Contabilitatea fondurilor europene pentru societati comerciale si PFA
La dispozitia romanilor cu spirit de antreprenor sunt fonduri europene in cuantum de cca 40 de miliarde de euro pentru perioada 2014 - 2020. Sunt fonduri europene pe care trebuie sa le gestionam impreuna cu specialisti in contabilitate.
In mod clar,
contabilitatea fondurilor europene nu este un teritoriu simplu, lipsit de provocari.
De la o activitate la alta, de la co-finantare la finantare proprie, totul se schimba. Doar un contabil cu experienta solida in domeniu poate intelege cum se gestioneaza in mod corect aceste fonduri.
Fiecare eroare contabila este raportata, se fac liste, se trec in rapoarte si se cauta vinovatii pentru esuarea proiectelor cu fonduri europene in Romania: - se solicita la rambursare o anumita suma dintr-o factura de utilitati si se inregistreaza in contul analitic aferent proiectului o alta suma;
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Prosumator aspecte fiscale si contabile Societatea noastra a instalat panouri fotovoltaice (puterea este de 60,2 MW). Sistemul va fi pus in functiune incepand cu 01.04.2025. Cu ce data trebuie sa se inregistreze platitor...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Inregistrare incasare cu bon fiscal Daca in sectiune Payments facem inregistrarea la momentul vanzarii (conform raportului Z) si apoi la momentul decontarii efective in contul bancar (conform extrasului de cont) suma...citeste mai mult
- cheltuielile generale de administratie nu sunt evidentiate in conturi analitice distincte;
- nu sunt inregistrate in contabilitate incasarile sumelor aferente prefinantarii si rambursarii;
- nu sunt atasate toate notele contabile/fisele de cont aferente cheltuielilor solicitate la rambursare, balantele aferente perioadei de raportare ce insotesc cererea de rambursare;
- lipsa documentelor de plata sau documente de plata incomplete/ilizibile, in cazul cheltuielilor salariale.
Atentionam asupra consecintelor nascute de erorile ce tin de contabilitatea fondurilor europene: -
perioadele de verificare a cererilor de rambursare se prelungesc din cauza solicitarilor suplimentare de informatii si documente;
-
se aplica corectii financiare procentuale pentru anumite cheltuieli eligibile sau ineligibilitatea integrala a cheltuielilor respective;
-
sumele deja platite in cadrul cererilor de rambursare precedente sunt recuperate partial/total; -
sunt declarate suspiciuni de frauda si in consecinta, se inainteaza spetele respective pentru investigare catre Departamentul pentru Lupta Antifrauda.
Contabilitatea Fondurilor Europene ca la carte, in cadrul unui ghid complet>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Productie mezeluri. Inregistrari contabile
Intrebare: Suntemo SRL cu activitatea principala de comercializare si producere de mezeluri pe care le producem si le vindem in magazinul propriu. Achizitionam materie prima de la diverse abatoare (carcase diverse, pui) si diverse ingrediente de materie prima pentru producerea de mezeluri. Va rog sa-mi spuneti daca procedez corect: Achizitia materiei prime (materie prima / consumabile) % = 401 301 3028 4426 Consumul de materie prima / materiale: 601 = 301 6028 = 3028 Obtinerea produsului finit: 345 = 711...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Emitere factura de avans. Servicii neprestate
Intrebare: SC primeste o comanda pentru executarea unei lucrari pentru care s-a eliberat o factura de avans lucrare, factura fiscala si nu proforma, dar care nu a fost achitata si nici lucrarea executata, din motive tehnice. Au trecut 6 luni si nu s-au remediat problemele tehnice de amplasament si nici nu se preconizeaza a se putea rezolva, dupa cum se pronunta specialistii. Ce se poate face in cazul de fata cu factura emisa, care nu are cum sa se mai incaseze? TVA nu a fost platita pentru ca SC este...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Linie de credit overdraft. Tratament contabil
Intrebare: Societatea are un credit overdraft. La sfarsitul anului 2024, avem urmatoarea situatie: 5121 sold creditor 128.899,97 lei si 5311 sold debitor 13.807,01 lei. La intocmirea bilantului contabil, casa si conturile bancare apar cu sold negativ de 115.092,96 lei. Este corect sa lasam soldul negativ in bilant sau trebuie sa trecem creditul overdraft din contul 5121 in 5191?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Determinarea impozitului pe profit pentru o asociatie profesionala
Intrebare: O asociatie profesionala inregistreaza urmatoarele venituri: venituri din cotizatiile membrilor nominalizati in statut 245.000 lei, venituri din sponsorizari 60.000 lei, venituri din taxe de participare la cursuri organizate pentru membri si nemembri 43.000 lei, venituri din taxe de participare la conferinta de 25 de ani de la infiintarea asociatiei pentru membri si nemembri 14.000 lei (daca pot fi considerate venituri din actiuni ocazionale potrivit statutului) si venituri din diferente de curs...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<