Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal

16-Iul-2018
16879

Voucherele de vacanta nu le primesc doar bugetarii, ci tot mai multe companii private opteaza pentru achizitionarea acestor tichete, pentru a le oferi salariatilor. Totusi, multi administratori de firme inca mai au intrebari in ceea ce priveste documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte salariatul care beneficiaza de aceste tichete. O alta intrebare care se ridica in acest caz, si la care specialistii nostri vor raspunde in materialul de fata, este contabilizarea primirii si utilizarii acestor tichete.

Iata ce spun specialistii

Pornind de la cadrul legislativ aferent voucherelor de vacanta (tichete de vacanta) cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv OUG 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta si HG 215/2009 pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta rezulta ca voucherele de vacanta se pot acorda si angajatilor din mediul privat:

OUG 8/2009:

“Articolul 1(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru recuperarea si intretinerea capacitatii de munca a personalului salarial, angajatorii care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca pot acorda, in conditiile legii, bonuri de valoare, denumite in continuare vouchere de vacanta. (4) Nivelul maxim al sumelor care pot fi acordate salariatilor sub forma de vouchere de vacanta de catre alti angajatori decat cei prevazuti la alin. (2) reprezinta contravaloarea a maximum sase salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, pentru un salariat, in decursul unui an fiscal.…
(5) Voucherele de vacanta sunt integral suportate de catre angajator, in conditiile art. 3.”

Salariatii care benficiaza de aceste vouchere de vacanta nu trebuie sa prezinte nici un document justificativ in acest sens, tinand cont de faptul ca in voucherele de vacanta sunt evidentiate numele si prenumele beneficiarilor carora li se atribuie acestor vouchere si codul numeric personal al fiecarui beneficiar si beneficiarii pot utiliza aceste vouchere pe baza actului de identitate la achizitionarea serviciilor turistice (Art. 12 al art. 14 din HG 215/2009 ).

Monografia contabila a voucherelor de vacanta

1. Achizitia voucherelor de vacanta, documentul justificativ fiind factura emisa de furnizor
% = 401 „Furnizori 5328 „Alte valori” analitic vouchere cu valoarea tichetelor


628 „Alte ch cu serv. executate de terti” cu valoarea serv de tiparire si distrib
4426 „TVA deductibila” TVA aferenta prestarii de servicii
Plata facturii:
401 = 5121
„Furnizori" „Conturi la banci in lei"

2. Distribuirea voucherelor de vacanta si inregistrarea valorii acestora pe cheltuieli:
6422 „Ch analitic vouchere acordate salariatilor” = 5328 „Alte valori”analitic vouchere vacanta
3. Inregistrarea impozitului pe venit aferent valorii nominale a voucherelor de vacanta in luna in care acestea sunt acordate: 421 = 444
Baza legala fiscalitate vouchere de vacanta:
a) Impozit pe venit:

Art. 76 - Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor
(3) Avantajele, in bani sau in natura, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: 
h) tichete cadou acordate potrivit legii, cu exceptia destinatiilor si limitelor prevazute la alin. (4) lit. a), tichete de masa, vouchere de vacanta si tichete de cresa, acordate potrivit legii.
b) Contributii sociale.

Art. 142 - Venituri din salarii si venituri asimilate salariilor care nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale
Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale urmatoarele: 
r) tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, acordate potrivit legii; 

Art. 157 - Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor
(2) Nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate sumele prevazute la art. 76 alin. (4) lit. d), art. 141 lit. d) si art. 142 .
c) Impozit pe profit

Art. 25 - Cheltuieli (3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata: c) cheltuielile reprezentand tichetele de masa si vouchere de vacanta acordate de angajatori, potrivit legii.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vouchere de vacanta: Cadru legislativ, regim contabil si fiscal":
Rating:

Nota: 4.11 din 9 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale - DECEMBRIE 2020-
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2020. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal: 67 de MODIFICARI aduse in 2 luni. Noutatile valabile din 2021
    • Ultimele 2 luni au adus 67 de modificari in Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2021 se modifica: - art. 456 si art. 464 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 230 din 4 noiembrie 2020 - art. 459 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 241 din 6 noiembrie 2020 - art. 291 din Titlul VII – Taxa pe valoarea adaugata prin Legea nr. 248 din 13 noiembrie 2020 - art. 103 din Titlul IV – Impozitul pe venit, prin Legea nr. 258 din 19 noiembrie 2020...» citeste mai departe aici

  • Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE. Aceste diferente...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit pe profit. Bonificatii trimestrele anterioare din 2020
    • O institutie de credit care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, a optat conform art VIII din OUG 29/2020 sa efectueze plati anticipate trimestriale la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent. Beneficiaza si de bonificatiile de 10% prevazute in OUG 99/2020 pentru plata la scadenta a platii anticipate trimestriale. In anul 2020 avem urmatoarea situatie: Impozit profit in trim I - 4000...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016