Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal

16-Iul-2018
3231

Voucherele de vacanta nu le primesc doar bugetarii, ci tot mai multe companii private opteaza pentru achizitionarea acestor tichete, pentru a le oferi salariatilor. Totusi, multi administratori de firme inca mai au intrebari in ceea ce priveste documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte salariatul care beneficiaza de aceste tichete. O alta intrebare care se ridica in acest caz, si la care specialistii nostri vor raspunde in materialul de fata, este contabilizarea primirii si utilizarii acestor tichete.

Iata ce spun specialistii

Pornind de la cadrul legislativ aferent voucherelor de vacanta (tichete de vacanta) cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv OUG 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta si HG 215/2009 pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta rezulta ca voucherele de vacanta se pot acorda si angajatilor din mediul privat:

OUG 8/2009:

“Articolul 1(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru recuperarea si intretinerea capacitatii de munca a personalului salarial, angajatorii care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca pot acorda, in conditiile legii, bonuri de valoare, denumite in continuare vouchere de vacanta. (4) Nivelul maxim al sumelor care pot fi acordate salariatilor sub forma de vouchere de vacanta de catre alti angajatori decat cei prevazuti la alin. (2) reprezinta contravaloarea a maximum sase salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, pentru un salariat, in decursul unui an fiscal.…
(5) Voucherele de vacanta sunt integral suportate de catre angajator, in conditiile art. 3.”

Salariatii care benficiaza de aceste vouchere de vacanta nu trebuie sa prezinte nici un document justificativ in acest sens, tinand cont de faptul ca in voucherele de vacanta sunt evidentiate numele si prenumele beneficiarilor carora li se atribuie acestor vouchere si codul numeric personal al fiecarui beneficiar si beneficiarii pot utiliza aceste vouchere pe baza actului de identitate la achizitionarea serviciilor turistice (Art. 12 al art. 14 din HG 215/2009 ).

Monografia contabila a voucherelor de vacanta

1. Achizitia voucherelor de vacanta, documentul justificativ fiind factura emisa de furnizor


% = 401 „Furnizori 5328 „Alte valori” analitic vouchere cu valoarea tichetelor
628 „Alte ch cu serv. executate de terti” cu valoarea serv de tiparire si distrib
4426 „TVA deductibila” TVA aferenta prestarii de servicii
Plata facturii:
401 = 5121
„Furnizori" „Conturi la banci in lei"

2. Distribuirea voucherelor de vacanta si inregistrarea valorii acestora pe cheltuieli:
6422 „Ch analitic vouchere acordate salariatilor” = 5328 „Alte valori”analitic vouchere vacanta
3. Inregistrarea impozitului pe venit aferent valorii nominale a voucherelor de vacanta in luna in care acestea sunt acordate: 421 = 444
Baza legala fiscalitate vouchere de vacanta:
a) Impozit pe venit:

Art. 76 - Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor
(3) Avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: 
h) tichete cadou acordate potrivit legii, cu exceptia destinatiilor si limitelor prevazute la alin. (4) lit. a), tichete de masa, vouchere de vacanta si tichete de cresa, acordate potrivit legii.
b) Contributii sociale.

Art. 142 - Venituri din salarii si venituri asimilate salariilor care nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale
Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele: 
r) tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, acordate potrivit legii; 

Art. 157 - Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor
(2) Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate sumele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) si art. 142 .
c) Impozit pe profit

Art. 25 - Cheltuieli (3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata: c) cheltuielile reprezentand tichetele de masa si vouchere de vacanta acordate de angajatori, potrivit legii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016