Studiu de caz: Obligativitatea achizitionarii casei de marcat fiscale de catre o agentie imobiliara
Valabil la 8.09.2011
In ce masura este o agentie imobiliara obligata sa achizitioneze casa de marcat chiar si in conditiile in care aceasta incaseaza numai prin banca? Care este baza legala de care se va tine cont intr-o astfel de situatie pentru ca serviciile prestate catre populatie sa fie in conformitate cu legislatia actuala?
Trebuie mentionat inca de la inceput ca, in cazul in care clientii sunt persoane fizice, utilizarea casei de marcat fiscale este obligatorie, conform prevederilor art. 1 alin. (1) OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Societatea nu poate obliga toti clientii sa plateasca prin banca, iar activitatea desfasurata de agentie nu se inscrie la activitatile exceptate prevazute la art 2 din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare.
Asadar, conform art. 2 din OUG 28/1999 se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
"a) comertul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri effectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
b) serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;
c) Abrogat;
d) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
e) transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
f) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
g) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusive activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii, precum si cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;
h) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
i) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
j) Abrogat.
k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
l) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
m) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
o) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
p) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;
r) Abrogat.
s) Abrogat."
Din punct de vedere procedural in cadrul operatiunii administrative de schimbare a sediilor ambelor societati ce se inregistreaza la Registrul Comertului urmeaza sa aveti in vedere si procedura prevazuta prin OPANAF 2112/2010 privind solicitarea si eliberarea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregsitrare in Romania contracte de munca incheiate in Franta
Intrebare: Am contractat o firma din Germania care sa se ocupe de: Inregistrarea societatii noastre in scopuri de impozitare pe salarii si asigurari sociale in Germania; Gestionarea angajatilor nostri (cetateni germani cu contract de munca inregistrat in Germania, incheiat intre societatea noastra si cetateanul german), respectiv vor asigura serviciile lunare de salarizare si fiscale, urmand a fi facturati lunar pentru serviciile prestate. In Romania, societatea noastra trebuie sa inregistreze ceva legat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << SAF-T pentru stocuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii: 1. Avem gestiune cantitativ-valorica, receptii de materiale in modulul de gestiune din ERP (bucati cu bucati). In aceasta situatie, in sectiunea "Products" din cadrul SAF-T, daca la "productcommodity" nu avem codul NC (nu suntem obligati) si trecem 000000000, care dintre celelalte campuri din aceasta sectiune trebuie sa apara (care sunt obligatorii)? Adica denumire, UM etc. 2. In contabilitate, in registrul jurnal pentru inregistrarea materialelor...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Evidenta contabila pentru o societate din Franta
Intrebare: O societate din Franta, de dimensiune medie, cu 8 angajati si o cifra de afaceri de 70-80 mii euro/luna, ar putea sa externalizeze contabilitatea in Romania? Firma sora din Romania ar urma sa se ocupe de inregistrarea facturilor si de tinerea evidentei contabile la nivel de balanta de verificare, iar declaratiile si toate obligatiile fiscale si declarative sa fie indeplinite in Franta. Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplinim? Accesul la documente poate fi realizat, avand in vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intreprinderi legate. Lucrari in subantrepriza
Intrebare: Sunt doua microintreprinderi cu domeniul de activitate constructii. Una este a tatalui, ca asociat unic, si depune declaratii lunare, iar cealalta este a fiului, ca asociat unic, si depune declaratii trimestriale. Ambele sunt platitoare de TVA. In cursul anului 2024 si-au dat in subantrepriza lucrari de la una la alta. Pot fi considerate societati legate si, in 2025, sa treaca la impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cursuri prin platforma online. Beneficiar din Norvegia
Intrebare: PFA incheie un contract pentru drepturi de autor cu o firma din Norvegia. Contractul presupune realizarea de materiale didactice/prezentari si sustinerea acestor materiale pe o platforma de cursuri online. Persoana din Romania se logheaza online pe aceasta platforma, din Romania. Societatea din Norvegia asigura accesul la platforma respectiva si ii plateste acesteia, conform contractului, un tarif orar de 150 dolari pe ora. PFA factureaza lunar cate 10 ore. La inceputul anului, a prezentat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<