Raportul Special
realizat de specialisti
"Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu.
Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii:
- Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri legate de administrarea societatii; in acest fel se pastreaza relatia contractuala cu furnizorii societatii, neexistand obligatia sistarii contractelor;
- Societatea trebuie sa inceteze contractele de munca active la momentul declansarii suspendarii;
- Societatea poate plati dividende asociatilor pe perioada suspendarii;
- Mijloacele fixe inca neamortizate la momentul suspendarii nu vor mai fi amortizate pe perioada suspendarii;
- Societatea isi mentine obligatia de a depune declaratii fiscale".
In cele ce urmeaza, unul dintre expertii grupului Rentrop&Straton va raspunde intrebarilor formulate de unul dintre cititorii nostri, in cazul expus mai sus.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Raspunsul specialistului
1. Putem sa primim facturii de la furnizori de utilitati, asigurare, intretinere pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei? Dar in contabilitate vor fi inregistrate ca cheltuieli nedeductibile? Adica vom plati in fiecare trimestru impozit pe profit pentru aceste cheltuieli nedeductibile?
Suspendarea activitatii unei societati presupune inactivitatea activitatii economice.
Dupa inscrierea inactivitatii societatea isi va exercita drepturile si isi va indeplini obligatiile rezultate din raporturile anterioare suspendarii.
Potrivit art 6 alin. (1) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
In conformitate cu dispozitiile art. 41 punctul 1 si pct. 2 lit. c) din legea mentionata, constituie contraventie urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
c) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
Legea 82/1991 nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata.
Prin urmare, pe perioada suspendarii, in baza documentelor justificative se vor inregistra in contabilitate, cronologic si sistematic, achizitiile efectuate, necesare si pe perioada de inactivitate .
Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii.
2. Referitor la mijloace fixe in curs de amortizare, se va suspenda amortizarea contabila. Ce se intampla cu amortizarea fiscala? Avem obligatia sa ne inregistram cu amortizarea fiscala pe perioada suspendarii si este considerata ca o cheltuiala nedeductibila si implicit plata impozitului pe profit trimestrial?
Contabil - in cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.
Fiscal - in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.
3. Pe perioada suspendarii trebuie sa platim impozite locale : impozit pe cladire, impozit pe teren si impozit auto?
Da, suspendarea activitatii nu atrage suspendarea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale.
4. Avand in vedere punctele 1 3, sunt incadrate ca cheltuieli nedeductibile avem obligatia de a depune declaratii fiscale ca orice firma care isi desfasoara activitatea in conditii normale?
Daca nu solicita si obtine regimul de declarare derogatoriu societatea isi va indeplini toate obligatiile declarative conform vectorului fiscal si activitatilor desfasurate, similar unei societati care desfasoara activitate.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ACTIVITATE SUSPENDATA | Impozit pe venit microintreprinderi conform OG 8 din 2013VIDEO: Depunerea declaratiilor unei societati cu activitatea suspendataNeemiterea bonurilor fiscale a dus la suspendarea activitatii mai multor baruri si restaurante din BucurestiONRC: Peste 5.000 de firme si-au suspendat activitatea in primele patru luni din 2023De la 1 martie, comerciantii care nu emit bon fiscal risca suspendarea activitatiiUltimele articole
Trecere la impozit pe profit in 2023: Firmele care au avut activitatea suspendata mai sunt obligate sa depuna D700?Firmele inscrise in Registrul Comertului cu ACTIVITATE SUSPENDATA nu vor mai avea obligatii declarativeConectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaSocietate cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Cesiune actionari. Inregistrari contabile si obligatii declarativeRevenire suspendare temporara. Care e procedura pentru o microintreprindere?Articole similare
Camera Consultantilor Fiscali a stabilit data inscrierilor la examenul din 20 noiembrie 2020. Informatii utile pentru candidatiSchimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta proceduraASPECTE FISCALE: Obligatii ale angajatorului in raport cu detasarea salariatilor in strainatateSistemul e-Factura si e-Transport. ASPECTE FISCALEDeclaratia 060. Model si instructiuni de completareUltimele articole
Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineLa multi ani de ziua contabilului! Pentru un 13 iulie de exceptie, ti-am pregatit cele mai tari oferte din anASPECTE FISCALE privind completarea Declaratiei Unice in cazul PFAFiscalitatea.ro si-a lansat canalul de WhatsApp. Aboneaza-te pentru a vedea TOATE noutatile fiscale chiar la tine pe telefonASPECTE FISCALE care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor socialeArticole similare
Suspendare calcul AMORTIZARE MIJLOACE FIXE. Care sunt conditiile?Fonduri nerambursabile. Care sunt inregistrarile contabile?Scutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcatStudiu de caz: Cheltuielile cu imbunatatirile sunt deductibile la calculul profitului impozabil?Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Sfaturi de la experti
Diferente la cantarire deseuri
Intrebare: Societatea trimite deseurile pe baza unei cantariri, insotite de un aviz (care contine cantitatea cantarita in societate), catre societatea care recicleaza deseurile. La societatea de reciclare, aceste deseuri sunt recantarite,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Extindere activitate Uber/Bolt
Intrebare: Am o societate platitoare de impozit pe profit, cu cod special de TVA, care efectueaza transport de persoane pe platforma Bolt. Firma aceasta doreste sa isi mareasca numarul de masini inscrise in platforma Bolt, adaugand masini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar
Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?
10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea
E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA