Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament fiscal sprijin nerambursabil acordat prin masura 112

10-Ian-2013
4690
O intreprindere individuala a primit in anul 2010 fonduri nerambursabile - Masura 112, in suma de 25.000 de euro (conditia era ca din 70% din suma asta sa se achizitioneze teren). In anul 2010 nu s-a cumparat nimic. In anul 2011 s-a achizitionat teren in valoare de 20.000 de euro.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

- In ce masura s-a procedat corect daca in 2010 nu a fost declarata la venituri impozabile suma e 25.000 euro, aceasta fiind reportata in 2011?

- In 2011 s-a cumparat teren in valoare de 20.000 de euro. S-a procedat corect daca a fost tratata drept cheltuiala nedeductibila contravaloarea acestor terenuri?

- In 2012 nu s-au cheltuit banii in suma de 5.000 euro si nu a fost declarat acest fapt deoarece in 2013 se va mai achizitiona teren in suma de 5.000 euro.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Solutia consultantului:

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea. Prin urmare evidentierea in contabilitatea in partida simpla a cheltuielilor se face in functie de momentul platii, si nu al angajarii cheltuielii respective. Astfel, venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.

In temeiul pct. 52 din OMFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Codului fiscal, venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate din Registrul-jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite din Registrul-jurnal de incasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.

Totodata, prin exceptie de la regulile privind contabilitatea in partida simpla, paragraful 2 al aceluiasi pct. 52 prevede ca venitul net sau pierderea fiscala va fi influentata cu platile si/sau incasarile efectuate in avans, care se refera la alte exercitii fiscale. Prin urmare, in temeiul acestei dispozitii, se poate considera ca in masura in care scopul acordarii subventiei vizeaza inclusiv anul 2011, subventia neutilizata in 2010 poate fi considerata incasare in avans pentru 2010, urmand ca aceasta sa fie folosita in exercitiul fiscal urmator in scopul in care a fost acordata.

In prezent, urmare modificarilor aduse Normelor metodologice de aplicare a art. 48 din Codul fiscal de HG 50/2012 coroborat cu prevederile art. 4 lit. b) din Codul fiscal, veniturile si cheltuielile se includ in exercitiul in care sunt incasate, respectiv platite, chiar daca se refera la alte exercitii fiscale. Astel, potrivit pct. 36 - 37 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, in venitul brut se includ inclusiv incasarile efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale, iar cheltuielile trebuie sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv in cazul cheltuielilor reprezentand plati efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale.

In temeiul art. 42 lit. a) astfel cum a fost modificat prin OG 30/2011, in intelesul impozitului pe venit, nu sunt impozabile ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale si din alte fonduri publice, inclusiv cele din fonduri externe nerambursabile, precum si cele de aceeasi natura primite de la alte persoane, cu exceptia indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca.

In raport cu tratamentul fiscal aplicat sprijinului acordat in cadrul Masurii 112, de referinta sunt prevederile art. 42 lit. a) din Codul fiscal si pct. 4 indice 1 liniuta a 3-a din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol, cuprinse in cadrul Capitolului I - Dispozitii generale al Titlului III - Impozit pe venit. Astfel, Codul fiscal trateaza sprijinul nerambursabil acordat potrivit Programului National pentru Dezvoltare Rurala, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2008) 3.381 din 16 iulie 2008, prin axa 1 - Imbunatatirea competitivitatii sectoarelor agricol si forestier, prin masura 112 - Instalarea tinerilor fermieri drept venit neimpozabil.

Totodata, potrivit art. 48 alin. (7) lit. b) din Codul fiscal, nu vor fi deductibile cheltuielile corespunzatoare veniturilor neimpozabile ale caror surse se afla pe teritoriul Romaniei sau in strainatate.

Din pacate, anterior modificarilor aduse de OG 30/2011 si de HG 50/2012, nici prevederile Codului fiscal si nici cele ale Normelor metodologice nu au oferit o solutie clara cu privire la tratamentul fiscal aplicat la nivelul persoanei fizice pentru sumele sub forma de subventii primite din fonduri nerambursabile.

Prin urmare, intrucat dispozitiile referitoare la includerea printre veniturile neimpozabile reglementate cu titlu general in cadrul art. 42 din Codul fiscal a ajutoarelor cu destinatie speciala respective se poate aplica doar dupa intrarea in vigoare a OG 30/2011, respectiv HG 50/2012, administratia fiscala ar putea trata subventiile primite in perioadele anterioare drept venituri impozabile nefiind cuprinse in mod expres in categoria celor neimpozabile reglementate de Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament fiscal sprijin nerambursabil acordat prin masura 112":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

13-Feb-2013

2pOG5j ncliiqpzzxme

13-Feb-2013

HrmsdA , [url=http://yagkdbdtbtgi.com/]yagkdbdtbtgi[/url], [link=http://polyxbsaypiw.com/]polyxbsaypiw[/link], http://xikrrixzqbeh.com/

13-Feb-2013

HhjamE bwzpvhtyoccl

11-Feb-2013

she and her husband Pete would clear our sdkiwales if it snowed. The day before we came back it snowed 15 inches!! Our plane back was delayed and we dreaded the pile of snow in our drive way. Imagine our surprise whenwe found our sidewalk and drive way COMPLETELY CLEARED.Barb exemplifies the place that we work at, we aren't just co-workers we are Family. Will miss you! Cathy â?? Cathy Spears





Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.