Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Imputernicire SPV (ANAF). Model si valabilitate

21-Iul-2023
18557
Imputernicire SPV (ANAF). Model si valabilitate

Contribuabilii care nu au posibilitatea de a depune ei insisi declaratiile fiscale on-line in SPV( Spatiul Privat Virtual), pot desemna pe altcineva sa faca acest lucru, printr-o imputernicire.

Ce este imputernicirea?

Imputernicirea este un document in care este posibila numirea unei persoane de incredere pentru a duce la bun sfarsit diferite operatiuni (in acest caz depunere declaratii fiscale). Din imputernicire trebuie sa rezulte dreptul titularului certificatului digital calificat de a semna declaratiile fiscale in numele contribuabilului. Colectia completa a documentelor dvs. contabile obligatorii este AICI! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, CLICK<<<

Imputernicirea nu produce efecte decat daca este data cu respectarea formelor cerute de lege pentru incheierea valabila a contractului pe care reprezentantul urmeaza sa il incheie.

Atentie! Persoanele fizice care nu detin certificat calificat si nu au obligatia detinerii acestuia, dar opteaza pentru utilizarea SPV prin intermediul unui imputernicit, se identifica in mediul electronic prin intermediul certificatului calificat al imputernicitului.

In scopul accesului la SPV, persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica pot desemna un imputernicit in conditiile art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Colectia completa a documentelor dvs. contabile obligatorii este AICI! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, CLICK<<<

Revocarea imputernicirii si revocarea desemnarii reprezentantului opereaza fata de organul fiscal central de la data inregistrarii acesteia la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in SPV sau la organul fiscal competent si aprobarea acesteia.

Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;


b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.

Colectia completa a documentelor dvs. contabile obligatorii este AICI! Modele in format editabil, cu indicatii pentru completare, utilizare in circuit intern, livrare sau arhivare corecta, CLICK<<<

Care este valabilitatea imputernicirii pentru utilizarea SPV?

Pana la revocarea imputernicirii de catre noul administrator sau pana la expirarea anumitor elemente (termene, valabilitate certificat digital, valabilitate imputernicire, daca in continutul acesteia a fost prevazut termen de valabilitate, etc), opereaza vechea imputernicire.

In cazul revocarii imputernicirii initiale, trebuie comunicata organului fiscal competent revocarea acesteia, respectiv noua imputernicire, in original sau copie legalizata, insotita de documente justificative.

Daca se va depune o noua imputernicire, este necesara o noua autentificare/inregistrare la organul fiscal competent.

Regulile privind utilizarea de servicii de comunicare electronica sunt reglementate de OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, cu modificarile si completarile ulterioare.

Model imputernicire SPV

IMPUTERNICIRE Subsemnata XXXX,cu domiciliul in …………., CNP……………………. in calitate de ADMINISTRATOR/DIRECTOR AL SC……………………………., CU SEDIUL IN …………………………………….., CUI………., J…………., imputernicesc prin prezenta pe dl/dna……………………….., identificat cu CI seria …., nr………….., eliberata de………….., biroul nr………….., la data de……………….. sa inregistreze persoana juridical XXXXX in SPV. Administrator

Pentru a vedea documentul, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentul

    • Daca obtineti venituri din activitati independente sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF). Acesta este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate. REF vizeaza toti contribuabilii pentru care...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Termen legal de depunere

    • Situatiile financiare interimare sunt situatii financiare cu scop special, fiind destinate repartizarii de dividende in cursul exercitiului financiar. Situatiile financiare interimare se intocmesc pe baza balantei de verificare in care sunt cuprinse rezultatele inventarierii si sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand: - numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar; - calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana desemnata prin decizie scrisa...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024. Util pentru persoanele fizice si juridice

    • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna noiembrie 2024 a fost publicat de ANAF. Acesta este de mare ajutor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele jurdice. Primul termen limita este data de 7, cand trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024 In continuare redam cele mai importante termene limita si declaratiile aferente, pentru luna noiembrie 2024. Termen limita Joi 7 noiembrie Obligatia Depunerea declaratiei...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016