Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost lansata o aplicatie dedicata operatorilor economici din turism (Informare MEEMA)

23-Apr-2020
1668

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prin Directia Generala Turism, a anuntat printr-un comunicat de presa ca a lansat in data de 22 aprilie 2020 o aplicatie dedicata operatorilor din turism.

Aplicatia pentru operatorii economici din turism are rolul de a inventaria sumele achitate in avans, aferente pachetelor de servicii de calatorie si serviciilor turistice independente inca neexecutate. Aceasta poate fi accesata pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, sectiunea Forumulare (Formulare operatori economici din turism).

 „Asa cum am promis, astazi a fost lansata aplicatia prin intermediul careia toate agentiile de turism si unitatile de cazare din Romania pot raporta totalitatea platilor facute in avans, incasate de la clienti si, eventual, achitate catre furnizori. Prin centralizarea acestor informatii vom sti concret situatia financiara a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decat atat, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus sa colectam si informatii referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite sa evalam situatia reala din piata, iar ulterior sa propunem masuri care pot sprijini industria ospitalitatii si turistii”, a declarat Emil-Razvan Pirjol, secretar de stat in Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism.

In contextul situatiei epidemiologice actuale si a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism se doreste digitalizarea, eficientizarea si transparenta procedurilor. 

Astfel, prin intermediul aplicatiei se vor colecta digital informatii financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele incasate in avans de la clienti pentru pachetele de servicii de calatorie (o combinatie de cel putin doua tipuri diferite de servicii de calatorie, spre exemplu transport si cazare) si serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masa incluse), totodata despre platile efectuate catre partenerii externi, dar se are in vedere si evidenta resurselor umane existente la nivelul acestora (numarul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cat si numarul de contracte suspendate din alte motive).

Se recomanda operatorilor economici din turism furnizarea acestor informatii prin intermediul formularului online, insa completarea acestuia nu este obligatorie.


Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism detine o serie de date referitoare la sumele incasate in avans de catre agentiile de turism pentru pachetele de servicii de calatorie, obtinute prin intermediul raportarilor lunare, insa este necesar ca aceasta sa fie actualizata la zi si completata cu informatiile referitoare la serviciile turistice independente, dar si la resursele umane.

 

Sursa: MEEMA

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A fost lansata o aplicatie dedicata operatorilor economici din turism (Informare MEEMA)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016