Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Servicii de primire a participantilor

09-Nov-2010
4203
de Silviu Stoica, 9 noiembrie 2010

Intrebare:

Activitate principala: Activitati de servicii suport pentru invatamant- 8560

Avem contracte incheiate cu diverse societati care sunt coordonatoare de proiecte europene (servicii educationale si de formare profesionala). Societatile respective din UE primesc direct fondurile europene, lucrand cu societatea noastra in parteneriat.

Noi trebuie sa emitem factura reprezentand servicii de primire a participantilor (cheltuieli cazare, masa, transport local, asigurari, cursuri de limba, excursii culturale) in baza carora ne sunt virati banii. Pentru societatea noastra reprezinta un venit sau folosesc un cont intermediar? Facturile de cheltuieli cazare, masa pentru participanti cum le inregistrez?


Daca emit factura (fonduri europene) nu pot face urmatoarea inregistrare:
445=131
5124=445
Trebuie sa justific prin facturile de achizitii toata suma primita?

Raspuns:

Daca obiectul contractului il reprezinta ?servicii de primire a participantilor?, care inglobeaza cazare, masa, transport, excursii pentru participanti, atunci astfel de cheltuieli nu pot fi considerate ca fiind cheltuieli efectuate in numele clientului si decontate ca atare, ci cheltuieli efectuate in vederea prestarii serviciului contractat si evidentiate in mod obisnuit in conturi corespunzatoare de cheltuieli. In contrapartida, toate sumele facturate reprezinta venituri pentru societatea dvs. si se reflecta direct in conturile de venituri.

Daca in contract se prevede ca tariful perceput este exclusiv pentru ?servicii de primire a participantilor?, iar cheltuielile de cazare, transport, excursii etc. se suporta de clienti (societatile partenere), pe baza sumelor efective cheltuite si decontate pe baza de factura, atunci facturile primite de la furnizori pentru astfel de sume nu se inregistreaza in cheltuielile societatii, ci in contul de debitori diversi, dupa cum si refacturarea lor catre parteneri (care trebuie sa fie justificata cu facturile de achizitii) nu se reflecta prin corespondenta cu conturile de venituri, ci prin inchiderea contului de debitori diversi.

Din punct de vedere al TVA, trebuie sa aveti in vedere prevederile art. 137 alin. 3 lit. e din Codul fiscal si ale pct. 19 alin. 3 si 4 din Normele metodologice, conform carora:

- daca facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. sunt pe numele societatii partenere si societatea dvs. doar face plata acestora (facturile nu sunt emise pe numele sau), pentru recuperarea sumelor se emite doar factura de decontare pentru plati in numele clientului, fara deducere sau colectare de TVA la societatea dvs., partenerii avand dreptul sa-si deduca TVA din facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. emise direct pe numele lor;

- daca facturile de achizitii de servicii de cazare, masa etc. sunt emise pe numele societatii dvs. (si nu al societatilor partenere) se aplica structura de comisionar, prin refacturarea propriu-zisa a acestor cheltuieli, cu deducerea taxei de catre societatea dvs. din facturile de achizitii si colectarea taxei din facturile emise catre societatile partenere.

Referitor la contul 445 ?Subventii? mentionam ca acesta este folosit doar de entitatile care primesc subventiile/sumele (imprumuturile) nerambursabile, cum este cazul societatilor partenere cu care colaborati. Societatea dvs. nu poate utiliza acest cont deoarece nu ea primeste fonduri europene nerambursabile, ci clientii sai, ea doar presteaza un serviciu catre terti in schimbul unui pret/tarif (pentru societatea dvs. nu conteaza ?sursa? banilor, respectiv din ce fonduri isi achita clientii obligatiile contractuale?).

Totodata, precizam ca incepand de la data de 1 ianuarie 2010 contul 131 ?Subventii guvernamentale pentru investitii? nu mai figureaza in Planul de conturi aprobat prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, soldul acestuia fiind preluat de contul 4751 ?Subventii guvernamentale pentru investitii? si, oricum, si sumele inregistrate in acest cont se virau tot la conturile de venituri (a se vedea functiunea conturilor 131, respectiv 475, asa cum rezulta din reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.752/2005, respectiv O.M.F.P. nr. 3.055/2009).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025

    • Impozitul pe dividende a fost modificat prin OUG 156/2024 iar incepand cu data de 1 ianuarie 2025 creste de la 8%, la 10%. Acesta cota majorata se aplica insa doar dividendelor distribuite incepand cu anul in curs, NU si celor distribuite inainte de 1 ianuarie. Impozitul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025 Sa luam cazul urmator. O societate are dividende nedistribuite la nivelul anului 2023 si aferente anului 2024. Ar mai avea...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completare

    • ANAF a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin prin care va modifica declaratiile D101 pentru impozit pe profit si D101 Grup fiscal, conform noutatilor din anul 2024. Vor fi actualizate si instructiunile de completare a formularelor. Proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularelor 101"Declaratie privind impozitul pe profit" si 101 Grup fiscal "Declaratie consolidata privind impozitul pe profit determinat de...» citeste mai departe aici

  • Ajustarea de TVA. Ce inseamna, situatii in care intervine si studii de caz utile

    • Ajustarea de TVA este un proces fiscal ce presupune recalcularea taxei pe valoarea adaugata deduse initial, atunci cand apar modificari semnificative in destinatia bunurilor sau serviciilor achizitionate. Aceasta ajustare poate interveni in diverse situatii, precum schimbarea utilizarii bunurilor, pierderi sau distrugeri, ori atunci cand bunurile devin inutilizabile. In acest articol vom explica ce inseamna ajustarea de TVA, vom detalia principalele cazuri in care aceasta intervine si vom...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uri

    • Modelul, continutul si modalitatea de depunere a Declaratiei Unice in 2025 au fost reglementate prin Ordinul 7015/2024. Formularul poate fi depus online de PFA-uri pana pe data de 26 mai 2025. Iar in acest context ANAF a actualizat PDF-ul inteligent. Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uri Noul formular 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" se utilizeaza de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016