Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 5 modificari din Codul fiscal actualizat 2017. Prevederi noi si obligatorii in OUG 3/2017

09-Ian-2017
12709

Ordonanta de Urgenta 3/2017 (OUG 3/2017) reprezinta deja un act normativ pe care il veti auzi citat anul acesta, fiind unul dintre documentele care a adus, la inceput de an, modificari legislative importante in structura noului Cod fiscal actualizat recent.

Alaturi de OUG 3/3017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicat in Monitorul Oficial nr. 16 din 06.01.2017, trebuie sa retinem si HG nr. 1/2017 privind majoraea salariuui minim si Legea celor 102 taxe nefiscale eliminate (Legea 1/2017).

VA RECOMANDAM si materialul cuprinzator: Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF

 

Iata care sunt cele cinci modificari importante din Codul fiscal 2017:

1. Se aplica scutire de impozit pe profit pentru primii 10 ani de activitate pentru persoanele care desfasoara exclusiv activitati de inovare, cercetare-dezvoltare.

"Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetaredezvoltare Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definita potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si activitati conexe acesteia sunt scutiti de impozit pe profit in primii 10 ani de activitate. Aceasta facilitate fiscala va fi pusa in aplicare in conditiile respectarii reglementarilor in domeniul ajutorului de stat"


2. De la 1 februarie 2017 se considera microintreprindere persoana juridica care in exercitiul financiar anterior nu a depasit venituri in cuantum total de 500.000 euro, convertite in lei la cursul BNR de la finele exercitiului anterior, cu pastrarea celorlalte criterii de incadrare.


"Pentru anul 2016, acest plafon de 500.000 euro se determina in lei utilizand cursul de 1 euro = 4,5411 lei, respectiv reprezinta suma de 2.270.550 lei De retinut: plafonul este format din veniturile impozabile ale microintreprinderii, eliminandu-se cele care sunt scutite", atrage atentia consultantul fiscal Adrian Benta intr-o analiza recenta pentru HotNews.ro.

De retinut, potrivit acestuia, ca impozitul este obligatoriu si ca OUG 3/2017 "introduce o masura tranziorie pentru societatile platitoare de impozit pe profit existente la 31 decembrie 2016, acestea vor fi platitoare de impozit pe profit pentru luna ianuarie 2017, urmand ca sa depuna declaratia de impozit pe profit formular 101 pentru perioada 01-31 ianuarie 2017 pana pe data de 25 februarie 2017."

Astfel, persoanele in cauza platesc impozit pe microintreprindere de la 1 februarie 2017, in cota de 1% daca au 1 sau mai multi salariati si in cota de 3% pentru cei fara salariati. "Depasirea plafonului de 500.000 euro sau a procentului de 20% venituri din consultanta si management conduce la plata impozitului pe profit din trimestru cand s-au depasit plafoanele", mai aminteste consultantul fiscal.

3. Se aplica o scutire la plata impozitului pe venitul din salarii pentru angajatii incadrati pe 12 luni dupa cum urmeaza: "persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract individual de munca incheiat pe o perioada de 12 luni, cu persoane juridice romane care desfasoara activitati sezoniere dintre cele prevazute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, in cursul unui an."


4. Se elimina plafonul reprezentand valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut la care se calculeaza CAS pensii.

"12. Alineatele (2) si (4) ale articolului 143 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: (2) in situatia in care totalul veniturilor prevazute la alin. (1) este mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut, contributia individuala de asigurari sociale se calculeaza in limita acestui plafon. Castigul salarial mediu brut este cel utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat."

5. Se mentine plafonul de 5 ori salariul mediu privind plata CAS pensii in cazul persoanelor care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala.

In cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual pe baza normelor anuale de venit, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale o reprezinta valoarea anuala a normei de venit raportata la numarul de luni in care se desfasoara activitatea si nu poate fi mai mica decat echivalentul reprezentand 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, prevazut la art. 143 alin. (2), in vigoare in anul pentru care se stabilesc platile anticipate, si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Achizitie si amortizare licente. Monografie, aspecte fiscale si contabile

    • Achizitia unei licente informatice are un tratament contabil si fiscal diferit in functie de caracteristicile licentei – in special durata de utilizare si scopul acesteia. In acest articol vom prezenta reglementarile contabile relevante, particularitatile amortizarii si o monografie detaliata pentru reflectarea corecta a acestor costuri in contabilitate.» citeste mai departe aici

  • Creditare asociatie non profit (ONG). Monografie si reglementari legislative

    • Creditarea unei asociatii non-profit reprezinta o solutie viabila atunci cand organizatia se confrunta cu lipsa temporara de lichiditati sau intarzieri in obtinerea finantarilor. Aceasta practica, frecvent utilizata de membri, fondatori sau alte persoane interesate, presupune respectarea unor reglementari legale si contabile specifice. In acest articol, vom analiza cadrul legislativ aplicabil si vom prezenta o monografie contabila utila pentru o implementare corecta a acestei operatiuni in...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale. 4 masuri importante, cu aplicabilitate din 1 AUGUST 2025

    • Incepand cu 1 august 2025, Romania va intra intr-o noua etapa fiscala, marcata de modificari semnificative care vor influenta direct mediul economic, consumatorii si bugetul de stat. Guvernul pregateste un prim val de reforme, parte a unui pachet mai amplu de masuri fiscale si bugetare, cu scopul declarat de a creste veniturile publice si de a reduce cheltuielile nejustificate. Printre schimbarile anuntate, patru masuri fiscale majore se remarca prin aplicabilitatea imediata si...» citeste mai departe aici

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016