Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amenzi de cinci ori mai mari pentru cei care nu consolideaza cladirile cu risc seismic

12-Aug-2011
2953
Toti cei care nu participa la consolidarea cladirilor cu risc seismic risca sa plateasca o amenda de cinci ori mai mare decat cea stabilita in prezent. Decizia vine din partea Ministerului Dezvoltarii care vrea sa majoreze de cinci ori cuantumul amenzilor in cazul proprietarilor si primariilor care nu respecta obligatiile in ceea ce priveste expertizarea si consolidarea cladirilor cu risc sesimic ridicat. Astfel, aceste amenzi ar putea fi cuprinse intre 2.500 de lei si 75.000 de lei.

Noile reglementari ar putea intra in vigoare prin proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor, elaborat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT).

Amenzile actuale sunt cuprinse intre 500 si 15.000 lei, dar se considera ca acestea nu isi indeplinesc scopul pentru care au fost create. Sanctiunile intre 2.500 lei si 75.000 le ar urma sa fie acordate si in cazul celor care nu respecta obligatiile in ceea ce priveste executia lucrarilor de consolidare.

Primarii ar putea plati amenzi cuprinse intre 50.000 lei si 75.000 lei in cazul in care nu vor contracta proiectarea si executia lucrarilor de consolidare pentru cladirile incluse in programele anuale in termen de doi ani de la notificarea incadrarii in clasa I de risc seismic, respectiv de la data finalizarii proiectului de consolidare.

Sunt incluse in proiect si masuri de interventie la constructiile existente care prezinta niveluri insuficiente de protectie la actiuni seismice, degradari sau avarieri in urma unor cutremure, care trebuie expertizate de proprietari sau administratori. Banii pentru aceste cheltuieli de expertizare tehnica, proiectare si executie a lucrarilor pentru constructiile aflate in proprietatea/ administrarea institutiilor publice vin de la buget sau din veniturile proprii ale institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare.


Cladirile incluse in portofoliul firmelor vor fi finantate de companiile care le detin, in vreme ce in cazul locuintelor detinute de persoane fizice, aceste consolidari vor fi finantate de la bugetul Ministerului Dezvoltarii si de la cel local, pentru expertiza, respectiv din sursele proprii ale proprietarilor, din despagubiri acordate de societatile de asigurare sau din credite, pentru proiectarea si executia lucrarilor de consolidare.

Noul proiect care se adauga hotararii initiale are in vedere eliminarea unor masuri care au dus la o intarziere a termenelor de desfasurare a programelor anuale de consolidare a cladirilor de locuit multietajate, incadrate in clasa 1 de risc seismic si care prezinta pericol public, fiind impusa si de modificarile intervenite in domeniu prin intrarea in vigoare a Codului de proiectare seismica a constructiilor, care inlocuieste Normativul de proiectare antiseismica.

Proiectul impune, in plus, eliminarea ipotecii instituite in favoarea autoritatilor administratiei publice locale pana la restituirea integrala de catre proprietarii de locuinte a sumelor alocate din fonduri publice pentru consolidarea cladirilor inscrise in programele anuale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016