Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Venituri incasate cu intarziere - completarea corecta a Declaratiei Unice

07-Apr-2020
2374

Cum se va completa Declaratia Unica in cazul veniturilor din chirie incasate cu intarziere - acesta este subiectul de care ne va vorbi expertul contabil Vera Constantin.

De exemplu, o persoana fizica da spre inchiriere o parte din imobil (o incapere), in baza unui contract, insa chiriasul nu a mai achitat chiria pe ultimele 6 luni. In declaratia unica, persoana fizica va raporta suma incasata sau suma care ar fi trebuit sa fie incasata conform contractului, chiar daca aceste sume nu au fost incasate inca.

Expertul nostru contabil arata ca declararea veniturilor din chirii se realizeaza in termen de 30 de zile de la data semnarii unui contract de inchiriere. Spre exemplu daca persoana fizica a semnat un contract de inchiriere in 10.10.2019, atunci in 30 de zile avea obligatia depunerii Declaratiei unice completand veniturile estimate in lei pentru anul 2019.

Ulterior in 2020, in situatia in care pretul contractului este incheiat in lei, contribuabilul depune Declaratia unica cu venitul estimat pentru 2020 (capitolul 2 din declaratie) dar nu mai depune declaratia cu venitul realizat in 2019 (capitolul 1 din declaratie) deoarece deja l-a estimat corect in 2019.

Asadar, veniturile luate in calcul sunt cele estimate la momentul semnarii contractului. Daca se reziliaza contractul mai devreme pe motiv de neplata la termen, se depune o noua declaratie cu veniturilor efectiv realizate, diferite fata de ce s-a estimat initial. In felul acesta se va ajusta baza de impozitare pentru impozit si CASS.


Daca contribuabilul are incheiate un numar de maxim 5 contracte de inchiriere, inclusiv, impozitul se stabileste prin deducerea reducerea venitului brut cu o cota de cheltuieli forfetare de 40%. La diferenta de 60% se aplica procentul de impozit de 10% si obtinem impozitul de plata.

OPANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului ”Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune” a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 109 din 12.02.2019.

Astfel, contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Inregistrarea contractelor la ANAF desi nu este obligatorie, reprezinta o dovada documentara suplimentara, in cazul rezolvarii litigiilor ce apar ca urmare a nerespectarii conditiilor contractuale cu privire la plata chiriei la termenele prevazute in contract.

Asadar, in orice situatie, persoanele fizice completeaza Declaratia unica luand in calcul veniturile stabilite in contract, iar daca nu au fost incasate este necesar sa se intreprinda toate demersurile pentru incasarea acestora pe cale legala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri incasate cu intarziere - completarea corecta a Declaratiei Unice":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016