Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscale

20-Mai-2019
4010

"Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu.

Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii:
- Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri legate de administrarea societatii; in acest fel se pastreaza relatia contractuala cu furnizorii societatii, neexistand obligatia sistarii contractelor;
- Societatea trebuie sa inceteze contractele de munca active la momentul declansarii suspendarii;
- Societatea poate plati dividende asociatilor pe perioada suspendarii;
- Mijloacele fixe inca neamortizate la momentul suspendarii nu vor mai fi amortizate pe perioada suspendarii;
- Societatea isi mentine obligatia de a depune declaratii fiscale".

In cele ce urmeaza, unul dintre expertii grupului Rentrop&Straton va raspunde intrebarilor formulate de unul dintre cititorii nostri, in cazul expus mai sus.

Raspunsul specialistului

1. Putem sa primim facturii de la furnizori de utilitati, asigurare, intretinere pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei? Dar in contabilitate vor fi inregistrate ca cheltuieli nedeductibile? Adica vom plati in fiecare trimestru impozit pe profit pentru aceste cheltuieli nedeductibile?

Suspendarea activitatii unei societati presupune inactivitatea activitatii economice. 

Dupa inscrierea inactivitatii societatea isi va exercita drepturile si isi va indeplini obligatiile rezultate din raporturile anterioare suspendarii. 

Potrivit art 6 alin. (1) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ. 

In conformitate cu dispozitiile art. 41 punctul 1 si pct. 2 lit. c) din legea mentionata, constituie contraventie urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:

  • detinerea,cu orice titlu,de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate;
  • nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, respectiv de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii prevazute la art. 4 alin. (3), cu privire la: 

c) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse; 

Legea 82/1991 nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata.
Prin urmare, pe perioada suspendarii, in baza documentelor justificative se vor inregistra in contabilitate, cronologic si sistematic, achizitiile efectuate, necesare si pe perioada de inactivitate .
Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii. 

2. Referitor la mijloace fixe in curs de amortizare, se va suspenda amortizarea contabila. Ce se intampla cu amortizarea fiscala? Avem obligatia sa ne inregistram cu amortizarea fiscala pe perioada suspendarii si este considerata ca o cheltuiala nedeductibila si implicit plata impozitului pe profit trimestrial?

Contabil - in cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Fiscal - in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

3. Pe perioada suspendarii trebuie sa platim impozite locale : impozit pe cladire, impozit pe teren si impozit auto?

Da, suspendarea activitatii nu atrage suspendarea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale.

4. Avand in vedere punctele 1 3, sunt incadrate ca cheltuieli nedeductibile avem obligatia de a depune declaratii fiscale ca orice firma care isi desfasoara activitatea in conditii normale?

Daca nu solicita si obtine regimul de declarare derogatoriu societatea isi va indeplini toate obligatiile declarative conform vectorului fiscal si activitatilor desfasurate, similar unei societati care desfasoara activitate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscale":
Rating:

Nota: 3.58 din 6 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pensie anticipata partial. Cumul venituri din activitati independente
    • Pensia anticipata partial se poate cumula cu veniturile obtinute din activitati independente - expert contabil? Multumesc. Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 118 alin. (12) din Legea 263/2010 a sistemului public de pensii, in sistemul public de pensii astfel cum a fost modificat prin Legea 217/2017, pensionarii pot cumula pensia cu venituri realizate din activitati independente, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)
    • Legea 108/2020 privind modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, partea I nr.588 din 6 iulie 2020. Conform actului normativ care a intra in vigoare la data de 9 iulie 2020, persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice nu mai sunt obligate sa depuna Declaratia privind beneficiarul real, atunci...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2068/2020 modifica si completeaza mecanismul de transfer al granturilor pentru sustinerea IMM-urilor
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 3 iulie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2068/2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, a modelului Conventiei privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legala
    • Societate cu 2 angajati, magazin in mall, inchis pana la 15 iunie. Salariatii au beneficiat de somaj tehnic de la 23 martie pana la 15 iunie, data la care au revenit la locul de munca. Societatatea doreste decontarea somajului tehnic pe luna iunie (01-14) iunie. Poate sa solicite, pentru aceiasi salariati, decontarea de 41,5% din salariu conform oug nr. 92/2020 pentru restul de perioada, 15.06-30.06 sau doar incepand cu 01.07? Si daca da, calculam cele trei luni pana la 15.09 sau pana la 31.08?...» citeste mai departe aici

  • Prevederi legale privind impozitul specific in anul 2020. Informare ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov clarifica, printr-un comunicat de presa, prevederile legale privind impozitul specific in anul 2020. Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru anul 2020, nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 zile calculata de la data intrarii in vigoare a acestei ordonante (25.06.2020 – 22.09.2020). Pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016