Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?

27-Feb-2013
3332
Cosmin Marinescu, conferentiar universitar doctor la Academia de Studii Economice si consilier al ministrului finantelor publice pe probleme de analiza si politica economica, a dezbatut, intr-o analiza pentru Ziarul Financiar, modul in care impozitarea profitului a ajuns sa se ghideze dupa o politica fiscala care seamana mai degraba cu un aspirator.

Simplificarea fiscala nu pare sa fi ajutat foarte mult la o impozitare onesta a profitului si nici la reducerea evaziunii fiscale. Fenomen numit de Cosmin Marinescu drept un "ping-pong fiscal permanent, vicios si costisitor", principiul de maximizare a profitului pare sa fie un fel de leapsa intre institutiile care trebuie sa incaseze taxe si cei care sunt datori sa isi indeplineasca obligatiile de plata.

In aceeasi dezbatere, este amintit faptul ca, nu de putine ori, problema intre stat si mediul de afaceri e cauzata de un sistem defectuos de plata a impozitului si nu neaparat de numarul sau cuantumul taxelor. Este, asadar, o urmare fireasca (chiar daca nu una dezirabila) ca plata impozitului pe profit sa devina, pentru multi, o piatra de incercare.

Numarul de taxe s-a redus considerabil, aminteste Marinescu, de la "aproape 500 la 245 in prezent", precizand insa si ca "acolo unde si atunci cand s-a facut, simplificarea fiscala a fost doar una marginala".

Problemele care ingreuneaza buna circulatie a sumelor, fie ca vorbim de investitii sau de plati datorate statului, au la baza, asadar, o structura organizatorica similara unei paduri in care apar numerosi arbusti pe care cineva uita sa ii mai taie. Cu greu isi mai face astazi un om de afaceri drum prin hatisul administrativ in aproape orice domeniu.

Sa nu uitam ca, la inceputul anului, se discuta deja de aparitia unui alt act normativ care sa clarifice modificarile intrate in vigoare de la 1 ianuarie a.c. si respectiv, 1 februarie 2013. Un fel de clarificari aduse clarificarilor, asa cum e nevoie, de multe ori, de dovada la dovada.

Revenind la analiza amintita mai sus, concluzia conferentiarului Cosmin Marinescu are in prim-plan o economie care nu va avea decat de suferit atata vreme cat sistemul fiscal si cel administrativ vor continua sa functioneze in baza unei structuri greoaie si costisitoare.

Acesta lanseaza astfel ideea ca desfiintarea impozitului pe profit ar putea fi "o solutie sistemica" odata cu trecerea la "un impozit elementar de 1-2% asupra cifrei de afaceri sau chiar in regim regresiv". Astfel, a explicat acesta, "la fiecare 100 de lei incasati, 1 leu intra in buzunarul statului. Usor de conceput, de calculat si de administrat, odata ce s-ar simplifica poate peste un sfert din Codul fiscal actual".

Multe dintre problemele actuale care tin de deductibilitatea cheltuielilor, de costurile datorate contabililor si expertilor, de amortizarea mijloacelor fixe, s-ar reduce considerabil, daca nu chiar ar disparea definitiv.

Chiar daca aceasta varianta pare una benefica mediului de afaceri, ramane de vazut in ce masura o idee aparent buna, aplicabila si cu sanse de reusita ar putea face efectiv lumina in acea "padure" fiscala in care, cel putin in prezent, se face din ce in ce mai intuneric.

Asteptam opiniile dumneavoastra in legatura cu ideea desfiintarii impozitului pe profit. Folositi formularul de mai jos pentru a ne impartasi parerile in legatura cu acest subiect.

Considerati ca o astfel de masura ar aduce rezultate favorabile mediului de afaceri?


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Desfiintarea impozitului pe profit: o varianta posibila?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (30)

07-Mar-2013

Cu siguranta eliminarea impozitului pe profit si aplicarea unui procent de 1-2 % din cifra de afaceri ar simplifica mult jobul contabililor. Sa nu uitam legislatia stufoasa si interpretabila . Tu faci niste calcule si vin inspectorii fiscali si au alta parere; procese verbale, contestatii, timp pierdut. O modalitate simpla de calcul ne-ar scuti pe toti de o munca neproductiva.

04-Mar-2013

da

03-Mar-2013

Sa se stsbileasca un procent de impozitare diferit in functie de CA a fiecarei societati.

02-Mar-2013

Desfiintarea impozitului pe profit ar fi o prostie imensa... Problema este ca deja aceasta idee a inceput a fi pusa in aplicare prin impozitul minim de 3% prefiguratul impozit forfetar pe restaurante, hoteluri etc.. Impozitul pe micro de 3% va inchide multe firme, iar repercursiunile in economie se vor vedea... Inca o prostie care se alatura modului prostesc in care se aplica TVA la incasare care ingreuneaza considerabil evidenta contribuabililor si care ii dezavantajeaza evident in cazul in care incaseaza dupa 90 de zile, neputand deduce TVA aferent ca urmare a neplatii furnizorilor aferenti.. In acelasi timp, pentru achiziitile de la o firma care nu este in sistemul TVA la incasare, nu poate deduce tVA daca nu a platit factura, chiar daca furnizorul care nu este in sistemul tVA la incasare a colectat si platit TVA aferent ca urmare a unor norme prostesti de aplicare..... Am fost sef de promotie la ASE Bucuresti, Finante Banci Contabilitate, dar nu am auzit de acest Marinescu...

02-Mar-2013

Intr-adevar , acest nou mod de a vedea lucrurile din punct de vedere al stabilirii nivelului de impozitare a castigului pe societate este mult mai sanatos si mai benefic pentru intreprinzatorii nostrii si implicit pentru economia romaneasca .Cota de 1 -2 % din CA este usor de suportat, pentru intrepinzatorii mici .Totusi marile companii ar putea sa contribuie la bugetul statului cu pana la 10 % pe cifra de afaceri .





Subiectele saptamanii

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Prime si cadouri de Craciun: Tratament fiscal
    • "Salariatilor li se pot acorda tichete cadou si bani pentru copiii lor in limita a 150 lei/persoana fara a li se aplica impozit si contributii?", intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, unul dintre expertii nostri va raspunde acestei intrebari. Raspunsul specialistului Conform art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile,...» citeste mai departe aici

  • Cresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salariale
    • In Monitorul Oficial nr. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar, pentru un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016