Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Regimul fiscal al asigurarilor voluntare de sanatate

18-Mai-2016
3422

Asigurarile voluntare de sanatate reprezinta un sistem facultativ prin care un asigurator constituie, pe principiul mutualitatii, un fond de asigurare, prin contributia unui numar de asigurati expusi la producerea riscului de imbolnavire, si ii indemnizeaza, in conformitate cu clauzele stipulate in contractul de asigurare, pe cei care sufera un prejudiciu, din fondul alcatuit din primele incasate, precum si din celelalte venituri rezultate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurator si fac parte din gama asigurarilor facultative conform Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.

Asiguratii pot primi indemnizatii atat pentru acea parte a cheltuielilor cu serviciile medicale care excedeaza pachetului de servicii medicale de baza acoperite de sistemul de asigurari sociale de sanatate, cat si pentru coplati, daca acest lucru este prevazut in contractul de asigurare voluntara de sanatate.

Asigurarile voluntare de sanatate pot fi:
- asigurari de tip complementar si
- asigurari de tip suplimentar.

Asigurarile voluntare de sanatate de tip complementar suporta coplata datorata de asigurat, in conditiile legii.

Asigurarile voluntare de sanatate de tip suplimentar suporta total sau partial plata pentru orice tip de servicii necuprinse in pachetul de servicii medicale de baza, optiunea pentru un anumit personal medical, solicitarea unei a doua opinii medicale, conditii hoteliere superioare, alte servicii medicale specificate in polita de asigurare.

Nu fac obiectul Legii 95/2006 asigurarile pentru boli profesionale si accidente de munca si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament.

Trebuie facuta distinctie intre asigurarile voluntare de santate si serviciile medicale sub forma abonamentului.

Servicii medicale furnizate sub forma de abonament reprezinta servicii medicale preplatite pe care furnizorii le ofera in mod direct abonatilor si nu prin intermediul asiguratorilor, in afara serviciilor din pachetul de servicii medicale de baza din sistemul de asigurari sociale de sanatate.

Asadar, spre deosebire de asigurarile voluntare de sanatate serviciile medicale sub forma abonamentului sunt achizitionate in mod direct de la furnizori si nu prin intermediul asiguratorilor.

Conform art. 76 alin. (4) lit. t) din Codul fiscal primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajator pentru angajatii proprii, sunt venituri neimpozabile in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana. Acestea nu intra in baza de calcul a impozitului pe salarii nici a contributiilor sociale obligatorii.

Sumele care depasesc limita de 400 euro anual pentru fiecare persoana intra in baza de calcul a impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii.

Indiferent de valoarea primelor de asigurare cheltuielile sunt deductibile la determinarea impozitului pe profit conform art. 25 alin. (2) din Codul fiscal.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2016 primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajati, se deduc din baza de calcul a impozitului pe salarii la locul unde se afla functia de baza astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro.

Si in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente impuse in sistem real primele de asigurare voluntara de sanatate, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, platite in scopul personal al contribuabilului sunt deductibile in limita echivalentului in lei a 400 euro anual pentru fiecare persoana, indiferent daca activitatea se desfasoara individual sau intr-o forma de asociere.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala 2024. Aplicare OUG 107/2024 in cazul firmelor care au esalonari in derulare

    • O firma are in derulare esalonare. Ce trebuie sa faca pentru a beneficia de amnistie fiscala? Amnistie fiscala. Aplicare OUG 107/2024 – raspunsul specialistului: Intr-adevar, in MO 905/06.09.2024 Partea I s-a publicat OUG 107 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative care prevede, printre...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016