Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Start-Up Nation: MMACA anunta ca lista FINALA a proiectelor admise in program va fi publicata in data de 15 iulie!

24-Iun-2019
3782

 

UPDATE 24 iun. 2019

Lista finala cu cele 10.000 de proiecte care vor primi finantare anul acesta prin programul Start-Up Nation va fi publicata pe data de 15 iulie, a anuntat ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Stefan Radu Oprea. Acesta a precizat ca pana la acest moment au fost deja semnate peste 4.000 de contracte 

Ministrul, care a participat, luni, 24 iunie 2019, la deschiderea oficiala a celui de-al doilea magazin Ikea din Romania, a aratat ca acum cele 1.800 de proiecte respinse, din primele 10.000, sunt in perioada de clarificari.

"Astazi, cand vorbim, sunt peste 4.000 de contracte deja semnate. Suntem in perioada de clarificari pentru cele aproximativ 1.800 de proiecte care au fost respinse din primele 10.000. Am solicitat clarificari, am si primit foarte multe dintre ele, dar procedurile prevedeau un anumit grafic de timp - cinci zile pentru trimiterea respingerii, cinci zile pentru trimiterea clarificarilor, 20 de zile pentru a primi raspunsul la clarificari. Suntem in grafic si, la jumatatea lunii iulie, pe 15 iulie, vom afisa lista finala cu toti cei care sunt admisi in cele 10.000 de proiecte care vor fi finantate anul acesta. Repet, peste 4.000 de contracte au fost deja semnate", a declarat ministrul Stefan Radu Oprea.

UPDATE 04 iun.2019

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a publicat, luni – 3 iunie, lista aplicantilor la editia a doua a programului Start-Up Nation admisi de principiu la finantare, precum si lista aplicantilor respinsi la finantare. Lista a fost actualizata astazi, 4 iunie.

Cei care au aplicat la programul Start-Up Nation au inceput sa primeasca, inca de luni, 3 iunie, scrisorile de acceptare de principiu la finantare, precum si scrisorile de respingere cu motivele care au condus la aceasta decizie.

”Astazi publicam lista aplicantilor admisi la finantare, asa cum am promis. Pentru a ramane in grafic, le transmit antreprenorilor sa pregateasca la timp documentele necesare. Prin acest tip de parteneriat si editia Start-Up Nation 2018 va fi una de succes”, a declarat Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
Aplicantii care primesc scrisoarea de respingere au la dispozitie un termen de 5 zile calendaristice

pentru a depune contestatie, incepand cu data transmiterii actului administrativ pe adresa Agentiei regionale pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovare Export. Actul administrativ de respingere se refera la neindeplinirea conditiilor din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii, veridicitatii si conformitatii celor inscrise in Planul de afaceri on-line cu documentele justificative depuse.

Aplicantii declarati acceptati de principiu la finantare si in limita bugetului alocat vor fi contactati de echipele Agentiei regionale de care apartin pentru a fi programati la semnarea acordului de finantare.

Aplicantii admisi, pana la numarul RUE 8.645 inclusiv - pe lista publicata pe site-ul www.aippimm.ro, sunt rugati sa pregateasca urmatoarele documente:

  • cererea tip de acord de principiu pentru finantare (Anexa 3), semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetul general consolidat, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru care au cod unic de inregistrare fiscala, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in original sau copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru (indiferent daca au sau nu cod unic de inregistrare fiscala), in original sau in copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului. in cazul in care firma nu este inregistrata ca fiind platitoare in cadrul administratiei respective, se solicita o adeverinta;
  • documentul emis de catre ONRC (solicitat pentru programul Start-Up Nation)din care sa rezulte ca intreprinderile beneficiare sunt intreprinderi nou infiintate de catre persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de actionar sau asociat intr-o alta intreprindere mica sau mijlocie care desfasoara sau a desfasurat aceeasi activitate autorizata (cod CAEN) pe care aplica in cadrul programului in anul anterior inscrierii sau in anul inscrierii pana la deschiderea sesiunii de inscriere si documentul emis de catre ONRC din care sa rezulte daca actionarii/ asociatii solicitantului au avut/nu au avut calitatea de administrator sau asociat unic intr-o societate comerciala care a fost declarata in insolventa sau faliment in ultimii 5 ani (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

