Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?

27-Feb-2013
3250
Cosmin Marinescu, conferentiar universitar doctor la Academia de Studii Economice si consilier al ministrului finantelor publice pe probleme de analiza si politica economica, a dezbatut, intr-o analiza pentru Ziarul Financiar, modul in care impozitarea profitului a ajuns sa se ghideze dupa o politica fiscala care seamana mai degraba cu un aspirator.

Simplificarea fiscala nu pare sa fi ajutat foarte mult la o impozitare onesta a profitului si nici la reducerea evaziunii fiscale. Fenomen numit de Cosmin Marinescu drept un "ping-pong fiscal permanent, vicios si costisitor", principiul de maximizare a profitului pare sa fie un fel de leapsa intre institutiile care trebuie sa incaseze taxe si cei care sunt datori sa isi indeplineasca obligatiile de plata.

In aceeasi dezbatere, este amintit faptul ca, nu de putine ori, problema intre stat si mediul de afaceri e cauzata de un sistem defectuos de plata a impozitului si nu neaparat de numarul sau cuantumul taxelor. Este, asadar, o urmare fireasca (chiar daca nu una dezirabila) ca plata impozitului pe profit sa devina, pentru multi, o piatra de incercare.

Numarul de taxe s-a redus considerabil, aminteste Marinescu, de la "aproape 500 la 245 in prezent", precizand insa si ca "acolo unde si atunci cand s-a facut, simplificarea fiscala a fost doar una marginala".

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Problemele care ingreuneaza buna circulatie a sumelor, fie ca vorbim de investitii sau de plati datorate statului, au la baza, asadar, o structura organizatorica similara unei paduri in care apar numerosi arbusti pe care cineva uita sa ii mai taie. Cu greu isi mai face astazi un om de afaceri drum prin hatisul administrativ in aproape orice domeniu.

Sa nu uitam ca, la inceputul anului, se discuta deja de aparitia unui alt act normativ care sa clarifice modificarile intrate in vigoare de la 1 ianuarie a.c. si respectiv, 1 februarie 2013. Un fel de clarificari aduse clarificarilor, asa cum e nevoie, de multe ori, de dovada la dovada.

Revenind la analiza amintita mai sus, concluzia conferentiarului Cosmin Marinescu are in prim-plan o economie care nu va avea decat de suferit atata vreme cat sistemul fiscal si cel administrativ vor continua sa functioneze in baza unei structuri greoaie si costisitoare.

Acesta lanseaza astfel ideea ca desfiintarea impozitului pe profit ar putea fi "o solutie sistemica" odata cu trecerea la "un impozit elementar de 1-2% asupra cifrei de afaceri sau chiar in regim regresiv". Astfel, a explicat acesta, "la fiecare 100 de lei incasati, 1 leu intra in buzunarul statului. Usor de conceput, de calculat si de administrat, odata ce s-ar simplifica poate peste un sfert din Codul fiscal actual".

Multe dintre problemele actuale care tin de deductibilitatea cheltuielilor, de costurile datorate contabililor si expertilor, de amortizarea mijloacelor fixe, s-ar reduce considerabil, daca nu chiar ar disparea definitiv.

Chiar daca aceasta varianta pare una benefica mediului de afaceri, ramane de vazut in ce masura o idee aparent buna, aplicabila si cu sanse de reusita ar putea face efectiv lumina in acea "padure" fiscala in care, cel putin in prezent, se face din ce in ce mai intuneric.

Asteptam opiniile dumneavoastra in legatura cu ideea desfiintarii impozitului pe profit. Folositi formularul de mai jos pentru a ne impartasi parerile in legatura cu acest subiect.

Considerati ca o astfel de masura ar aduce rezultate favorabile mediului de afaceri?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (30)

07-Mar-2013

Cu siguranta eliminarea impozitului pe profit si aplicarea unui procent de 1-2 % din cifra de afaceri ar simplifica mult jobul contabililor. Sa nu uitam legislatia stufoasa si interpretabila . Tu faci niste calcule si vin inspectorii fiscali si au alta parere; procese verbale, contestatii, timp pierdut. O modalitate simpla de calcul ne-ar scuti pe toti de o munca neproductiva.

04-Mar-2013

da

03-Mar-2013

Sa se stsbileasca un procent de impozitare diferit in functie de CA a fiecarei societati.

02-Mar-2013

Desfiintarea impozitului pe profit ar fi o prostie imensa... Problema este ca deja aceasta idee a inceput a fi pusa in aplicare prin impozitul minim de 3% prefiguratul impozit forfetar pe restaurante, hoteluri etc.. Impozitul pe micro de 3% va inchide multe firme, iar repercursiunile in economie se vor vedea... Inca o prostie care se alatura modului prostesc in care se aplica TVA la incasare care ingreuneaza considerabil evidenta contribuabililor si care ii dezavantajeaza evident in cazul in care incaseaza dupa 90 de zile, neputand deduce TVA aferent ca urmare a neplatii furnizorilor aferenti.. In acelasi timp, pentru achiziitile de la o firma care nu este in sistemul TVA la incasare, nu poate deduce tVA daca nu a platit factura, chiar daca furnizorul care nu este in sistemul tVA la incasare a colectat si platit TVA aferent ca urmare a unor norme prostesti de aplicare..... Am fost sef de promotie la ASE Bucuresti, Finante Banci Contabilitate, dar nu am auzit de acest Marinescu...

02-Mar-2013

Intr-adevar , acest nou mod de a vedea lucrurile din punct de vedere al stabilirii nivelului de impozitare a castigului pe societate este mult mai sanatos si mai benefic pentru intreprinzatorii nostrii si implicit pentru economia romaneasca .Cota de 1 -2 % din CA este usor de suportat, pentru intrepinzatorii mici .Totusi marile companii ar putea sa contribuie la bugetul statului cu pana la 10 % pe cifra de afaceri .





Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016