Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare cu amanuntul, documente pentru evidenta marfa

30-Ian-2013
19492
Vom stabili mai jos in ce masura, in cazul unui magazin cu amanuntul al produselor nealimentare (haine), este obligatoriu raportul de gestiune, precum si daca stocul se poate tine la pret de achizitie si nu la pret de vanzare.

Solutia consultantului:

1. Raportul de gestiune este un document specific care se foloseste pentru evidenta marfurilor si ambalajelor aflate in unitatile de desfacere cu amanuntul cu ajutorul metodei global-valorice.

Daca ati optat pentru evidenta gestiunii marfurilor prin metoda cantitativ-valorica, atunci nu mai este nevoie de intocmirea raportului de gestiune, intrucat aceasta metoda implica folosirea, in special, a formularului Balanta analitica a stocurilor (cod 14-6-30/c), pe langa formularele Fisa de magazie (cod 14-3-8 si 14-3-8/a) si Fisa de cont pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22 si 14-6-22/a).

Folosirea uneia din metodele de conducere a contabilitatii analitice a bunurilor si documentatia necesara este descrisa la capit. D pct. 30-40 din Normele de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevazute in anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

2) Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, cuprinsa in Anexa 2 la OMEF 3512/2008 , Nota de receptie si constatare diferente (Cod 14-3-1A) se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:

- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

Astfel, pentru marfurile intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare se intocmeste Nota de receptie si constatare diferente (Cod 14-3-1A). Acesta va curpinde si pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare.

Comert cu amanuntul/de detail este definit ca fiind - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;

Potrivit art. 67 alin (1) si alin (2) din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:

(1) Comerciantul care in reteaua de distributie ofera spre vanzare produse/servicii trebuie sa indice pretul de vanzare/tariful practicat si pretul pe unitatea de masura, conform reglementarilor legale in vigoare.

(2) Preturile de vanzare, preturile pe unitatea de masura si tarifele practicate se indica in mod vizibil, lizibil si fara echivoc prin marcare, etichetare si/sau afisare.

In conformitate cu prevederile punctului 160 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , in functie de specificul activitatii, pentru determinarea costului pot fi folosite, de asemenea, metoda costului standard, in activitatea de productie sau metoda pretului cu amanuntul, in comertul cu amanuntul.

Alin. (8) al acestui punct stabileste ca in comertul cu amanuntul poate fi utilizata metoda pretului cu amanuntul, pentru a determina costul stocurilor de articole numeroase si cu miscare rapida, care au marje similare si pentru care nu este practic sa se foloseasca alta metoda.

In aceasta situatie, costul bunurilor vandute se calculeaza prin deducerea valorii marjei brute din pretul de vanzare al stocurilor. Orice modificare a pretului de vanzare presupune recalcularea marjei brute.
Utilizarea metodei costului cu amanuntul nu este obligatorie.

Prin urmare, reglementarea contabila nu impune o metoda sau alta, exprimarea din norma fiind "poate fi utilizata", societatii dvs. revenindu-i, in functie de specific, sa stabileasca, prin politicile contabile, metoda practicata.

Astfel, evidenta marfurilor poate fi tinuta atat la pret de achizitie cat si la pret de vanzare cu amanuntul, mai utilizata fiind evidenta la pret de vanzare cu amanuntul.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare cu amanuntul, documente pentru evidenta marfa":
Rating:

Nota: 3.69 din 13 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Cum sa reusesti la Examenul de ACCES la STAGIU CECCAR 2021
    • Drag prieten, aspirant la titulatura de expert contabil Sfaturile pentru contabili sunt uneori ca loviturile unei mingi de cauciuc asupra unui perete de benton: fara “deformare plastica”. Ce inseamna asta? Ca argumentele pentru a convinge un contabil trebuie sa aiba substanta, nu gluma! In plus, un membru al comunitatitii care a trecut cu succes peste acest obstacol din activitatea sa ar fi mult mai convingator! Este motivul care m-a determinat sa-ti impartasesc experienta mea sau...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016