Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament mijloace fixe la lichidare. Care sunt implicatiile fiscale?

06-Ian-2017
2925

In analiza urmatoare, firma nu mai are activitate de 3 ani, are cod TVA anulat si este platitoare de impozit pe microintreprindere.


Detine urmatoarele mijloace fixe:
- teren arabil + livada = 25.429 lei
- drum = 16.266 lei
- curti cosntructii = 34.210 lei
- curti constructii + teren arabil = 106.821 lei
- cladire + anexe = 242.100 lei
Acestea au fost achizitionate pana in anul 2000. Asociatul unic a decis dizolvarea societatii si trecerea activelor in patrimoniul personal.

Stabilim ce impozite si taxe se platesc si daca trebuie emisa factura catre administrator cu mijloace fixe mentionate. De asemenea, vom vedea daca administratorul poate intra in posesia bunurilor in baza rezolutiei privind lichidarea emisa de Registrul Comertului.

 

Daca alegeti sa vindeti mijloacele fixe asociatului, se va plati de catre firma impozitul pe venitul micro de 3% pe venitul facturat realizat din vanzare.

Daca alegeti sa nu le vindeti asociatului, atunci acesta va inregistra un castig personal din lichidarea societatii pentru care va plati un impozit de 16%.

Art. 94, alin. (11) din Codul fiscal:

"(11) Venitul impozabil realizat din lichidarea unei persoane juridice reprezinta excedentul distributiilor in bani sau in natura peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."

Normele metodologice precizeaza:

"(2) In sensul art. 94 alin. (11) In cazul lichidarii unei persoane juridice, la transmiterea universala a patrimoniului societatii catre asociati/actionari activele din situatiile financiare vor fi evaluate la valoarea justa, respectiv pretul de piata.
Baza impozabila in cazul lichidarii unei persoane juridice se stabileste astfel:
a) determinarea sumei reprezentand diferenta intre valoarea elementelor de activ si sumele reprezentand datoriile societatii;
b) determinarea excedentului sumei stabilite la lit. a) peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare."

Conform Normelor metodologice , daca se transmit fara vanzare mijloacele fixe, ele trebuie evaluate la pretul de piata.

Daca le vindeti inainte de lichidare o puteti face la ce suma se negociaza intre cumparator si vanzator, suma ce poate fi mai mica decat valoarea contabila.

Sa presupunem ca alegeti mijloacele fixe la o valoare mica si platiti 3% impozit.

La incheirea lichidarii, daca se obtine un castig din lichidare - adica asociatul va primi mai mult decat capitalul social depus - pentru acest castig va datora un impozit de 16% conform art. 97, alin. (5) din Codul fiscal:

"(5) Venitul impozabil obtinut din lichidarea unei persoane juridice de catre actionari/asociati persoane fizice (…) se impun cu o cota de 16%, impozitul fiind final. Obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului revine persoanei juridice. Impozitul calculat si retinut la sursa in cazul lichidarii persoanei juridice se plateste pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, intocmita de lichidatori, respectiv pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost distribuit venitul reprezentand reducerea capitalului social."

La momentul prezentarii la ANAF pentru obtinerea certificatului fiscal si depunerea Bilantului de lichidare veti depune si declaratia 010 in care veti completa cartusul VI mentionand inceperea operatiunii de lichidare.

La Registrul comertului aveti de urmat 2 etape : mai intai depunerea cererii de dizolvare si lichidare voluntara, apoi depunerea cererii de radiere.

Actele sunt in principiu :
Etapa 1 - dizolvarea si lichidarea voluntara
• Cerere de inregistrare a mentiunii
• Hotararea AGA sau decizia asociatului unic
• Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
• Dovada achitarii taxelor.

Etapa 2 – de radiere (voluntara)
• Cerere de radiere
• Certificatul de inregistrare si anexele
• Situatia financiara de lichidare
• Hotararea de repartizare a activelor
• Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
• Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
• Dovada achitarii taxelor.

Pe site-ul ONRC gasiti formulerele de care aveti nevoie si taxele de platit.
Dupa radierea societatii depuneti 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament mijloace fixe la lichidare. Care sunt implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul taie mii de posturi din administratie
    • Ministerul Finantelor a initiat recent un proiect de act normativ potrivit caruia mii de posturi vacante vor fi taiate de la ministerele Guvernului, cele mai multe fiind chiar de la Fisc. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat sambata ca sunt vizate peste 4.000 de posturi din administratie, inclusiv functii de conducere. Cele mai multe posturi taiate vor fi din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). "Este vorba si de posturi bugetate si nebugetate, pentru ca nu...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112
    • In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Reducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrie
    • Conform modificarilor aduse de O.U.G. nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu 01 noiembrie 2018 se aplica cota de 5% pentru cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. Ca regula generala, art. 291 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator. Prin...» citeste mai departe aici

  • INS: Preturile de consum, in crestere. Inflatia, in scadere la 4,3%
    • Datele publicate, luni, de Institutul National de Statistica (INS) arata ca rata anuala a inflatiei in octombrie a scazut de la 5,03% - in septembrie, la 4,3% in octombrie, in timp ce marfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,27%, iar cele alimentare cu 3,73%. Daca in luna mai a acestui an s-a inregistrat cea mai ridicata rata a inflatiei, respectiv 5,41% (cel mai ridicat nivel din februarie 2013, cand cresterea preturilor de consum a fost de 5,65%), in luna octombrie situatia este mult mai buna....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016