Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul IX, Capitolul 12

01-Oct-2008
4244

CAP. XII


Alte dispozitii comune

Majorarea impozitelor si taxelor locale de consiliile locale sau consiliile judetene
ART. 287
*)

Nivelul impozitelor si taxelor locale prevazute in prezentul titlu poate fi majorat anual cu pana la 20% de consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, cu exceptia taxelor prevazute la art. 263 alin. (4) si (5) si la art. 295 alin. (11) lit. b)-d).

------------

Art. 287 a fost modificat de pct. 256 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
------------


*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Nota din finalul pct. I al anexei la HOTARAREA nr. 1.514 din 25 octombrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 935 din 17 noiembrie 2006 prevede:

"NOTA:
Prin hotararile privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2007, adoptate de catre autoritatile deliberative ale administratiei publice locale, in termen de pana la 45 de zile calendaristice de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, tinand seama de competenta acestor autoritati de a putea majora impozitele si taxele locale cu pana la 20%, cu exceptia taxelor prevazute la art. 263 alin. (4) si (5) si la art. 295 alin. (11) lit. b)-d), potrivit prevederilor art. 287 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru usurarea calculelor se recomanda ca nivelurile impozitelor si taxelor locale stabilite in suma fixa sa fie rotunjite la leu prin adaos, fara a depasi cota aditionala de 20%."

Hotararile consiliilor locale si judetene privind impozitele si taxele locale

------------

Denumirea marginala a art. 288 a fost modificata de pct. 257 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

ART. 288

(1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile judetene adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul fiscal urmator in termen de 45 de zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a hotararii Guvernului prevazute la art. 292.

(2) Primarii, primarul general si presedintii consiliilor judetene asigura publicarea corespunzatoare a oricarei hotarari in materie de impozite si taxe locale adoptate de autoritatile deliberative respective.

-------------

Art. 288 a fost modificat de pct. 37 al articolului unic din LEGEA nr. 494 din 12 noiembrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.092 din 24 noiembrie 2004.

Accesul la informatii privind impozitele si taxele locale
ART. 289

Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a asigura accesul gratuit la informatii privind impozitele si taxele locale.

------------

Art. 290 a fost abrogat de pct. 258 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Controlul si colectarea impozitelor si taxelor locale
ART. 291

Autoritatile administratiei publice locale si organele speciale ale acestora, dupa caz, sunt responsabile pentru stabilirea, controlul si colectarea impozitelor si taxelor locale, precum si a amenzilor si penalizarilor aferente.

Indexarea impozitelor si taxelor locale
ART. 292

(1) In cazul oricarui impozit sau oricarei taxe locale, care consta intr-o anumita suma in lei sau care este stabilita pe baza unei anumite sume in lei, sumele respective se indexeaza o data la 3 ani, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare.

------------

Alin. (1) al art. 292 a fost modificat de pct. 259 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(2) Sumele indexate se initiaza in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor si se aproba prin hotarare a Guvernului, emisa pana la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecarui an.

(3) In perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2005 si 1 ianuarie 2011, nivelul taxei asupra mijloacelor de transport, prevazut la art. 263 alin. (4) si (5), se majoreaza prin hotarare a Guvernului, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana, la Capitolul 9 - Politica in domeniul transporturilor, in luna aprilie a fiecarui an cuprins in perioada, la propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si cu avizul Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Administratiei si Internelor.

-------------

Art. 292 a fost modificat de pct. 120 al art. I din ORDONANTA nr. 83 din 19 august 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 27 august 2004.

Elaborarea normelor
ART. 293

Elaborarea normelor pentru prezentul titlu se face de catre Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Achizitie si amortizare licente. Monografie, aspecte fiscale si contabile

    • Achizitia unei licente informatice are un tratament contabil si fiscal diferit in functie de caracteristicile licentei – in special durata de utilizare si scopul acesteia. In acest articol vom prezenta reglementarile contabile relevante, particularitatile amortizarii si o monografie detaliata pentru reflectarea corecta a acestor costuri in contabilitate.» citeste mai departe aici

  • Creditare asociatie non profit (ONG). Monografie si reglementari legislative

    • Creditarea unei asociatii non-profit reprezinta o solutie viabila atunci cand organizatia se confrunta cu lipsa temporara de lichiditati sau intarzieri in obtinerea finantarilor. Aceasta practica, frecvent utilizata de membri, fondatori sau alte persoane interesate, presupune respectarea unor reglementari legale si contabile specifice. In acest articol, vom analiza cadrul legislativ aplicabil si vom prezenta o monografie contabila utila pentru o implementare corecta a acestei operatiuni in...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale. 4 masuri importante, cu aplicabilitate din 1 AUGUST 2025

    • Incepand cu 1 august 2025, Romania va intra intr-o noua etapa fiscala, marcata de modificari semnificative care vor influenta direct mediul economic, consumatorii si bugetul de stat. Guvernul pregateste un prim val de reforme, parte a unui pachet mai amplu de masuri fiscale si bugetare, cu scopul declarat de a creste veniturile publice si de a reduce cheltuielile nejustificate. Printre schimbarile anuntate, patru masuri fiscale majore se remarca prin aplicabilitatea imediata si...» citeste mai departe aici

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016