Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?

28-Iun-2017
426

In analiza de mai jos, o firma are un stoc expirat (aproximativ 220.000 lei), cu produse a caror durata de viata este de 12 luni utilizare si 18 luni depozitare. Produsele sunt in stoc de 5 ani si nu s-au mai comercializat. Firma doreste sa le vanda catre o societate cu o suma foarte mica (10.000 lei) care va recicla acest stoc. Din punct de vedere al cheltuielilor deductibile/nedeductibile, a impozitului pe profit si TVA, vom vedea cum se poate incheia aceasta tranzactie si care sunt implicatiile fiscale, precum si care este monografia contabila.

Conform Art. 17 din OG 99/2000 republicata privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a)–c), e)–i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere, in sensul prezentei ordonante, se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare.

In opinia mea, va puteti incadra la art, 16 alin. b), vanzari de soldare sau la art. 16 lit. f) vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute. Incadrandu-va intr-o situatie permisa de OG99/2000, puteti vinde direct produsele. Operatiunea este taxabila, deci nu veti ajusta TVA. De asemenea, cheltuiala este, in opinia mea, efectuata în scopul desfasurarii activitatii economice (recuperati o suma pentru produse care nu ar mai putea fi, in mod normal, vandute).

Vanzarea marfurilor:
4111 = %
707
4427

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Vezi detalii


Scoaterea din evidenta a marfurilor vandute:
607 = 371

O alta varianta, ar fi sa declasati marfurile. Avand in vedere ca nu mai pot fi vandute, se poate intocmi un proces verbal de declasare si apoi le vindeti ca deseuri (cu taxare inversa daca deseurile sunt vandute catre o societate platitoare de tva):
346 = 371
4111 = 703

Procesul-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA) serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare de declasare a unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare de declasare a altor bunuri materiale;
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in
contabilitate.

Deci pentru declasarea materiilor prime deteriorate veti intocmi un proces verbal in baza caruia veti transfera bunurile din contul 371 in contul de stocuri corespunzator (materiale sau deseuri).
In acest moment, nu exista implicatii fiscale. Bunurile sunt inca in proprietatea societatii dumneavoastra (nu au fost scoase din evidenta). Daca materialele sunt folosite de societate sau vandute, nu exista implicatii fiscale.

Daca doriti sa scoateti din evidenta materiile prime deteriorate, trebuie sa faceti dovada distrugerii. In situatia in care stocurile au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii cheltuiala este deductibila fiscal conform art. 25 alin. (4) lit. c) punctul 3 din Codul fiscal si nu ajustati tva conform art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. In caz contrar, cheltuiala nu este deductibila si ajustati tva dedusa la achizitia acestora.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?":
Rating:

Nota: 1.67 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016