
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor nr. 209/2024 privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 122 din 13 februarie 2024.
Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, contribuabilii utilizeaza serviciul «eTAX - comunicare AFM online», denumit in continuare eTAX, existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.
Atentie! Contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratia aferenta lunii decembrie prin intermediul eTAX daca au utilizat ambele cai de transmitere a declaratiei intr-un an fiscal. In cazul utilizarii eTAX nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ-fiscal sau a actului emis de Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii.
Actele administrativ-fiscale si alte acte emise in forma electronica de catre Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul serviciului «eTAX - comunicare AFM online».
Prin intermediul eTAX contribuabilii pot transmite Administratiei Fondului pentru Mediu declaratii, cereri sau alte documente.
Cererea de inrolare pentru utilizarea serviciului eTAX:
Depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu in cadrul Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” se poate realiza de catre urmatoarele persoane autorizate:
a) reprezentant legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate;
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
b) imputernicitul reprezentantului legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate.
Utilizarea Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” de catre persoanele prevazute la lit. a) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unui document care atesta calitatea de reprezentant legal, atasat la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Utilizarea Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” de catre persoanele prevazute la lit. b) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unei imputerniciri notariale atasate la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Imputernicirea notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale contribuabilului;
b) datele de identificare ale reprezentantului legal;
c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului «eTax - comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu;
d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si comunicarea altor documente ori informari emise de Administratia Fondului pentru Mediu;
e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;
f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciul «eTax - comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu.
In cererea de inrolare, contribuabilul isi va exprima acordul privind comunicarea actelor administrativ-fiscale si a altor acte, emise de Administratia Fondului pentru Mediu in forma electronica, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA