Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare

01-Mar-2011
8854
Intrebare:

Conform OUG 117 / Monitor Oficial 891 din 30.12.2010 si Ordin 52 / 10.01.2011 pentru aprobarea conditiilor de emitere a biletelor de intrare pentru jocurile de noroc tip SLOT MACHINE societatea noastra are obligatia de a emite clientilor bilete de intrare cu valoare fixa de 5 ron. Banii incasati din vanzarea acestor tichete, reprezinta practic o taxa pe care firma trebui s-o plateasca la stat pana in ziua de 25.luna urmatoare integral.

Va rugam sa ne oferiti raspunsuri / solutii la urmatoarele:

? Rugam prezentarea unei monografii contabile privind: achizitia tichetelor de la Imprimeria Nationala, vanzare tichete, descaracare gestiune tichete, constituire obligatie catre stat.

? Enumerarare documente primare necesar a fi intocmite.

? Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare, respectiv daca este nevoie sa vindem aceste tichete cu emitere de bon fiscal SAU nu, tinand cont ca au valoare fixa pretiparita. Deasemenea, daca reprezinta venit impozabil pentru societate sau incasarea este considerata a se face in numele clientilor, evitand astfel inregistrarea pe un cont de venit al firmei?

Raspuns:

In intelesul art. 13 alin. 4-7, art. 14 alin. 2 lit. d si art. 261 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 117/2010, biletele de intrare sunt documentele justificative pentru incasarea taxei de acces prevazuta de lege. In acest sens, la art. 3 alin. 5 si alin. 6 din O.M.F.P. nr. 52/2011 se precizeaza cu claritate ca acestea constituie documente justificative, in arhiva pastrandu-se toate marcile de control de la biletele de intrare vandute, pe o perioada de 5 ani, gestionarea acestora facandu-se in conformitate cu prevederile legale privind formularele cu regim special.

In acest sens, evidenta primara a biletelor de intrare achizitionate se va tine cu ajutorul unei fise de magazie sau fise de evidenta intocmita de o persoana anume desemnata in acest sens de administratorul societatii. Biletele de intrare se elibereaza din magazie sub semnatura pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, in care se inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente biletelor de intrare respective.

Inregistrari contabile pentru taxa de acces perceputa pe baza biletelor de intrare:
- achizitia biletelor de intrare
% = 401 "Furnizori"
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426 "TVA deductibila"
(pentru contravaloarea costului biletelor)
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in debitul contului in afara bilantului 8039 "Alte valori in afara bilantului"
- incasarile din biletele de intrare reprezentand taxa de acces datorata bugetului de stat
5311" Casa in lei" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in creditul contului in afara bilantului 8039 " Alte valori in afara bilantului".

Situatia taxei de acces la jocurile de noroc incasata pe baza biletelor de intrare nu este reglementata in vreun fel de normele contabile in vigoare, dar ea este asemanatoare cu cea a accizelor si a fondurilor speciale, pentru care se precizeaza ca reflectarea in contabilitate se face pe seama conturilor de datorii, fara a tranzita prin conturile de venituri si cheltuieli (pct. 201 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009). Tratamentul contabil similar se impune cu atat mai mult cu cat organizatorul jocurilor de noroc incaseaza exact contravaloarea taxei de acces ce urmeaza sa o vireze la buget, fara ca biletul de intrare sa contina si un tarif propriu al organizatorului, astfel ca tranzitarea conturilor de venituri si cheltuieli nu se justifica.

In registrul de casa sumele vor fi inregistrate pe baza de borderou, fara a fi nevoie de eliberarea de bonuri fiscale pentru taxele de acces incasate, in baza prevederilor art. 2 lit. f din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, care excepteaza de la emiterea de bonuri fiscale activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii, inclusiv biletele de participare la jocuri de noroc si altele similare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF simplifica procedurile de administrare fiscala: Reducerea numarului de formulare, acordarea de asistenta si depunerea TUTUROR declaratiilor DOAR electronic
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a prezentat, marti – 25 iunie, un plan de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat. Planul de masuri are cinci obiective principale, dintre care astazi ne vom referi doar la primul dintre ele, anume: I. “Simplificarea procedurilor de administrare fiscala pentru sustinerea conformarii voluntare la declararea obligatiilor fiscale” Acest obiectiv va fi atins, potrivit "planului de masuri...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical cod 06. Baza de calcul indemnizatie
    • baza de calcul indemnizatie, concediu medical, pensionar "O societate a angajat un pensionar pe perioada determinata de 36 luni. Angajatul a prezentat la contabilitate concediu medical pentru incapacitate temporara de munca pentru 7 zile, cod 06. Cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical?" Raspunsul specialistului Conform art. 10 alin. (1) din OUG 158/2005, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B, baza de calcul al indemnizatiilor prevazute la art. 2 se determina ca...» citeste mai departe aici

  • Inspectia muncii, in control! Amenzi de milioane de euro pentru munca la negru
    • Inspectorii de la Inspectia Muncii au aplicat amenzi de 1.264.778 euro pentru munca la negru, dar si pentru nerespectarea securitatii si sanatatii in munca, potrivit unui comunicat remis de institutie. “Inspectia Muncii a desfasurat, in perioada 3 – 14 iunie 2019, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare totala de 1.264.778 euro, adica 5.982.400 de lei”, anunta institutia. In total, au fost depistate 355 de persoane care desfasurau munca fara forme...» citeste mai departe aici

  • Masuri propuse de MFP: Proiect de OUG privind restructurarea financiara pentru companiile cu datorii de peste 1 milion de lei
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a prezentat marti, 25 iunie, proiectul de Ordonanta de Urgenta privind restructurarea financiara, scotand in evidenta modul in care se va face aceasta restructurare in functie de datoriile pe care companiile le au catre stat. "Trebuie clarificat ca nu discutam despre o amnistie fiscala. Discutam despre o restructurare financiara […]. Ideea a pornit de la companiile de stat, pentru care ar fi singura solutie de salvare. Este o sansa pe care...» citeste mai departe aici

  • Reducere de TVA pentru produsele traditionale, de la 1 iunie 2019
    • Vara a inceput cu o veste buna pentru cei care livreaza produse traditionale, eco sau montane: incepand cu 1 iunie 2019, acestora le este acordata o reducere a TVA-ului, de la 9% la 5%, pe baza anumitor acte doveditoare. Aceasta masura incurajeaza comercializarea de produse traditionale romanesti si favorizeaza, din punct de vedere economic, firmele care aleg sa livreze astfel de preparate, in detrimentul celor care nu sunt traditionale. Produsele traditionale sunt apreciate pentru calitatea lor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016