Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajutor pentru incalzire sezon 2022-2023. Cum arata formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere

20-Oct-2022
7074
Ajutor pentru incalzire sezon 2022-2023. Cum arata formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere

Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala a publicat, pe site-ul oficial, modelul de cerere-declaratie pe propria raspundere necesar persoanelor care vor sa beneficieze de ajutorul pentru incalzire in sezonul 2022-2023.

Masurile de sprijin pentru consumatorul vulnerabil in sezonul rece 2022-2023 au fost publicate inca de anul trecut, prin Legea 226/2021.

Ajutor pentru incalzirea locuintei

Cui se adreseaza?

-familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietatI sau bunuri, asa cum sunt prevazute in cerere, si care obtine un venit mediu net lunar de pana la 1386 lei/persoana in cazul familiei si pana la 2053 lei, in cazul persoanei singure. Veniturile banesti se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

 

Suplimentul pentru energie (lunar, tot anul)

Cui se adreseaza?

-familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietati sau bunuri, asa cum sunt prevazute in cerere, si care obtine un venit mediu net lunar de pana la 1386 lei /persoana in cazul familiei si pana la 2053 lei, in cazul persoanei singure.
-tuturor beneficiarilor ajutorului pentru incalzirea locuintei.

-Veniturile banesti se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

CARE SUNT TIPURILE DE ENERGIE PENTRU CARE SE ACORDA MASURILE DE SPRIJIN?

-termica in sistem centralizat
-electrica
-gaze naturale
-combustibili solizi si/sau petrolieri

CARE SUNT CONDITIILE DE ACORDARE PENTRU AJUTORUL DE INCALZIRE?

-numai pentru un singur sistem de incalzire
-numai familiilor si/sau persoanelor singure care nu beneficiaza de alte forme de sprijin pentru incalzirea locuintei
-numai pentru o singura locuinta (pentru locuinta de domiciliu sau de resedinta)
-numai titularului contractului/conventiei individuale incheiat/incheiate cu furnizorul
-numai consumatorilor vulnerabili care nu de? in alta forma de incalzireau fost debransati de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale si au contracte valabile de furnizare a energiei electrice (in cazul solicitarii ajutorului pentru incalzirea cu energie electrica)

 

CARE SUNT SUMELE DECONTATE SI PLAFOANELE DE VENITURI PRIVIND AJUTORUL PENTRU INCALZIREA LOCUINTEI ?

Venit mediu lunar

pe membru de familie sau persoana singura

Suma decontata de AJPIS furnizorului 

(% din valoarea prevazuta de lege, dar nu mai mult de valoarea totala a facturii)

Mai mic de 200 lei

100%

Intre 200,1 si 320 lei

90%

Intre 320,1 si 440 lei

80%

Intre 440,1 si 560 lei

70%

Intre 560,1 si 680,1 lei

60%

Intre 680,1 lei si 920 lei

50%

Intre 920, 1 si 1040 lei

40 %

Intre 1040,1 lei si 1160 lei

30%

Intre 1160,1 si 1280 lei

20%

Intre 1280,1 si 1386 lei –pe membru de familie

10%

Intre 1280,1 si 2053 lei pentru persoana singura

10%

 

 

CARE SUNT SUMELE DECONTATE PRIVIND SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE ?

Sursa de energie utilizata

Suma fixa acordata lunar (lei)

Energie electrica

30 lei

Gaze naturale

10 lei

Energie termica

10 lei

Combustibili solizi si/sau petrolieri

20 lei

EXCEPTIE

Atunci cand singura sursa de energie utilizata este cea electrica

70 lei (lunar)

 

De exemplu: Daca o familie se incalzeste cu energie termica, pentru prepararea hranei foloseste gazele naturale, iar pentru iluminat foloseste energie electrica, va beneficia de 10lei 10lei 30lei = 50 lei.

Ceea ce inseamna ca suplimentul se acorda cumulat, in functie de sursele de energie utilizate.

 

CUM POT OBTINE AJUTORUL PENTRU INCALZIRE/ SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE?

Prin completarea aceluiasi formularului de cerere-declaratie pe propria raspundere, similar celui utilizat anii anteriori.

 

UNDE GASESC FORMULARUL DE CERERE-DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE?

-La sediul primariei localitatii pe raza careia se afla locuinta
-Pe pagina de Internet a primariei localitatii pe raza careia se afla locuinta, a agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala/municipiului Bucuresti, precum si a Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 


Pentru a vedea formularul cerere-declaratia pe propria raspundere, click AICI>>

 

CUM COMPLETEZ FORMULARUL?

In formular se vor mentiona corect urmatoarele informatii:

-toti membrii familiei 
-
toate veniturile realizate de membrii familiei in luna anterioara lunii depunerii cererii
-toate bunurile mobile si imobile aflate in proprietate, inchiriere, concesiune, comodat, numarul de camere ale locuintei
-sistemul de incalzire utilizat
-toate datele referitoare la terenuri, animale si pasari din gospodarie*

*Se vor completa toate campurile astfel incat sa cuprinda toate informatiile prevazute in ANEXA 4 la H.G. nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat – LISTA BUNURILOR ce conduc la excluderea acordarii ajutorului social

 

CINE MA POATE AJUTA SA COMPLETEZ FORMULARUL?

-Asistentul social din cadrul primariei

-VERDE CONSUMATOR VULNERABIL: 0800.86.86.22

 

UNDE DEPUNE FORMULARUL?

La primaria pe raza careia are locuinta solicitantul, astfel:

-personal
-electronic
-transmis prin posta

Persoanele care vor utiliza formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere in format electronic de tip PDF inteligent, il vor putea completa direct pe calculatorul personal, si ulterior:

-il pot lista, semna si apoi depune/transmite prin posta catre primarie;
-il pot semna electronic ori scana, dupa caz, si transmite electronic catre primarii

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016