Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament contracte de comision

07-Dec-2010
4072

Irina Coma, valabil la 07-Dec-2010

Intrebare: Societatea comerciala X comercializeaza pachete de servicii de promovare in sistem piramidal (Multy Level Marketing).In acest sens societatea X a incheiat contracte de comision cu doua categorii de colaboratori:

a)- diverse persoane fizice (unii desfasoara lunar aceasta activitate, altii sporadic)
b)- persoane fizice autorizate

1.Ce fel de impozite, taxe, datoreaza societatea X la bugetul statului pentru fiecare categorie de colaboratori?
2.Ce declaratii se depun la Administratia Financiara si la ce rubrici se completeaza acestea?

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Pune si tu o intrebare Specialistilor in Fiscalitate
Detalii Click Aici

Raspuns:
In mod normal, pentru ambele categorii de persoane fizice care desfasoara aceasta activitate fie cu caracter de regularitate (lunar), fie sporadic, pentru veniturile platite in baza contractelor de comision, societatea va retine doar impozit de 10% sau 16% conform optiunii exercitate la semnarea contractului, conform art.52 alin. (1) lit. c).

Persoana fizica respectiva este obligata sa se asigure in sistemul de pensii si de sanatate, si sa declare si sa isi plateasca singur contributiile aferente si totodata, in cazul in care se opteaza pentru retinerea unui impozit de 10% va trebui sa isi plateasca si diferenta de 6% la bugetul de stat.

Societatea va depune declaratia 100 la bugetul de stat pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii impozitului de 10% sau 16%, completata la rd. 11 ? Impozit pe venit -consignatie, contract agent/comison/mandat comercial. Daca impozitul retinut este de 10%, atunci societatea va avea obligatia depunerii, pana la data de 28 /29 februarie a anului urmator a Declaratiei 205 completata nominal cu impozitul retinut pentru fiecare persoana. Daca impozitul retinut este de 16%, atunci societatea va avea obligatia depunerii, pana la data de 30 iunie a anului urmator a Declaratiei 205 completata nominal cu impozitul retinut pentru fiecare persoana.

Am spus in mod normal, deoarece acest tratament se aplica in cazul in care activitatea desfasurata de respectivele persoane fizice nu indeplineste conditiile pentru ca aceasta sa fie reconsiderata ca fiind dependenta, caz in care societatae va datora toate contributiile sociale (individuale si ale angajatorului), la fel ca pentru un salariat.

Reconsiderarea activitatii ca dependenta se face in baza art 7 alin.2.1 din Codul fiscal:
?2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.?

Normele metodologice de aplicare ale acestui articol prevad:

?1. O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia?

In cazul in care sunt incheiate contracte cu persoane fizice autorizate, daca acestea va emit factura pentru serviciile de comision prestate, nu aveti nicio obligatie de retinere, declarare si plata a vreunui impozit sau contributie. Raman valabile prevederile referitoare la activitatea dependenta, in acest caz, daca se indeplineste cel putin una din conditiile precizate, recomandandu-va sa incheiati contracte de munca cu persoanele respective.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament contracte de comision":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.