Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Teren adus ca aport la capitalul social. Cum se face lichidarea societatii cu asociat unic?

19-Iun-2017
4289

In cazul urmator, o societate cu un asociat unic are in proprietate un teren adus drept aport la capitalul social si vrea sa se lichideze. Vom vedea care este procedura de scoatere a terenului din contabilitate, daca se cedeaza asociatului terenul, precum si daca se colecteaza TVA la cedarea acestuia.

Daca prin aportul in natura se transmite dreptul de proprietate asupra terenului, aceasta va intra in patrimoniul societatii cu excluderea oricarui drept al asociatului unic asupra bunului respectiv, iar in caz de dizolvare a societatii, nu va avea niciun drept asupra terenului, ci doar asupra partii care i se cuvine din lichidarea societatii. 

Procedura falimentului, conform Legii societatilor comerciale 31/1990 , presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

- Prima masura pe care o dispune judecatorul-sindic in cadrul procedurii falimentului este sigilarea bunurilor din averea debitorului, lichidatorul urmand sa ia masuri pentru conservarea lor;
- In al doilea rand, lichidatorul va face o inventariere a bunurilor luand in posesie bunurile respective, in calitate de depozitar judiciar;

- In cadrul acestui proces, bunurile vor putea fi lichidate numai de catre lichidator, sub controlul judecatorului sindic. In acest sens, vanzarea bunurilor va putea fi facuta fie individual fie in bloc, indeplinind conditiile unui ansamblu in stare de functionare;

- Sumele rezultate in urma vanzarii bunurilor se vor depune la o unitate bancara, in contul debitorului, urmand a fii distribuite creditorilor.



Totusi, daca vanzarea terenului in cadrul procedurii de faliment nu a fost posibila, ori s-au achitat integral datoriile societatii inaintea vanzarii activului, acesta se poate ceda asociatului unic. 

Din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, nu trebuie sa va puteti problema colectarii TVA, indiferent de destinatia terenului, atata timp cat sunteti o societatea neplatitoare de TVA. 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Teren adus ca aport la capitalul social. Cum se face lichidarea societatii cu asociat unic?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal

    • Baza legala Codul fiscal, Titlul V, Capitolul IX, art. 220 - 220 Contributia asiguratorie pentru munca In continuare vom vedea cine datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, dar si categoriile de venituri pentru care se aplica aceasta. Contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz: a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora,...» citeste mai departe aici

  • NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024

    • Conform unui nou Proiect de Ordin al ANAF va fi actualizata, pentru prima data in 2024, lista produselor cu risc fiscal ridicat. Dintre produsele pentru care vor fi efectuate raportari in E-Transport, incepand din iulie 2024, amintim urmatoarele produse alimentare: carne, peste, lapte, oua, miere, etc., dar si cateva produse mai putin obisnuite, precum hainele uzate si zdrentele. Prin OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG 130/2021...» citeste mai departe aici

  • Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024

    • ANAF aduce la cunostinta contribuabililor interesati ca, prin O.U.G. nr.31/2024, au fost aduse modificari Codului fiscal care au vizat, printre altele si impozitul pe veniturile microintreprinderilor, fiind explicata si detaliata definitia intreprinderilor legate. Modificari impozit micro in 2024 Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi: a) persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?

    • Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc! Ajustare norma de venit PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. 69 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016