Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tichetele de masa ar putea fi majorate la 13 lei

28-Iun-2016
1543

Parlamentarii au semnat recent o propunere legislativa prin care se doreste majorarea tichetelor de masa la 13 lei. Senatul a votat aceasta propunere care majoreaza valoarea unui tichet de masa, insa Guvernul a dat aviz negativ in conditiile in care impactul bugetar ar fi unul negativ.

Proiectul a fost adoptat de plenul Senatului cu 77 de voturi favorabile. Proiectul de lege propune modificarea Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, potrivit initiativei, "valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 13 lei, la data aplicarii prevederilor acestei legi”, informeaza Digi24.ro.

Conform sursei, initiatorii proiectului precizeaza in expunerea de motive ca valoarea actuala a unui tichet de masa, de 9,41 lei (inainte de impozitare) nu este suficienta pentru a cumpara o masa de pranz, in conditiile in care valoarea medie a unei mese de pranz este de 13 lei, iar in zonele cu economie precara, cea mai ieftina masa de pranz costa 10 lei, in sistem de catering.

"Un numar mare de angajati se afla in imposibilitatea de a avea o masa adecvata in timpul unei zile de lucru, fie ca urmare a programului de lucru incarcat, fie pentru ca nu au acces la achizitionarea unei mese. Astfel, aceasta problema ramane o responsabilitate comuna a statului, precum si a angajatorului, pentru a le oferi o masa decenta pe parcursul unei zile", au precizat acestia, conform Notei de fundamentare

De asemenea, au mai fost date exemple de valorile tichetelor de masa din alte tari. Astfel, daca in Romania valoarea unui tichet de masa este de 2,13 euro, in Austria, valoarea tichetului de masa ajunge la 4,40 de euro, in Belgia la 7 euro, in Franta la 10,58 euro, in Grecia, 6 euro si in Slovacia la 4,20 euro.

Potrivit aceleiasi surse, din 1998 valoarea tichetului de masa a crescut de sase ori, iar impozitarea cu 16% a valorii acestuia, incepand cu 2010, a reprezentat un motiv semnificativ de depreciere a valorii sale.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tichetele de masa ar putea fi majorate la 13 lei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 in 2021. PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • Depunerea Declaratiei privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent - Formularul 094- se face pana pe data de 25 ianuarie 2021. Descarca PDF-ul inteligent, AICI. CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, care...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 25 ianuarie 2021- termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 25 ianuarie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • OMPF 58/2021. Principalele aspecte privind depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie 2020
    • Ordinul nr. 58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 21 ianuarie 2021. Redam continutul actului normativ: In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea...» citeste mai departe aici

  • Diminuare impozit specific cu contravaloarea casei de marcat. Cine beneficiaza de aceasta facilitate?
    • Intrebare: Am posibilitatea sa scad din contravaloarea impozitului specific aferent anului 2020 contravaloarea caselor de marcat achizitionate in 2018-2019? Va multumesc! Raspunsul specialistului: Raspunsul este afirmativ, avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: Potrivit prevederilor art. II alin. (1) din Legea 153/2020, prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru obligatia de raportare a aranjamentelor transfrontaliere (Directiva UE 2018/822 - DAC6)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un Ghid pentru obligatia de raportare a ranjamentelor transfrontaliere ( Directiva UE2018/822- DAC6). Acest ghid are scopul de a oferi un cadru general de indrumare a contribuabililor care au obligatia de a se conforma normelor privind furnizarea de informatii referitoare la aranjamentele transfrontaliere raportabile. Urmare demersurilor efectuate de Comisia Europeana (COM), Directiva 2011/16/EU (DAC1) care asigura cadrul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016