Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila

03-Iul-2019
17212

Societate inregistrata in scopuri de TVA, microintreprindere, producatoare de lichid (cu si fara nicotina; lichidul cu nicotina este cel definit conform art. 439, alin. 2 lit. b Cod Fiscal) pentru tigareta electronica, societate autorizata conform cerintelor art. 444 alin. 3, detinatoare de autorizatie de operator economic cu produse supuse accizelor nearmonizate, doreste sa-si vanda produsele online pe un magazin online (emag market place), deci nu pe propriul magazin online. Care sunt aspectele fiscal-contabile pe care societatea trebuie sa le respecte?

- Adaugare CAEN 4791 in activitatile autorizate ale societatii?

- Crearea unei gestiuni cu amanuntul? (pana acum, societatea a avut doar gestiune en-gros)?

- Creare analitice pentru conturile 371, 378, 4428, 607, 707, 4427?

- Este obligata sa detina casa de marcat?

- Este obligata sa detina POS? Firma are cifra de afaceri de peste 50.000 euro in anul precedent (din vanzare produse finite, nu din vanzare de marfuri sau servicii)

- Acest magazin online are piata de desfacere Romania, dar daca piata de desfacere ar fi Europa sau tari terte, luand in considerare si obiectul de activitate al societatii si prevederile art 18 din legea 201/2016, ce aspecte fiscal-contabile ii sunt aplicabile?

Consultantu nostru fiscal, Dana Hristu, va raspunde intrebarilor formulate in acest caz.

Raspunsul specialistului - actualizarea statutului

1. Daca desfasurati activitate de Comert cu amanuntul prin intermediul altor persoane sau online, trebuie sa actualizati statutul/actul constitutiv al societatii adaugand codul CAEN 4791.

Societatea dumneavoastra va emite factura pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor catre clienti (persoane fizice sau juridice), document insotitor al bunurilor livrate prin curier (intermediari).

2. Pentru incasarea in numerar prin intermediari societatea dumneavoastra nu emite chitanta sau bon fiscal. Incasarea se realizeaza de catre acesta care va emite chitanta in nume propriu. Ulterior, sumele colectate in numele vanzatorului de catre firma intermediara vor fi virate acestuia in contul bancar al societatii.

Firma intermediara incaseaza banii pe baza documentului (propriu) pentru incasarile cu numerar "Chitanta ramburs cont colector" inscriind la rubrica explicatii " ramburs la factura nr. / din data de ../pentru clientul expeditor SC ......." sau persona fizica....

Clientul dumneavoastra, va inregistra in contabilitatea proprie chitanta emisa de firma de curierat, in numele societatii dumneavoastra.

Dumneavoastra

Monografie contabila:

Vanzare marfuri catre clienti:
4111/461 %
707


4427
Inregistrarea incasarii de la curier, pe baza facturii de decontare:
5125 =461/4111

Incasare in banca a sumelor incasate de la clienti si virate de intermediar (ex. EMAG):
5121= 5125

Descarcarea de gestiune a marfurilor:
607 = 371

Inregistrare factura de comision EMAG:

622/628 = 401

Compensare sau plata :

401 = 5125/5121

3. Daca comercializati direct bunurile, online pentru vanzari catre populatie trebuie sa detineti si aparat de marcat electronic fiscal.

La art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In masura in care aceste vanzari au loc cu caracter ocazional, ele nu intra sub incidenta OUG 28/1999, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale intervine numai in cazul bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, pentru incasarea integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, nu si pentru incasari prin ordin de plata.

4. Conform prevederilor OUG nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei (la cursul de referinta al Bancii Nationale a României la data de 31 decembrie a anului precedent), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Prin activitatea de prestari de servicii se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea, care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata,are o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei, are obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Hotarare AGA dividende si reglementari cheie

    • Distribuirea dividendelor se face pe baza Hotararii Adunarii Generale a Actionarilor (AGA). Aceasta hotarare se emite in conformitate cu reglementarile legale si statutul companiei, fiind un pas crucial in procesul de remunerare a actionarilor. In articolul de fata, vom prezenta modelul unei hotarari AGA pentru distribuirea dividendelor si vom oferi cateva aspecte cheie de luat in considerare in ceea ce priveste dividendele.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016