Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?

27-Feb-2013
3298
Cosmin Marinescu, conferentiar universitar doctor la Academia de Studii Economice si consilier al ministrului finantelor publice pe probleme de analiza si politica economica, a dezbatut, intr-o analiza pentru Ziarul Financiar, modul in care impozitarea profitului a ajuns sa se ghideze dupa o politica fiscala care seamana mai degraba cu un aspirator.

Simplificarea fiscala nu pare sa fi ajutat foarte mult la o impozitare onesta a profitului si nici la reducerea evaziunii fiscale. Fenomen numit de Cosmin Marinescu drept un "ping-pong fiscal permanent, vicios si costisitor", principiul de maximizare a profitului pare sa fie un fel de leapsa intre institutiile care trebuie sa incaseze taxe si cei care sunt datori sa isi indeplineasca obligatiile de plata.

In aceeasi dezbatere, este amintit faptul ca, nu de putine ori, problema intre stat si mediul de afaceri e cauzata de un sistem defectuos de plata a impozitului si nu neaparat de numarul sau cuantumul taxelor. Este, asadar, o urmare fireasca (chiar daca nu una dezirabila) ca plata impozitului pe profit sa devina, pentru multi, o piatra de incercare.

Numarul de taxe s-a redus considerabil, aminteste Marinescu, de la "aproape 500 la 245 in prezent", precizand insa si ca "acolo unde si atunci cand s-a facut, simplificarea fiscala a fost doar una marginala".

Problemele care ingreuneaza buna circulatie a sumelor, fie ca vorbim de investitii sau de plati datorate statului, au la baza, asadar, o structura organizatorica similara unei paduri in care apar numerosi arbusti pe care cineva uita sa ii mai taie. Cu greu isi mai face astazi un om de afaceri drum prin hatisul administrativ in aproape orice domeniu.

Sa nu uitam ca, la inceputul anului, se discuta deja de aparitia unui alt act normativ care sa clarifice modificarile intrate in vigoare de la 1 ianuarie a.c. si respectiv, 1 februarie 2013. Un fel de clarificari aduse clarificarilor, asa cum e nevoie, de multe ori, de dovada la dovada.

Revenind la analiza amintita mai sus, concluzia conferentiarului Cosmin Marinescu are in prim-plan o economie care nu va avea decat de suferit atata vreme cat sistemul fiscal si cel administrativ vor continua sa functioneze in baza unei structuri greoaie si costisitoare.

Acesta lanseaza astfel ideea ca desfiintarea impozitului pe profit ar putea fi "o solutie sistemica" odata cu trecerea la "un impozit elementar de 1-2% asupra cifrei de afaceri sau chiar in regim regresiv". Astfel, a explicat acesta, "la fiecare 100 de lei incasati, 1 leu intra in buzunarul statului. Usor de conceput, de calculat si de administrat, odata ce s-ar simplifica poate peste un sfert din Codul fiscal actual".

Multe dintre problemele actuale care tin de deductibilitatea cheltuielilor, de costurile datorate contabililor si expertilor, de amortizarea mijloacelor fixe, s-ar reduce considerabil, daca nu chiar ar disparea definitiv.

Chiar daca aceasta varianta pare una benefica mediului de afaceri, ramane de vazut in ce masura o idee aparent buna, aplicabila si cu sanse de reusita ar putea face efectiv lumina in acea "padure" fiscala in care, cel putin in prezent, se face din ce in ce mai intuneric.

Asteptam opiniile dumneavoastra in legatura cu ideea desfiintarii impozitului pe profit. Folositi formularul de mai jos pentru a ne impartasi parerile in legatura cu acest subiect.

Considerati ca o astfel de masura ar aduce rezultate favorabile mediului de afaceri?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (30)

07-Mar-2013

Cu siguranta eliminarea impozitului pe profit si aplicarea unui procent de 1-2 % din cifra de afaceri ar simplifica mult jobul contabililor. Sa nu uitam legislatia stufoasa si interpretabila . Tu faci niste calcule si vin inspectorii fiscali si au alta parere; procese verbale, contestatii, timp pierdut. O modalitate simpla de calcul ne-ar scuti pe toti de o munca neproductiva.

04-Mar-2013

da

03-Mar-2013

Sa se stsbileasca un procent de impozitare diferit in functie de CA a fiecarei societati.

02-Mar-2013

Desfiintarea impozitului pe profit ar fi o prostie imensa... Problema este ca deja aceasta idee a inceput a fi pusa in aplicare prin impozitul minim de 3% prefiguratul impozit forfetar pe restaurante, hoteluri etc.. Impozitul pe micro de 3% va inchide multe firme, iar repercursiunile in economie se vor vedea... Inca o prostie care se alatura modului prostesc in care se aplica TVA la incasare care ingreuneaza considerabil evidenta contribuabililor si care ii dezavantajeaza evident in cazul in care incaseaza dupa 90 de zile, neputand deduce TVA aferent ca urmare a neplatii furnizorilor aferenti.. In acelasi timp, pentru achiziitile de la o firma care nu este in sistemul TVA la incasare, nu poate deduce tVA daca nu a platit factura, chiar daca furnizorul care nu este in sistemul tVA la incasare a colectat si platit TVA aferent ca urmare a unor norme prostesti de aplicare..... Am fost sef de promotie la ASE Bucuresti, Finante Banci Contabilitate, dar nu am auzit de acest Marinescu...

02-Mar-2013

Intr-adevar , acest nou mod de a vedea lucrurile din punct de vedere al stabilirii nivelului de impozitare a castigului pe societate este mult mai sanatos si mai benefic pentru intreprinzatorii nostrii si implicit pentru economia romaneasca .Cota de 1 -2 % din CA este usor de suportat, pentru intrepinzatorii mici .Totusi marile companii ar putea sa contribuie la bugetul statului cu pana la 10 % pe cifra de afaceri .





Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016