Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare imobil in regim de taxare inversa. Cum facturam avansul?

26-Sep-2017
18678

In analiza urmatoare, avem ca exemplu o societate platitoare de TVA care intentioneaza sa vanda in regim de taxare inversa un imobil construit catre o firma care este platitoare de TVA. Pana la emiterea facturii finale de vanzare a imobilului se incaseaza un avans pentru care trebuie intocmita factura de avans. Vom vedea cum trebuie intocmita factura de avans din punct de vedere al TVA-ului.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA intentioneaza sa livreze o constructie catre o alta persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, in regim de taxare inversa in conformitate cu prevederile art. 331 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal. De asemenea, intelegem ca pentru aceasta operatiune veti incasa un avans pentru care se va emite o factura aferenta inainte de intocmirea facturii finale.

In acest sens, tratamentul fiscal din punct de vedere TVA al facturilor este dat de operatiunea desfasurata, iar emiterea unor facturi de avans certifica doar faptul ca au fost incasate sume reprezentand contravaloarea partiala a livrarii de bunuri inainte de data livrarii efective a acestora. Prin urmare, fiind vorba de aceeasi operatiune, atat timp cat la data emiterii unei facturi se indeplinesc conditiile aplicarii taxarii inverse (clientul este inregistrat in scopuri de TVA), factura va fi emisa aplicand taxarea inversa, indiferent ca este o factura de avans sau o factura finala.

Este necesar insa verificarea validitatii codului de TVA al clientului la emiterea fiecarei facturi. In cazul in care spre exemplu, factura aferenta avansului a fost emisa aplicand mecanimul taxarii inverse intrucat la acel moment clientul avea un cod de TVA valid, iar ulterior la data emiterii facturii finale se constata ca intre timp, acel cod a fost anulat, tratamentul TVA se va schimba, intrucat nu se mai indeplinesc conditiile de aplicare a taxarii inverse, iar factura finala va fi emisa cu cota de 19%. 

Va redam mai jos baza legala aplicabila: 

Art. 282 alin. (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:

b) la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Avansurile reprezinta plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor ?i serviciilor, efectuata inainte de data livrarii ori prestarii acestora;

Art. 331 alin. (1) Prin exceptie de la prevederile art. 307 alin. (1), in cazul operatiunilor taxabile, persoana obligata la plata taxei este beneficiarul pentru operatiunile prevazute la alin. (2). Conditia obligatorie pentru aplicarea taxarii inverse este ca atat furnizorul, cat si beneficiarul sa fie inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Vanzare imobil in regim de taxare inversa. Cum facturam avansul?":
Rating:

Nota: 3.68 din 11 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016