
Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
Avem noi reglementari cu privire la declararea obligatiilor fiscale online.
Este vorba despre Hotararea Guvernului nr. 862/2009 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National.
Institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia sa solicite inregistrarea in Sistemul Electronic National.
Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale are obligatia de a realiza, pana la data de 31 decembrie 2009, registrul electronic al institutiilor si autoritatilor administratiei publice din Romania.
De la data inregistrarii in Sistemul Electronic National, toate institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia sa publice pe site-urile proprii toate formularele utilizate in relatia cu persoanele fizice si persoanele juridice intr-un format care sa permita folosirea acestora in versiune printabila.
Declaratiile care vor putea fi transmise online sunt:
1. Declaratie privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor sociale;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
2. Declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj;
3. Declaratie privind contributia de asigurari sociale de sanatate;
4. Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat (100);
5. Declaratie privind impozitul pe profit (101);
6. Decont privind taxa pe valoarea adaugata (300);
7. Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale (102);
8. Declaratie privind accizele (103);
9. Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile (390).
Aceste declaratii pot fi utilizate, in baza detinerii unui certificat electronic valid, emis de catre operatorul sistemului, de catre toti contribuabilii la nivel national si reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestor declaratii.
Institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin Sistemul Electronic National, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora.
Tariful anual de utilizare a procedurii electronice pentru obtinerea de servicii puse la dispozitie de ?Sistemul e-guvernare? este in cuantum de 46 lei, fara TVA.
Declaratiile ne vor fi puse la dispozitie prin intermediul site-ului www.e-guvernare.ro.
Concluzie
Declaratiile online se vor depune numai prin SEN ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora. Din pacate, legiuitorul nu ne promite un termen pentru realizarea acestui obiectiv.
Asteptam cu nerabdare ca acest sistem electronic de transmitere a declaratiilor sa ne fie pus la dispozitie cat mai curand deoarece este accesibil oricarei entitati, indiferent de marimea acesteia.
In contextul actualei crize, o buna parte din resursele materiale si umane vor fi valorificate mai eficient prin implementarea acestui sistem electronic.
Articol adaugat in 06 octombrie 2009
Articol preluat din Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual nr. 34/ septembrie 2009.
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA