Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat CNIPMMR: Propuneri privind imbunatatirea activitatilor de control fiscal si de eliminare a practicilor exagerate asupra IMM-urilor

17-Apr-2015
1469

Pentru rezolvarea numeroaselor problemelor semnalate de membrii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania privind controalele si practicile exagerate aplicate IMM-urilor in domeniul controalelor fiscale, CNIPMMR solicita autoritatilor competente adoptarea masurilor organizatorice, administrative si legislative corespunzatoare, care sa asigure aplicarea principiilor europene recunoscute pentru toate domeniile dreptului, respectiv:

- principiul proportionalitatii;
- principiul protectiei drepturilor fundamentale, inclusiv dreptul la aparare;
- principiul certitudinii legale;
- principiul neretroactivitatii si respectarii drepturilor castigate;
- dreptul la protectie juridica si la un proces echitabil;
- principiul protectiei asteptarii legitime (predictibilitatii legii).

CNIPMMR formuleaza urmatoarele propuneri de masuri:

1. MASURI DE CRESTERE A ACCESULUI IMM-URILOR LA INFORMATII, aplicate in mod continuu si constant:

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii

Sistematizarea reglementarilor si obligatiilor fiscale pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri);

Publicarea Codului fiscal, a Codului de procedura fiscala si a celorlalte acte normative cu caracter fiscal in forma actualizata si consolidata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru a fi accesibile IMM-urilor;

Publicarea datei inregistrarii unei societati in Registrul Contribuabililor inactivi disponibil pe site-ul ANAF, pentru a se putea verifica situatia de fapt a acelei societati de la o anumita data (https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/informatii_publice/informatii_agenti_economici/registrul_inactivi_reactivati/);

Asigurarea accesului gratuit pentru IMM-uri la informatii din Registrul Comertului, pentru a se putea verifica eficient situatia furnizorilor/prestatorilor cu care sunt incheiate contracte sau sunt in derulare comenzi, cu imbunatatirea acesibilitatii si continutului platformei online https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/ONRCPortal.portal;

Realizarea inventarului complet al taxelor fiscale si nefiscale, al avizelor, autorizatiilor si licentelor necesare desfasurarii activitatilor comerciale, inclusiv a procedurilor aplicabile pentru obtinerea acestora, care sa fie accesibil on-line si care sa contina informatii actualizate si practice pentru IMM-uri.

2. MASURI ADMINISTRATIVE:

Stabilirea planurilor de control cu prioritate pentru combaterea marii evaziuni fiscale si aducerea lor la cunostinta opiniei publice pana pe data de 30 aprilie 2015;

Adaptarea resurselor umane/materiale si a mijloacelor aplicate la situatiile concrete (cu diferentieri de proceduri si metodologii specifice pentru fiecare categorie de contribuabili: microintreprinderi, intreprinderi mici, mijlocii si mari) si informarea opiniei publice - permanent;

Previzionarea si realizarea de actiuni de informare a IMM-urilor si diseminarea informatiilor privind cadrul legal din domeniul fiscal - si aducerea lor la cunostinta opiniei publice pana pe data de 30 aprilie 2015;

Previzionarea si realizarea de actiuni pentru exercitarea functiei preventive a controlului, cu acordarea de avertismente inainte de aplicarea amenzilor si sanctionarea contraventionala numai in caz de neconformare a intreprinzatorilor, in termenul stabilit de control - si anuntarea lor pana pe data de 30 aprilie 2015;


Individualizarea cuantumului amenzilor raportata la gravitatea faptei si diferentiat pe categorii de contribuabili (cu neaplicarea maximului amenzii contraventionale pentru toti intreprinzatorii, pentru orice fapta) - si aducerea la cunostinta opiniei publice - permanent;

Colaborarea cu confederatiile patronale reprezentative la nivel national pentru campaniile de informare si pentru monitorizarea aplicarii dispozitiilor legale din domeniul fiscal - permanent;

Eliminarea subiectivismului si a promovarii / protectiei unor interese in activitatea de control prin adoptarea unor masuri de perfectionare a procedurilor si trainingului in cadrul ANAF - si anuntarea lor in trimestrul II 2015;
Imbunatatirea comunicarii institutiilor cu atributii de control cu mediul de afaceri, stabilind un mecanism coerent - pana pe data de 30 aprilie 2015.

3. MASURI LEGISLATIVE:

Propuneri de imbunatatire (completare/modificare) a cadrului legal formulate de CNIPMMR:

Reglementarea bacsisului pentru sectorul de servicii (exp. restaurante, holeluri, etc.) - pana pe 13 aprilie 2015;
Tratament egal in executare pentru credite bugetare si plati intarziate in cadrul contractelor de achizitii publice - pana pe 13 aprilie 2015;

Imbunatatirea reglementarilor privind controalele, pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri - in trimestrul II 2015;

Reglementarea principiului "in dubio contra fiscum", cu aplicarea interpretarii celei mai favorabile contribuabilului, pentru ca acesta sa nu fie sanctionat pentru imperfectiunile cadrului normativ;

Continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si fiscale, cu reducerea cu cel putin 10% a acestora - in trimestrul II 2015;

Reducerea cu minimum 25% a numarului de plati fiscale pentru intreprinzatori, care in Romania este cel mai ridicat din UE: de 3,11 ori mai mare decat media UE (Romania - 39 plati/an, media UE27 - 12,5 plati/an)[1], de 9,75 ori mai mare decat in Suedia (locul 1: 4 plati/an) si de 1,3 ori mai mare decat in Cipru (locul 26: 30 plati/an) - in trimestrul II 2015;

Reducerea cuantumului amenzilor pentru microintreprinderi si intreprinderi mici, raportat la cifra lor de afaceri, numarul de salariati si valoarea indicatorului social de referinta (500 lei) - in trimestrul II 2015;

Revenirea la reglementarea suspendarii executarii in cazul contestarii contraventiilor (art. 32 alin. 3 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor);

Controlul in conditii normale sa nu fie pentru IMM-uri la perioade mai scurte de 3 ani- in trimestrul II 2015;

Asigurarea unui cadru legal stabil si predictibil in domeniul fiscal si contabil pentru IMM-uri, bazat pe reducerea birocratiei - in trimestrul II 2015.

[1] Doing Business 2014: Understanding Regulations for Small and Medium-Size Enterprises, Banca Mondiala, 2014


Sursa: cnipmmr.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat CNIPMMR: Propuneri privind imbunatatirea activitatilor de control fiscal si de eliminare a practicilor exagerate asupra IMM-urilor":
Rating:

Nota: 3.25 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

  • Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femei
    • In ce priveste diversitatea de gen in campul de munca, Romania se situeaza pe ultimele locuri din clasamentul european, avand doar 12% dintre pozitiile non-executive ocupate de femei, fata de media UE de 23%. De asemenea, in consiliile de administratie a companiilor mari listate femeile ocupa doar 10% din aceste locuri. "In Romania, femeile ocupa 10% din locurile din consiliile de administratie a companiilor mari listate, 12% din rolurile non-executive ale celor mai bine cotate companii si 15%...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.