Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila

03-Iul-2019
4229

Societate inregistrata in scopuri de TVA, microintreprindere, producatoare de lichid (cu si fara nicotina; lichidul cu nicotina este cel definit conform art. 439, alin. 2 lit. b Cod Fiscal) pentru tigareta electronica, societate autorizata conform cerintelor art. 444 alin. 3, detinatoare de autorizatie de operator economic cu produse supuse accizelor nearmonizate, doreste sa-si vanda produsele online pe un magazin online (emag market place), deci nu pe propriul magazin online. Care sunt aspectele fiscal-contabile pe care societatea trebuie sa le respecte?

- Adaugare CAEN 4791 in activitatile autorizate ale societatii?

- Crearea unei gestiuni cu amanuntul? (pana acum, societatea a avut doar gestiune en-gros)?

- Creare analitice pentru conturile 371, 378, 4428, 607, 707, 4427?

- Este obligata sa detina casa de marcat?

- Este obligata sa detina POS? Firma are cifra de afaceri de peste 50.000 euro in anul precedent (din vanzare produse finite, nu din vanzare de marfuri sau servicii)

- Acest magazin online are piata de desfacere Romania, dar daca piata de desfacere ar fi Europa sau tari terte, luand in considerare si obiectul de activitate al societatii si prevederile art 18 din legea 201/2016, ce aspecte fiscal-contabile ii sunt aplicabile?

Consultantu nostru fiscal, Dana Hristu, va raspunde intrebarilor formulate in acest caz.

Raspunsul specialistului - actualizarea statutului

1. Daca desfasurati activitate de Comert cu amanuntul prin intermediul altor persoane sau online, trebuie sa actualizati statutul/actul constitutiv al societatii adaugand codul CAEN 4791.

Societatea dumneavoastra va emite factura pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor catre clienti (persoane fizice sau juridice), document insotitor al bunurilor livrate prin curier (intermediari).

2. Pentru incasarea in numerar prin intermediari societatea dumneavoastra nu emite chitanta sau bon fiscal. Incasarea se realizeaza de catre acesta care va emite chitanta in nume propriu. Ulterior, sumele colectate in numele vanzatorului de catre firma intermediara vor fi virate acestuia in contul bancar al societatii.

Firma intermediara incaseaza banii pe baza documentului (propriu) pentru incasarile cu numerar "Chitanta ramburs cont colector" inscriind la rubrica explicatii " ramburs la factura nr. / din data de ../pentru clientul expeditor SC ......." sau persona fizica....

Clientul dumneavoastra, va inregistra in contabilitatea proprie chitanta emisa de firma de curierat, in numele societatii dumneavoastra.

Dumneavoastra

Monografie contabila:

Vanzare marfuri catre clienti:
4111/461 %
707


4427
Inregistrarea incasarii de la curier, pe baza facturii de decontare:
5125 =461/4111

Incasare in banca a sumelor incasate de la clienti si virate de intermediar (ex. EMAG):
5121= 5125

Descarcarea de gestiune a marfurilor:
607 = 371

Inregistrare factura de comision EMAG:

622/628 = 401

Compensare sau plata :

401 = 5125/5121

3. Daca comercializati direct bunurile, online pentru vanzari catre populatie trebuie sa detineti si aparat de marcat electronic fiscal.

La art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In masura in care aceste vanzari au loc cu caracter ocazional, ele nu intra sub incidenta OUG 28/1999, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale intervine numai in cazul bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, pentru incasarea integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, nu si pentru incasari prin ordin de plata.

4. Conform prevederilor OUG nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei (la cursul de referinta al Bancii Nationale a României la data de 31 decembrie a anului precedent), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Prin activitatea de prestari de servicii se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea, care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata,are o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei, are obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de consultant fiscal 2020: Iata unde se va sustine
    • UPDATE 2020 Camera Consultantilor Fiscali anunta stabilirea modului prin care se va desfasura examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020. Asadar, examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sesiunea noiembrie 2020, se va desfasura in sistem ONLINE, avand in vedere recomandarile privind conduita sociala responsabila in prevenirea si combatere raspandirii coronavirusului...» citeste mai departe aici

  • Decizie importanta a ICCJ cu privire la termenul de prescriptie in materie de impozit pe profit
    • Cu privire la stabilirea momentului de la care se calculeaza termenul de prescriptie pentru obligatii fiscale principale/accesorii aferente impozitului pe profit stabilit suplimentar, de-a lungul timpului a existat o practica neunitara atat in randul instantelor judecatoresti cat si al organelor fiscale. Vechiul cod de procedura fiscala prevedea ca termenul de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili obligatii fiscale (5 ani) incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru OCTOMBRIE 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un document cu toate obligatiile fiscale aferente lunii octombrie 2020. 7 OCTOMBRIE ultima zi pentru: - depunerea formularului 092 "Declaratie de mentiuni”, de catre platitorii de TVA, care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic si au efectuat o achizitie intracomunitara de bunuri in luna septembrie 2020 (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru in luna, incepand cu luna octombrie 2020). [articolul...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2737/2020. Aprobarea formularelor si actelor de control utilizate in activitatea de inspectie economico-fiscala
    • Ordinul nr. 2737/2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizatein activitatea de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 23 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 23 septembrie 2020, a fost aprobat modelul si continutul actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara. (Raport de inspectie economico-financiara;...» citeste mai departe aici

  • Clarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 208/2020. Au fost modificate mai multe acte normative
    • Oficiul National al Registrului Comertului a publicat recent cateva informatii referitoare la modificarile aduse de Legea 208/2020. Astfel, incepand cu 26 septembrie 2020, data intrarii in vigoare a Legii nr. 208/2020 privind modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 869/23.09.2020, se modifica si se completeaza urmatoarele acte normative: 1. Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, dupa cum urmeaza: • La...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016