Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suprasolvire: Completarea corecta a D101. Dreptul la contestatie

27-Aug-2019
1129

Este corect ca, la inspectia fiscala, o suma reprezentand plata in plus, suprasolvire, la impozitul pe profit, din fisa pe platitor, sa fie stabilita suma suplimentara de plata la impozitul pe profit?

Situatia este urmatoarea: nu s-a efectuat un punctaj intre societate si organul fiscal cu privire la fisa pe platitor, iar suprasolvirea provenea din inscrierea in D101 a creditului fiscal reprezentat de scutirea de i.p. pentru profitul reinvestit. 

Sfatul specialistului

In mod normal, nu trebuia stabilita o suma suplimentara de plata la impozitul pe profit din suprasolvire daca ati completat corect Declaratia nr. 101. Este posibil ca inspectia fiscala sa nu va fi luat in considerarea scutirea de impozit pe profit pentru profitul reinvestit din anumite considerente de nerespectare a conditiilor precizate in Codul fiscal sau sa fi gasit vreo neregula care sa influenteze in sensul majorarii impozitului pe profit.

Daca nu este acesta motivul, aveti dreptul sa depuneti contestatie in care se prezentati toate aspectele necesare clarificarii problemei, caz in care ANAF este obligat sa efectueza acel punctaj

Baza legala:

Lege nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de procedura fiscala

Titlul VIII Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale

Capitolul I - Dreptul la contestatie

Articolul 268 Posibilitatea de contestare

(1) Impotriva titlului de creanta, precum si impotriva altor acte administrative fiscale se poate formula contestatie potrivit prezentului titlu. Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal.

(2) Este indreptatit la contestatie numai cel care considera ca a fost lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal.

(3) Baza de impozitare si creanta fiscala stabilite prin decizie de impunere se contesta numai impreuna.

(4) Pot fi contestate in conditiile alin. (3) si deciziile de nemodificare a bazei de impozitare prin care nu sunt stabilite creante fiscale.

(5) In cazul deciziilor referitoare la baza de impozitare, reglementate potrivit art. 99 alin. (1), contestatia se poate depune de orice persoana care participa la realizarea venitului.

(6) Bazele de impozitare constatate separat intr-o decizie referitoare la baza de impozitare pot fi atacate numai prin contestarea acestei decizii.

Articolul 270 Termenul de depunere a contestatiei (1) Contestatia se depune in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suprasolvire: Completarea corecta a D101. Dreptul la contestatie":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2020. ANAF reaminteste care este termenul de depunere
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca termenul de depunere a Declaratiei Unice este 25 mai 2020, fata de 15 martie – cat fusese stabilit anterior. Contribuabilii persoana fizica vor depune Declaratia Unica atat pentru declararea impozitului pe veniturile realizate si a contributiilor sociale datorate pentru anul 2019, cat si pentru estimarea obligatiilor datorate pentru anul 2020. Cine are obligatia completarii si depunerii Declaratiei Unice? Declaratia...» citeste mai departe aici

  • Planul de Conturi 2020 pentru societati comerciale si pentru ONG-uri
    • Ca sa ai siguranta ca folosesti intotdeauna conturile corecte, foloseste Planul de Conturi 2020 in format tiparit, actualizat, atat pentru societatile comerciale, cat si pentru ONG-uri! Noutatea in domeniul contabilitatii consta in publicarea unui instrument de lucru de mare folos in activitatea contabililor. Vorbim de Planul de Conturi, in format tiparit, de buzunar, atat in varianta pentru societati comerciale, cat si in cea pentru ONG-uri! Concret, este vorba despre un memorator care contine...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr. 8 din 24 februarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17-21 februarie 2020. Noile acte normative cu incidenta fiscala care apar in buletinul informativ sunt urmatoarele: 1. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 624/2020 privind aprobarea atributiilor de detaliu,...» citeste mai departe aici

  • Legalitatea si tratamentul fiscal al contractelor in arenda
    • Daca contractele de arenda intocmite sunt legale intre persoanele fizice, membri cooperatori (atat arendas cat si arendator), ce obligatii au intre ei si fata de organele fiscale? Iar daca se obtine venituri de peste 300.000 lei de catre persoana fizica producatoare, ce implicatii fiscale intervin? Despre aceste aspecte ne vorbeste, in materialul de fata, specialistul nostru Costin Istrate - senior economist si auditor, plecand de la cazul expus in cele ce urmeaza: O persoana fizica...» citeste mai departe aici

  • Limitele valorice aferente obiectivelor si proiectelor de investitii noi au fost modificate ( Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, a documentatiilor de avizare a lucrarilor de interventii, respective a notelor de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016