Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxa pentru depunerea online a Formularului 112 trebuie eliminata

17-Feb-2011
3265
Taxa pentru depunerea pe internet a declaratiei unice pentru impozitul pe venit si contributiile sociale este 'scandaloasa' si ar trebui eliminata, a declarat joi, la un forum pe teme de fiscalitate, Peter de Ruiter, partener la compania de consultanta PricewaterhouseCoopers /PWC/.

"Ministerul Finantelor ar trebui sa faciliteze plata taxelor de catre contribuabili. Daca vrei sa faci mai simplu procesul de plata, atunci nu are sens sa pui contribuabilii sa plateasca in plus o taxa. Companiile trebuie sa plateasca oricum alte taxe catre buget. De ce ar trebui sa fiu nevoit sa platesc si o taxa ca sa am acces la sistem? Este ca si cum te-ai duce intr-un magazin auto sa cumperi o masina si vanzatorul ti-ar spune - daca vrei sa cumperi masina trebuie sa platesti inainte 50 de euro. Taxa nu este, intr-adevar, foarte ridicata, dar ca principiu platile electronice trebuie sa ajute contribuabilii sa isi achite obligatiile fiscale, iar o astfel de taxa este un pas inapoi', a spus reprezentantul PWC.

Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusa de angajatori incepand cu data de 7 februarie. Termenul limita este 25 februarie pentru obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2011.

Pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inregistrarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.

Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati si inregistrarea acestuia la organele fiscale. Semnatura electronica costa 50 de euro, urmand ca reinnoirea sa coste in jur de 30 de euro. Furnizorii acreditati sunt CertSign, DigiSign sau TransSped.


Circa 470.000 de contribuabili au obligatia sa depuna declaratia unica la ANAF.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016