Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduri

09-Ian-2025
1394
SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduri

Oficiul National al Registrului Comertului ne comunica, printr-un anunt pe pagina oficiala, ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1323/30.12.2024, a fost publicat Ordinul ministrului justitiei nr. 2938/C/2024, care are ca scop sprijinirea mediului de afaceri prin simplificarea procesului de actualizare a obiectului de activitate, in conformitate cu CAEN Rev. 3, obligatia actualizarii fiind prevazuta de Ordinul INS nr. 377/2024, privind actualizarea obiectului de activitate, aplicabil incepand cu data de 1 ianuarie 2025.

SRL, PFA, II, IF care actualizeaza coduri CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduri

In contextul obligatiei de actualizare a obiectului de activitate, la nivelul ONRC a fost stabilita procedura necesara pentru implementarea actualizarii, asigurandu-se conformitatea cu noile reglementari.

Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2025, profesionistii completeaza Cererea de inregistrare in registrul comertului (original) – (formularul actualizat va fi disponibil incepand cu 01.01.2025), in care precizeaza obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3.

Cererea de inregistrare in registrul comertului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghiseu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de posta/curierat si se solutioneaza de catre registratorul de registrul comertului.

In acest sens:

-persoanele juridice in situatia in care:

  • procedeaza doar la actualizarea obiectului de activitate, completeaza cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2a) la sectiunea V ”Obiectul cererii privind inregistrarea in registrul comertului” pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fara a fi necesar a depune alte documente, cu exceptia dovezii privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original), daca este cazul;


odata cu actualizarea obiectului de activitate solicita inregistrarea unei/unor alte/altor mentiuni in registrul comertului, la sectiunea V ”Obiectul cererii privind inregistrarea in registrul comertului” din cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2a) completeaza pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” si pct.4 ”inscriere mentiuni pentru firma...” cu bifarea casetei corespunzatoare modificarii/modificarilor de la pct. 4.1, 4.2 sau 4.3, dupa caz, cu precizarea ca documentele depuse in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun in sustinerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro - Sectiunea Mentiuni);

  • actualizarea obiectului de activitate implica detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise in tabelul de corespondenta, la sectiunea V ”Obiectul cererii privind inregistrarea in registrul comertului” din cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2a) completeaza pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” si pct.4 ”inscriere mentiuni pentru firma...” cu bifarea la pct. 4.1 ” acte si fapte pentru care legea prevede obligatia inscrierii” a casetei ”modificare obiect de activitate”, cu precizarea ca documentele, depuse in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 3; (ghidurile privind documentele ce se depun in sustinerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro - Sectiunea Mentiuni);


-persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale (II) si intreprinderile familiale (IF) in situatia in care:

  • procedeaza doar la actualizarea obiectului de activitate, completeaza cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2b) la sectiunea dedicata de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fara a fi necesar a depune alte documente, cu exceptia, dovezii privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original), daca este cazul;
  • odata cu actualizarea obiectului de activitate solicita inregistrarea unei alte mentiuni in registrul comertului, completeaza cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2b), atat la sectiunea dedicata de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cat si la Sectiunea VI ”Obiectul cererii privind inregistrarea in registrul comertului, ...” prin bifarea corespunzatoare a casetei pct. 2.1, 2.2 sau 2.3, dupa caz, cu precizarea ca documentele depuse in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 3 (informatii referitoare la documentele ce se depun in sustinerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro - Sectiunea Mentiuni);
  • actualizarea obiectului de activitate implica detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise in tabelul de corespondenta, completeaza cererea de inregistrare in registrul comertului (Anexa 2b) la sectiunea de la pct. VII „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, prin bifarea casetelor ”modificare” si ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cu precizarea ca documentele, depuse in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun in sustinerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro - Sectiunea Mentiuni);


In toate cazurile care implica actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comertului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de inregistrare, precum si informatii punctuale la zi din registrul comertului.

Pentru cererile inregistrate anterior datei de 31 decembrie 2024, inclusiv, si care au depuse in sustinere documente intocmite conform CAEN Rev. 2, raman aplicabile dispozitiile Ordinului INS nr. 337/20.04.2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN Rev.2 si se vor solutiona ca atare, chiar daca termenul de solutionare este stabilit dupa data de 1 ianuarie 2025, actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificari CAEN Rev. 3 se va putea face ulterior si va impune depunerea unei noi cereri, care sa reflecte modificarile necesare conform acestei clasificari.

Aceasta situatie nu limiteaza dreptul solicitantului ca, pana la termenul de solutionare, sa depuna, in completarea cererii initiale, documentele intocmite conform CAEN Rev. 3 si sa efectueze completarea sectiunii dedicate actualizarii obiectului de activitate.

Certificatele de inregistrare si certificatele constatatoare emise, de oficiile registrului comertului, anterior datei de 01.01.2025, ca urmare a inregistrarii datelor din declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii sau desfasurarii activitatii, raman valabile pana la data actualizarii obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin.


Sursa: ONRC

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016