Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Termeni redefiniti prin Legea 182/2016 si noul regim pentru PFA-uri

18-Nov-2016
2285

Prin Legea 182/2016, poublicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 828/2016, a fost aprobata cu modificari OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel:

>> Au fost redefiniti unii termeni, dupa cum urmeaza:

* activitate economica = activitatea cu scop lucrativ, constand in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii;

* intreprindere economica = activitatea economica desfasurata in mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse financiare, forta de munca, materii prime, mijloace logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in conditiile prevazute de lege

*intreprindere familiala - intreprinderea economica, fara personalitate jurdicia, organizata de o persoana fizica ce foloseste, in principal, forta sa de munca

* patrimoniul de afectatiune = masa patrimoniala in cadrul patrimoniului intreprinzatorului reprezentand totalitatea drepturilor si obligatiilor afectate, prin declaratie scrisa ori, dupa caz, prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta, exercitari unei activitati economice

* sediul profesional - sediul principa/locatia declarata la registrul comertului, in vederea inregistrarii si autorizarii functionarii persoanei fizice autorizate, intreprinderi individuale sau familiale, reprezentand elementul de identificare al acesteia in raporturile juridice la care participa;

>> Inregistrarea si autorizarea functionarii

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

Persoanele fizice autorizate, precum si intreprinderile individuale si familiae au obligatia sa solicite registrului comertului inregistrarea si autorizarea functionarii inaninte de inceperea activitatii;
In toate cazurile, cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii trebuie formulata in termen de 20 de zile de la incheierea acordului de constituire.

>> Sediul profesional:
* Pentru stabilirea sediului profesional/punctelor de lucru, este necesar ca persoana fizica titulara care se autorizeaza ca PFA/intreprindere individuala sau oricare membru al intreprinderii individuale, sa prezinte inscrisul care atesta dreptul de folosinta asupra imobilului cu destinatie de sediu profesional/punct de lucru.

* In situatia in care la sediul profesional, imobil cu destinatie de locuinta nu se desfasoaraa nicio activitate economica, titularul intreprinderii economice (PFA, II, IF) poate depune o declaratie in acest sens, nemaifiind necesare acordul asociatiei de proprietari.

>> In cazul desfasurarii unei alte activitati economice decat cea pentru care s-a obtinut autorizarea functionarii este necesara obtinerea inregistrarii/autorizarii

>> Persoanele fizice autorizate, titularul intreprinderii individuale si reprezentantul intreprinderii familiale tin contabilitatea in partida simpla, potrivit reglementarilor OMFP 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla in conformitate cu prevederile Legii 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

>> Regimul juridic al PFA/II

PFA poate desfasura activitatile pentru acre este autorizata, singura sau impreuna cu cel mult 3 persoane, angajate de aceasta, in calitate de angajator, cu contract individual de munca, incheiat si inregistrat in conditiile legii.

O persoana titulara a PFA poate cumula calitatea de persoana fizica autorizata cu cea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel pentru care PFA este autorizata".

 

Persoana fizica autorizata (PFA) va putea avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN.

* Intreprinderea individuala (II) va putea avea in obiectul de activitate cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN

* Intreprinderea individuala poate angaja cel mult 8 salariati, terte persoane, cu contract individual de munca incheiat si inregistrat in conditiile legii si poate stabili relatii contractuale, in conditiile legii, cu orice persoane fizice si juridice, cu alte intreprinderi individuale, cu PFA sau intreprinderi familiale, pentru efectuarea unei activitati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit.

>> Studentii care vor sa infiinteze o afacere proprie sunt scutiti in conditiile stabilite prin Legea nr. 182/2016 de la plata taxelor pentru operatiunile de inregistrare si autorizare a unui PFA sau a unei intreprinderi individuale.

Legea intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.
In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a Legii 182/2016, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut de lege, solicita oficiul registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

Sursa: Finante Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Termeni redefiniti prin Legea 182/2016 si noul regim pentru PFA-uri":
Rating:

Nota: 3.75 din 10 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"