Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscale

20-Mai-2019
6037

"Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu.

Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii:
- Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri legate de administrarea societatii; in acest fel se pastreaza relatia contractuala cu furnizorii societatii, neexistand obligatia sistarii contractelor;
- Societatea trebuie sa inceteze contractele de munca active la momentul declansarii suspendarii;
- Societatea poate plati dividende asociatilor pe perioada suspendarii;
- Mijloacele fixe inca neamortizate la momentul suspendarii nu vor mai fi amortizate pe perioada suspendarii;
- Societatea isi mentine obligatia de a depune declaratii fiscale".

In cele ce urmeaza, unul dintre expertii grupului Rentrop&Straton va raspunde intrebarilor formulate de unul dintre cititorii nostri, in cazul expus mai sus.

Raspunsul specialistului

1. Putem sa primim facturii de la furnizori de utilitati, asigurare, intretinere pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei? Dar in contabilitate vor fi inregistrate ca cheltuieli nedeductibile? Adica vom plati in fiecare trimestru impozit pe profit pentru aceste cheltuieli nedeductibile?

Suspendarea activitatii unei societati presupune inactivitatea activitatii economice. 

Dupa inscrierea inactivitatii societatea isi va exercita drepturile si isi va indeplini obligatiile rezultate din raporturile anterioare suspendarii. 

Potrivit art 6 alin. (1) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ. 

In conformitate cu dispozitiile art. 41 punctul 1 si pct. 2 lit. c) din legea mentionata, constituie contraventie urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:

  • detinerea,cu orice titlu,de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate;
  • nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, respectiv de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii prevazute la art. 4 alin. (3), cu privire la: 

c) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse; 

Legea 82/1991 nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata.
Prin urmare, pe perioada suspendarii, in baza documentelor justificative se vor inregistra in contabilitate, cronologic si sistematic, achizitiile efectuate, necesare si pe perioada de inactivitate .
Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii. 

2. Referitor la mijloace fixe in curs de amortizare, se va suspenda amortizarea contabila. Ce se intampla cu amortizarea fiscala? Avem obligatia sa ne inregistram cu amortizarea fiscala pe perioada suspendarii si este considerata ca o cheltuiala nedeductibila si implicit plata impozitului pe profit trimestrial?

Contabil - in cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Fiscal - in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

3. Pe perioada suspendarii trebuie sa platim impozite locale : impozit pe cladire, impozit pe teren si impozit auto?

Da, suspendarea activitatii nu atrage suspendarea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale.

4. Avand in vedere punctele 1 3, sunt incadrate ca cheltuieli nedeductibile avem obligatia de a depune declaratii fiscale ca orice firma care isi desfasoara activitatea in conditii normale?

Daca nu solicita si obtine regimul de declarare derogatoriu societatea isi va indeplini toate obligatiile declarative conform vectorului fiscal si activitatilor desfasurate, similar unei societati care desfasoara activitate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscale":
Rating:

Nota: 3.58 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare
    • Datele inregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale pana la momentul realizarii conectarii lor la ANAF vor fi transmise de operatorii economici prin depunerea declaratiei A4200 pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare. Dupa momentul conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic datele inregistrate de acesta se vor transmite automat ,dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara transmiterea declaratiei A4200. In situatia in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?
    • Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc. Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA),...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatorii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016