Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament mijloace fixe la lichidare. Care sunt implicatiile fiscale?

06-Ian-2017
3532

In analiza urmatoare, firma nu mai are activitate de 3 ani, are cod TVA anulat si este platitoare de impozit pe microintreprindere.


Detine urmatoarele mijloace fixe:
- teren arabil + livada = 25.429 lei
- drum = 16.266 lei
- curti cosntructii = 34.210 lei
- curti constructii + teren arabil = 106.821 lei
- cladire + anexe = 242.100 lei
Acestea au fost achizitionate pana in anul 2000. Asociatul unic a decis dizolvarea societatii si trecerea activelor in patrimoniul personal.

Stabilim ce impozite si taxe se platesc si daca trebuie emisa factura catre administrator cu mijloace fixe mentionate. De asemenea, vom vedea daca administratorul poate intra in posesia bunurilor in baza rezolutiei privind lichidarea emisa de Registrul Comertului.

 

Daca alegeti sa vindeti mijloacele fixe asociatului, se va plati de catre firma impozitul pe venitul micro de 3% pe venitul facturat realizat din vanzare.

Daca alegeti sa nu le vindeti asociatului, atunci acesta va inregistra un castig personal din lichidarea societatii pentru care va plati un impozit de 16%.

Art. 94, alin. (11) din Codul fiscal:

"(11) Venitul impozabil realizat din lichidarea unei persoane juridice reprezinta excedentul distributiilor in bani sau in natura peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."

Normele metodologice precizeaza:

"(2) In sensul art. 94 alin. (11) In cazul lichidarii unei persoane juridice, la transmiterea universala a patrimoniului societatii catre asociati/actionari activele din situatiile financiare vor fi evaluate la valoarea justa, respectiv pretul de piata.
Baza impozabila in cazul lichidarii unei persoane juridice se stabileste astfel:
a) determinarea sumei reprezentand diferenta intre valoarea elementelor de activ si sumele reprezentand datoriile societatii;
b) determinarea excedentului sumei stabilite la lit. a) peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."

Conform Normelor metodologice , daca se transmit fara vanzare mijloacele fixe, ele trebuie evaluate la pretul de piata.

Daca le vindeti inainte de lichidare o puteti face la ce suma se negociaza intre cumparator si vanzator, suma ce poate fi mai mica decat valoarea contabila.

Sa presupunem ca alegeti mijloacele fixe la o valoare mica si platiti 3% impozit.

La incheirea lichidarii, daca se obtine un castig din lichidare - adica asociatul va primi mai mult decat capitalul social depus - pentru acest castig va datora un impozit de 16% conform art. 97, alin. (5) din Codul fiscal:

"(5) Venitul impozabil obtinut din lichidarea unei persoane juridice de catre actionari/asociati persoane fizice (…) se impun cu o cota de 16%, impozitul fiind final. Obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului revine persoanei juridice. Impozitul calculat si retinut la sursa in cazul lichidarii persoanei juridice se plateste pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, intocmita de lichidatori, respectiv pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost distribuit venitul reprezentand reducerea capitalului social."

La momentul prezentarii la ANAF pentru obtinerea certificatului fiscal si depunerea Bilantului de lichidare veti depune si declaratia 010 in care veti completa cartusul VI mentionand inceperea operatiunii de lichidare.

La Registrul comertului aveti de urmat 2 etape : mai intai depunerea cererii de dizolvare si lichidare voluntara, apoi depunerea cererii de radiere.

Actele sunt in principiu :
Etapa 1 - dizolvarea si lichidarea voluntara
• Cerere de inregistrare a mentiunii
• Hotararea AGA sau decizia asociatului unic
• Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
• Dovada achitarii taxelor.

Etapa 2 – de radiere (voluntara)
• Cerere de radiere
• Certificatul de inregistrare si anexele
• Situatia financiara de lichidare
• Hotararea de repartizare a activelor
• Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
• Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
• Dovada achitarii taxelor.

Pe site-ul ONRC gasiti formulerele de care aveti nevoie si taxele de platit.
Dupa radierea societatii depuneti 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament mijloace fixe la lichidare. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

  • Derogari de la prevederile Codului fiscal - analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin Legea nr. 21/2019 publicata in M.Of. nr. 29 din 10 ianuarie 2019 s-au adus modificari si completari Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004. Pe langa alte modificari privind organizarea si functionarea cooperatiei in sectorul agroalimentar, prin aceasta lege se aduc modificari reglementarilor privind masurile de sprijin pentru cooperativele agricole - care constituie derogari de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, activitatea cooperativelor agricole va beneficia...» citeste mai departe aici

  • Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin
    • Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, in perioada 10-17.01.2019, un sondaj online -Testul IMM privind masurile recent adoptate prin OUG 114/2018, din care reiese ca majoritatea IMM-urilor nu sustin “taxa pe lacomie”, fiind de parere ca aceasta masura va ingreuna accesul la creditele bancare. 61,3% din respondenti au raspuns negativ la intrebarea “Sustineti suprataxarea bancilor”, in timp ce doar 38,7% spun ca...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016