Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tranzactii cu numerar. Lista paraciosilor - apr. 2008

21-Mai-2008
2150

Problema fiscala


Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism este putin cunoscuta in mediul de afaceri. Aceasta instituie o serie de obligatii pentru agentii economici si pentru alte categorii de persoane, in special legate de raportarea unor tranzactii. Care sunt aceste obligatii? Atentie, amenzile nu sunt de neglijat!

Cine intra sub incidenta acestei legi?

Au responsabilitati pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor:
1. bancile, sucursalele bancilor straine, institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
2. institutiile financiare;
3. societatile de asigurari si reasigurari, precum si sucursalele din Romania ale societatilor de asigurari si reasigurari straine;
4. agentii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, amanet, vanzari-cumparari de obiecte de arta, metale si pietre pretioase, dealeri, turism, prestari de servicii si orice alte activitati similare care implica punerea in circulatie a valorilor;
5. auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

6. notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operat iune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
7. persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
8. oficiile postale si persoanele juridice care presteaza servicii de transmitere de bani, in lei sau in valuta;
9. agentii imobiliari;
10. Trezoreria Statului si autoritatile vamale;
11. casele de schimb valutar;
12. asociatiile si fundatiile;
13. orice alta persoana fizica sau juridica, pentru acte si fapte savarsite in
afara sistemului financiar-bancar.

Obligatia de desemnare a responsabilului

Persoanele juridice vor desemna una sau mai multe persoane care au responsabilitati in aplicarea acestei legi, ale caror nume vor fi comunicate Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, impreuna cu natura si cu limitele responsabilitatilor ce le revin.

Atentie
Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 50.000 lei.

Raportam tranzactiile cu numerar?
Cea mai semnificativa obligatie de raportare instituita de lege se refera la tranzactiile cu numerar.
Astfel, persoanele care intra sub incidenta acestei legi precum si persoanele desemnate cu responsabilitati in aplicarea acestei legi au obligatia sa raporteze Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, in cel mult 24 de ore, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate intre ele.

Atentie
Obligatia raportarii catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima este echivalentul in lei a 10.000 euro.

Concluzie
Desemnati o persoana cu responsabilitati in aplicarea acestei legi si pastrati dovada instiintarii Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Organele de control nu iarta!


Acte normative aplicabile:
Art. 3 alin. (6), (7), art. 8 alin. (1), art. 14 si art. 22 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tranzactii cu numerar. Lista paraciosilor - apr. 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"