Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Valoarea produselor acordate ca sponsorizare

08-Mar-2019
642

Conform prevederilor pct. 2 lit. a) din Instructiunea pentru aplicarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare la pretul de vanzare al sponsorului, exclusiv TVA, in cazul in care bunurile sunt produse de catre acesta. Conform pct. 7.4 din Instructiuni de completare a formularului 107, in cazul sponsorizarii constand in bunuri materiale, suma va cuprinde valoarea reala a acestora din momentul predarii catre beneficiar, respectiv valoarea la pretul de vanzare. 

“Avand in vedere cele de mai sus, valoarea bunurilor care se va deduce din impozitul pe profit va fi cea din contractul de sponsorizare (la pretul de vanzare al sponsorului) sau cea reprezentand costul de productie al bunurilor?”, intreaba unul dintre cititorii nostri.

Raspunsul specialistului

Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea sunt expres prevazute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, la art. 25, alin. (4), lit. i) cu trimitere directa la Legea sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile ulterioare.

Potrivit dispozitiilor art. 4 din Legea nr. 32/1994, sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Poate beneficia de sponsorizare orice persoana juridica de utilitate publica, cu sediul in Romania, care desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.

Potrivit prevederilor Ordinului nr. 994/1994 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare ”la pretul de vanzare al sponsorului, exclusiv TVA”.


In aceasta situatie se intocmeste avizul de insotire a marfii cu mentionea: "Nu se factureaza. Sponsorizare conform contract nr. din data…."

Beneficiarul sponsorizarii va inregistra in evidenta contabila proprie valoarea bunurilor primite (prevazuta in contract) care este valoarea de vanzare a acestora, asa cum este reglementat si in Ordinul nr. 994/1994.

La societatea care le acorda, bunurile se scad la costul de productie (cost efectiv sau cost standard) prin debitul ”ct. 6582/analitic sponsorizare”.

Fata de aceasta valoare se stabileste si incadrarea in limitele de recunoastere a cheltuielilor, asa cum se prevede la art. 25, alin. (4), lit. i) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste eventualele necorelari dintre formularul 107 si prevederile Legii sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile ulterioare, mentionam ca la pct. 7.4 din coloana 4 se prevede ca bunurile sunt evaluate in contractul de sponsorizare, la valoarea reala, ”conform art. 1 alin. (5) din Legea nr. 32/1994, cu modificarile ulterioare”.

La art. 1 alin. (5) din lege se specifica ca "In cazul sponsorizarii sau mecenatului constand in bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar”. Si in continuare, normele de aplicare explica care este aceasta valoare si anume, pretul de vanzare, exclusiv TVA. Rezulta ca aceasta este valoarea prevazuta in contract si in formularul 107.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Valoarea produselor acordate ca sponsorizare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016