugetului de stat
5311" Casa in lei" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in creditul contului in afara bilantului 8039 " Alte valori in afara bilantului".

Situatia taxei de acces la jocurile de noroc incasata pe baza biletelor de intrare nu este reglementata in vreun fel de normele contabile in vigoare, dar ea este asemanatoare cu cea a accizelor si a fondurilor speciale, pentru care se precizeaza ca reflectarea in contabilitate se face pe seama conturilor de datorii, fara a tranzita prin conturile de venituri si cheltuieli (pct. 201 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009). Tratamentul contabil similar se impune cu atat mai mult cu cat organizatorul jocurilor de noroc incaseaza exact contravaloarea taxei de acces ce urmeaza sa o vireze la buget, fara ca biletul de intrare sa contina si un tarif propriu al organizatorului, astfel ca tranzitarea conturilor de venituri si cheltuieli nu se justifica.

In registrul de casa sumele vor fi inregistrate pe baza de borderou, fara a fi nevoie de eliberarea de bonuri fiscale pentru taxele de acces incasate, in baza prevederilor art. 2 lit. f din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, care excepteaza de la emiterea de bonuri fiscale activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii, inclusiv biletele de participare la jocuri de noroc si altele similare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016