Cei care se afla pe lista dupa numarul RUE 8.646 vor fi chemati la contractare abia dupa solutionarea contestatiilor, in ordine, pana la epuizarea bugetului alocat programului, in valoare de 2 miliarde de lei.

Lista completa o puteti consulta si descarca de AICI >>

UPDATE 03 iun. 2019

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a anuntat, vineri, 31 mai, ca vor definitiva verificarea tuturor planurilor de afaceri inscrise in programul Start-Up Nation, urmand ca luni, 3 iunie, sa publice si lista celor admisi la finantare.

"Conform prevederilor procedurii de implementare a programului Start-up Nation, vineri, 31 mai 2019, este ziua in care Agentiile pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului vor definitiva verificarea tuturor planurilor de afaceri intrate in procesul de evaluare. Urmeaza ca luni, 3 iunie 2019, sa fie afisate pe site-ul institutiei lista aplicantilor admisi de principiu la finantare si lista aplicantilor respinsi la finantare.

UPDATE 19.12.2018

Aplicatia pentru inscrierea in programul Start-Up Nation 2018 se deschide joi, 27 decembrie, iar antreprenorii au la dispozitie un termen de 30 de zile lucratoare pentru a-si depune proiectele. Finantarea nerambursabila de maxim 200.000 lei poate acoperi integral valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societatile neplatitoare) aferente proiectului.

”Platforma informatica este pregatita pentru lansarea inscrierilor. Ii incurajez pe antreprenori sa depuna planuri de afaceri sustenabile si sa evalueze foarte corect numarul de locuri de munca create, pentru ca, atrag atentia, punctajul incurajeaza achizitia de echipamente tehnologice. Start-Up Nation va fi un program simplu si intuitiv, cu mai putina birocratie. Antreprenorul trebuie sa se ocupe de afacerea lui, nu sa plimbe hartii”, a declarat Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Articolul initial, 14.12.2018

Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA).

„Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in comunicatul citat.

Astfel, folosind aceasta aplicatie-test, cei care doresc inscrierea in program se vor familiariza cu sectiunile planului de afaceri, pot experimenta descarcarea, dar si incarcarea de documente in aplicatie.

Utilizatorii care constata disfunctionalitati sunt rugati sa semnaleze erorile la adresa de e-mail directia.imm@imm.gov.ro. 

Anterior, Ministerul anunta ca aplicantii isi pot inscrie proiectul in program incepand cu a doua jumatate a lunii decembrie, odata deschisa oficial, aplicatia urmand sa ramana activa timp de 30 de zile.

Reamintim ca prin programul Start-Up Nation 2018, proiectele pot beneficia de o Alocatia Financiara Nerambursabila de maximum 200.000 lei/beneficiar, suma care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societatile neplatitoare) aferente proiectului.

De altfel, aplicantii nu au motive sa stea cu emotii, calcularea punctajului planului de afaceri facandu-se in timp real si transparent, conform grilei de evaluare. Pentru ca un proiect sa fie acceptat in programul Start-Up Nation 2018, punctajul minim, in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii, trebuie sa fie de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

De prevederile Programului Start-Up Nation 2018 pot beneficia societatile infiintate dupa data de 30 ianuarie 2017, care activeaza in domeniul productiei, industriilor creative, serviciilor si comertului, iar una dintre conditiile necesare pentru a participa la program este crearea a cel putin unui loc de munca cu norma intreaga pe perioada nedeterminata. Locul de munca trebuie ocupat cel putin doi ani dupa finalizarea implementarii proiectului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016