Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament contracte de comision

07-Dec-2010
4917

Irina Coma, valabil la 07-Dec-2010

Intrebare: Societatea comerciala X comercializeaza pachete de servicii de promovare in sistem piramidal (Multy Level Marketing).In acest sens societatea X a incheiat contracte de comision cu doua categorii de colaboratori:

a)- diverse persoane fizice (unii desfasoara lunar aceasta activitate, altii sporadic)
b)- persoane fizice autorizate

1.Ce fel de impozite, taxe, datoreaza societatea X la bugetul statului pentru fiecare categorie de colaboratori?
2.Ce declaratii se depun la Administratia Financiara si la ce rubrici se completeaza acestea?

Pune si tu o intrebare Specialistilor in Fiscalitate
Detalii Click Aici

Raspuns:
In mod normal, pentru ambele categorii de persoane fizice care desfasoara aceasta activitate fie cu caracter de regularitate (lunar), fie sporadic, pentru veniturile platite in baza contractelor de comision, societatea va retine doar impozit de 10% sau 16% conform optiunii exercitate la semnarea contractului, conform art.52 alin. (1) lit. c).

Persoana fizica respectiva este obligata sa se asigure in sistemul de pensii si de sanatate, si sa declare si sa isi plateasca singur contributiile aferente si totodata, in cazul in care se opteaza pentru retinerea unui impozit de 10% va trebui sa isi plateasca si diferenta de 6% la bugetul de stat.

Societatea va depune declaratia 100 la bugetul de stat pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii impozitului de 10% sau 16%, completata la rd. 11 ? Impozit pe venit -consignatie, contract agent/comison/mandat comercial. Daca impozitul retinut este de 10%, atunci societatea va avea obligatia depunerii, pana la data de 28 /29 februarie a anului urmator a Declaratiei 205 completata nominal cu impozitul retinut pentru fiecare persoana. Daca impozitul retinut este de 16%, atunci societatea va avea obligatia depunerii, pana la data de 30 iunie a anului urmator a Declaratiei 205 completata nominal cu impozitul retinut pentru fiecare persoana.

Am spus in mod normal, deoarece acest tratament se aplica in cazul in care activitatea desfasurata de respectivele persoane fizice nu indeplineste conditiile pentru ca aceasta sa fie reconsiderata ca fiind dependenta, caz in care societatae va datora toate contributiile sociale (individuale si ale angajatorului), la fel ca pentru un salariat.

Reconsiderarea activitatii ca dependenta se face in baza art 7 alin.2.1 din Codul fiscal:
?2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.?

Normele metodologice de aplicare ale acestui articol prevad:

?1. O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia?

In cazul in care sunt incheiate contracte cu persoane fizice autorizate, daca acestea va emit factura pentru serviciile de comision prestate, nu aveti nicio obligatie de retinere, declarare si plata a vreunui impozit sau contributie. Raman valabile prevederile referitoare la activitatea dependenta, in acest caz, daca se indeplineste cel putin una din conditiile precizate, recomandandu-va sa incheiati contracte de munca cu persoanele respective.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament contracte de comision":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016