Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila

03-Iul-2019
16731

Societate inregistrata in scopuri de TVA, microintreprindere, producatoare de lichid (cu si fara nicotina; lichidul cu nicotina este cel definit conform art. 439, alin. 2 lit. b Cod Fiscal) pentru tigareta electronica, societate autorizata conform cerintelor art. 444 alin. 3, detinatoare de autorizatie de operator economic cu produse supuse accizelor nearmonizate, doreste sa-si vanda produsele online pe un magazin online (emag market place), deci nu pe propriul magazin online. Care sunt aspectele fiscal-contabile pe care societatea trebuie sa le respecte?

- Adaugare CAEN 4791 in activitatile autorizate ale societatii?

- Crearea unei gestiuni cu amanuntul? (pana acum, societatea a avut doar gestiune en-gros)?

- Creare analitice pentru conturile 371, 378, 4428, 607, 707, 4427?

- Este obligata sa detina casa de marcat?

- Este obligata sa detina POS? Firma are cifra de afaceri de peste 50.000 euro in anul precedent (din vanzare produse finite, nu din vanzare de marfuri sau servicii)

- Acest magazin online are piata de desfacere Romania, dar daca piata de desfacere ar fi Europa sau tari terte, luand in considerare si obiectul de activitate al societatii si prevederile art 18 din legea 201/2016, ce aspecte fiscal-contabile ii sunt aplicabile?

Consultantu nostru fiscal, Dana Hristu, va raspunde intrebarilor formulate in acest caz.

Raspunsul specialistului - actualizarea statutului

1. Daca desfasurati activitate de Comert cu amanuntul prin intermediul altor persoane sau online, trebuie sa actualizati statutul/actul constitutiv al societatii adaugand codul CAEN 4791.

Societatea dumneavoastra va emite factura pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor catre clienti (persoane fizice sau juridice), document insotitor al bunurilor livrate prin curier (intermediari).

2. Pentru incasarea in numerar prin intermediari societatea dumneavoastra nu emite chitanta sau bon fiscal. Incasarea se realizeaza de catre acesta care va emite chitanta in nume propriu. Ulterior, sumele colectate in numele vanzatorului de catre firma intermediara vor fi virate acestuia in contul bancar al societatii.

Firma intermediara incaseaza banii pe baza documentului (propriu) pentru incasarile cu numerar "Chitanta ramburs cont colector" inscriind la rubrica explicatii " ramburs la factura nr. / din data de ../pentru clientul expeditor SC ......." sau persona fizica....

Clientul dumneavoastra, va inregistra in contabilitatea proprie chitanta emisa de firma de curierat, in numele societatii dumneavoastra.

Dumneavoastra

Monografie contabila:

Vanzare marfuri catre clienti:
4111/461 %
707


4427
Inregistrarea incasarii de la curier, pe baza facturii de decontare:
5125 =461/4111

Incasare in banca a sumelor incasate de la clienti si virate de intermediar (ex. EMAG):
5121= 5125

Descarcarea de gestiune a marfurilor:
607 = 371

Inregistrare factura de comision EMAG:

622/628 = 401

Compensare sau plata :

401 = 5125/5121

3. Daca comercializati direct bunurile, online pentru vanzari catre populatie trebuie sa detineti si aparat de marcat electronic fiscal.

La art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In masura in care aceste vanzari au loc cu caracter ocazional, ele nu intra sub incidenta OUG 28/1999, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale intervine numai in cazul bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, pentru incasarea integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, nu si pentru incasari prin ordin de plata.

4. Conform prevederilor OUG nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei (la cursul de referinta al Bancii Nationale a României la data de 31 decembrie a anului precedent), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Prin activitatea de prestari de servicii se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea, care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata,are o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei, are obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila":
Rating:

Nota: 3.5 din 6 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logistica

    • Azi, cand toata lumea cauta disperat solutii salvatoare, singura la care pot apela acum contabilii/antreprenorii furnizori de servicii de transport si logistica este cunoasterea atenta a legii in vigoare. Pentru ca da, legea iti ofera nenumarate sanse de redresare financiara. Afla acum care sunt si cum poti accesa aceste surse sigure de finantare! Concret: Solutiile optime pentru finantarea unui nou parc auto, acum in plina criza financiara Cum poti beneficia de scutirea de TVA daca...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016