
Raportul Special
realizat de specialisti
"Exista 2 variante de suspendare: Suspendarea fara regim derogatoriu si Suspendarea cu regim derogatoriu. Va rog sa ne spuneti opinia dumneavoastra cu privire la suspendarea fara regim derogatoriu.
Aceasta suspendare presupune urmatoarele conditii:
- Societatea nu va mai putea emite facturi si deduce costuri dar pot fi inregistrate facturi de la furnizori, comisioane bancare sau alte costuri legate de administrarea societatii; in acest fel se pastreaza relatia contractuala cu furnizorii societatii, neexistand obligatia sistarii contractelor;
- Societatea trebuie sa inceteze contractele de munca active la momentul declansarii suspendarii;
- Societatea poate plati dividende asociatilor pe perioada suspendarii;
- Mijloacele fixe inca neamortizate la momentul suspendarii nu vor mai fi amortizate pe perioada suspendarii;
- Societatea isi mentine obligatia de a depune declaratii fiscale".
In cele ce urmeaza, unul dintre expertii grupului Rentrop&Straton va raspunde intrebarilor formulate de unul dintre cititorii nostri, in cazul expus mai sus.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
SAF-T Ghid de raportare corecta
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspunsul specialistului
1. Putem sa primim facturii de la furnizori de utilitati, asigurare, intretinere pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei? Dar in contabilitate vor fi inregistrate ca cheltuieli nedeductibile? Adica vom plati in fiecare trimestru impozit pe profit pentru aceste cheltuieli nedeductibile?
Suspendarea activitatii unei societati presupune inactivitatea activitatii economice.
Dupa inscrierea inactivitatii societatea isi va exercita drepturile si isi va indeplini obligatiile rezultate din raporturile anterioare suspendarii.
Potrivit art 6 alin. (1) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
In conformitate cu dispozitiile art. 41 punctul 1 si pct. 2 lit. c) din legea mentionata, constituie contraventie urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
c) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
Legea 82/1991 nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata.
Prin urmare, pe perioada suspendarii, in baza documentelor justificative se vor inregistra in contabilitate, cronologic si sistematic, achizitiile efectuate, necesare si pe perioada de inactivitate .
Cheltuielile efectuate pentru a mentine in stare buna cladirea si parcul auto din patrimoniul firmei consider ca sunt cheltuieli deductibile fiind efectuate in scopul activitatii economice a societatii, chiar si viitoare, dupa reluarea activitatii.
2. Referitor la mijloace fixe in curs de amortizare, se va suspenda amortizarea contabila. Ce se intampla cu amortizarea fiscala? Avem obligatia sa ne inregistram cu amortizarea fiscala pe perioada suspendarii si este considerata ca o cheltuiala nedeductibila si implicit plata impozitului pe profit trimestrial?
Contabil - in cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.
Fiscal - in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.
3. Pe perioada suspendarii trebuie sa platim impozite locale : impozit pe cladire, impozit pe teren si impozit auto?
Da, suspendarea activitatii nu atrage suspendarea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale.
4. Avand in vedere punctele 1 3, sunt incadrate ca cheltuieli nedeductibile avem obligatia de a depune declaratii fiscale ca orice firma care isi desfasoara activitatea in conditii normale?
Daca nu solicita si obtine regimul de declarare derogatoriu societatea isi va indeplini toate obligatiile declarative conform vectorului fiscal si activitatilor desfasurate, similar unei societati care desfasoara activitate.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Suspendare activitate PFA si inregistrare plati. Ce cheltuieli se deduc?Ce se intampla daca organul fiscal nu are "rol activ"?Revenire suspendare temporara. Care e procedura pentru o microintreprindere?Trecere la impozit pe profit in 2023: Firmele care au avut activitatea suspendata mai sunt obligate sa depuna D700?Lichidare societate comerciala cu ACTIVITATE SUSPENDATA fara a-si relua activitateaUltimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406ONRC: Peste 5.000 de firme si-au suspendat activitatea in primele patru luni din 2023Firmele inscrise in Registrul Comertului cu ACTIVITATE SUSPENDATA nu vor mai avea obligatii declarativeConectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaSocietate cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Cesiune actionari. Inregistrari contabile si obligatii declarativeArticole similare
Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?Declaratia 060. Model si instructiuni de completareASPECTE FISCALE pentru repartizare profit net catre administratorul societatiiCalendar obligatii fiscale martie 2012: Depune la termen declaratiile!Seminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055Ultimele articole
Delegarea: reglementari fiscale pentru deplasarea salariatilorParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineLa multi ani de ziua contabilului! Pentru un 13 iulie de exceptie, ti-am pregatit cele mai tari oferte din anASPECTE FISCALE privind completarea Declaratiei Unice in cazul PFAFiscalitatea.ro si-a lansat canalul de WhatsApp. Aboneaza-te pentru a vedea TOATE noutatile fiscale chiar la tine pe telefonArticole similare
Mijloace fixe. Poti modifica durata de utilizare a mijloacelor fixe?Studiu de caz: Cheltuielile cu imbunatatirile sunt deductibile la calculul profitului impozabil?Mijloace fixe amortizabile. 3 conditii pe care trebuie sa le indeplineasca imobilizarile corporaleScutire de la plata impozitului, pentru achizitionarea de case de marcatSuspendare calcul AMORTIZARE MIJLOACE FIXE. Care sunt conditiile?Ultimele articole
Amortizarea mijloacelor fixe. Ce trebuie sa stii in 2025Fonduri nerambursabile. Care sunt inregistrarile contabile?Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Sfaturi de la experti
Acordare burse private.Plafon 1500 lei
Intrebare: Deci, deductibilitatea este de maximum 1500 lei pe luna per angajat? Pentru ca, daca plata catre universitate se face lunar in mai multe transe si, de exemplu, sunt 3 transe egale, atunci diferenta nu mai trebuie trecuta pe statul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: De la ANAF mi se spune ca trebuie sa ma inregistrez in scopuri de TVA pentru toata activitatea pentru ca s-a depasit plafonul de 300 000 de lei - chiar daca acest plafon a fost obtinut din venituri din activitati scutite. Ma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025
Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare
Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA