Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare cu amanuntul, documente pentru evidenta marfa

30-Ian-2013
17051
Vom stabili mai jos in ce masura, in cazul unui magazin cu amanuntul al produselor nealimentare (haine), este obligatoriu raportul de gestiune, precum si daca stocul se poate tine la pret de achizitie si nu la pret de vanzare.

Solutia consultantului:

1. Raportul de gestiune este un document specific care se foloseste pentru evidenta marfurilor si ambalajelor aflate in unitatile de desfacere cu amanuntul cu ajutorul metodei global-valorice.

Daca ati optat pentru evidenta gestiunii marfurilor prin metoda cantitativ-valorica, atunci nu mai este nevoie de intocmirea raportului de gestiune, intrucat aceasta metoda implica folosirea, in special, a formularului Balanta analitica a stocurilor (cod 14-6-30/c), pe langa formularele Fisa de magazie (cod 14-3-8 si 14-3-8/a) si Fisa de cont pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22 si 14-6-22/a).

Folosirea uneia din metodele de conducere a contabilitatii analitice a bunurilor si documentatia necesara este descrisa la capit. D pct. 30-40 din Normele de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevazute in anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

2) Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, cuprinsa in Anexa 2 la OMEF 3512/2008 , Nota de receptie si constatare diferente (Cod 14-3-1A) se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:

- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

Astfel, pentru marfurile intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare se intocmeste Nota de receptie si constatare diferente (Cod 14-3-1A). Acesta va curpinde si pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare.

Comert cu amanuntul/de detail este definit ca fiind - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;

Potrivit art. 67 alin (1) si alin (2) din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:

(1) Comerciantul care in reteaua de distributie ofera spre vanzare produse/servicii trebuie sa indice pretul de vanzare/tariful practicat si pretul pe unitatea de masura, conform reglementarilor legale in vigoare.

(2) Preturile de vanzare, preturile pe unitatea de masura si tarifele practicate se indica in mod vizibil, lizibil si fara echivoc prin marcare, etichetare si/sau afisare.

In conformitate cu prevederile punctului 160 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , in functie de specificul activitatii, pentru determinarea costului pot fi folosite, de asemenea, metoda costului standard, in activitatea de productie sau metoda pretului cu amanuntul, in comertul cu amanuntul.

Alin. (8) al acestui punct stabileste ca in comertul cu amanuntul poate fi utilizata metoda pretului cu amanuntul, pentru a determina costul stocurilor de articole numeroase si cu miscare rapida, care au marje similare si pentru care nu este practic sa se foloseasca alta metoda.

In aceasta situatie, costul bunurilor vandute se calculeaza prin deducerea valorii marjei brute din pretul de vanzare al stocurilor. Orice modificare a pretului de vanzare presupune recalcularea marjei brute.
Utilizarea metodei costului cu amanuntul nu este obligatorie.

Prin urmare, reglementarea contabila nu impune o metoda sau alta, exprimarea din norma fiind "poate fi utilizata", societatii dvs. revenindu-i, in functie de specific, sa stabileasca, prin politicile contabile, metoda practicata.

Astfel, evidenta marfurilor poate fi tinuta atat la pret de achizitie cat si la pret de vanzare cu amanuntul, mai utilizata fiind evidenta la pret de vanzare cu amanuntul.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare cu amanuntul, documente pentru evidenta marfa":
Rating:

Nota: 3.69 din 13 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Firmele trebuie sa depuna anual o declaratie referitoare la beneficiarii reali ai persoanelor juridice (Informare ONRC)
    • Oficiul National al Registrului Comertului a publicat recent un document prin care reaminteste firmelor necesitatea depunerii declaratiei privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice, conform Legii nr. 129/2019. In conformitate cu dispozitiile art. 19 alin. (1), (2) Si (5) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Oficiul National al Registrului Comertului a...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 februarie 2020 este termenul-limita pentru unsprezece declaratii fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita, informeaza contribuabilii ca data de 25 februarie 2020 este termenul limita de depunere a mai multor documente. Atentie! Documentele care trebuie depuse pana la data de 25 februarie 2020 sunt urmatoarele: 1.Formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative si de plata privind CASS
    • Care sunt obligatiile declarative si de plata privind CASS, in cazul unei persoane fizice autorizate, si in ce situatii trebuie completata Declaratia Unica? Raspunsul la aceste intrebari il veti gasi in cele ce urmeaza, plecand de la urmatoarea situatie: Un PFA care isi incepe activitatea pe data de 15.11.2019 realizeaza venit net de 13.000 lei pentru perioada 15.11.2019-31.12.2019. Contributia de sanatate o datoreaza pentru perioada de activitate: 2.080 lei x 2 luni x 10% = 416 lei...» citeste mai departe aici

  • Contractele de locatiune. Cum se inregistreaza la organul fiscal
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat, in data de 19 februarie 2020, un document cu privire la inregistrarea la organul fiscal al contractelor de locatiune. Locatiunea este contractul prin care o parte, numita locator, se obliga sa asigure celeilalte parti, numite locatar, folosinta unui bun pentru o anumita perioada, in schimbul unui pret, denumit chirie. (articolul 1777 din Codul civil) Contractele de locatiune sunt...» citeste mai departe aici

  • OBLIGATIILE persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat un document cu privire la obligatiile persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv. Inchirierea in scop turistic, de catre proprietari (persoane fizice obisnuite), a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o...» citeste mai departe aici

  • Calugareanu: ANAF finalizeaza pana la sfarsitul lui martie un proiect privind rambursarea de TVA
    • Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Mirela Calugareanu, anunta ca la nivelul ANAF se va finaliza, pana la sfarsitul lunii martie, un proiect privind o noua procedura de rambursare de TVA. De asemenea, Agentia are in desfasurare si alte proiecte precum interconectarea caselor de marcat cu serverele ANAF – al carei termen de finalizare este finalul acestui an. "Pana la sfarsitul lunii martie, la nivelul ANAF, se va finaliza un proiect privind o noua procedura de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016