
Raportul Special
realizat de specialisti
Care sunt documentele care trebuie intocmite in cazul in care unul sau mai multi angajati isi folosesc autoturismele personale in folosul societatii, iar firma deconteaza cheltuielile rezultate? In cele ce urmeaza vom afla care este opinia specialistului in urmatorul caz:
Un SRL platitor de impozit pe venitul microintreprinderii, inregistrat in scopuri de TVA, nu detine autovehicule, iar unii salariati efectueaza deplasarea cu autoturismele proprii la locul de munca si uneori la clienti in cadrul localitatii sau in afara acesteia pentru prestari de servicii. Ce documente se intocmesc, cum se pot deconta cheltuielile cu autoturismele respective pentru a respecta legislatia fiscala?
In situatia in care autovehiculul in cauza este folosit atat in interesul societatii cat si in interesul personal al salariatului se va incheia contract de comodat intre salariat si societate. Prin acest contract, salariatul cedeaza folosinta autovehiculului catre societate. In cadrul acestui contract se va mentiona ca societatea suporta cheltuielile legate de intretinerea vehiculului respectiv.
In vederea delimitarii cheltuielilor in interesul societatii de cheltuielile in interes personal se vor intocmi foi de parcurs.
Cu privire la foile de parcurs normele metodologice de aplicare a Codul fiscal stabilesc un continut minimal al acestora, respectiv foile de parcurs trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
– categoria de vehicul utilizat,
– scopul si locul deplasarii,
– kilometrii parcursi,
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
In foile de parcurs, la rubrica „scopul si locul deplasarii” se vor inscrie informatii legat de scopul si locul deplasarii din care sa rezulte ca autoturismul a fost utilizat in scopul activitatii economice ori in scop personal. In acest sens, pentru deplasarile efectuate in scopul activitatii economice se va inscrie scopul si locul deplasarii (spre exemplu – „Banca X – depunere OP-uri”, „S.C. X srl – negociere contract”, „Oficiul postal X – depunere/ridicare corespondenta” s.a ). Pentru deplasarile in interes personal in foile de parcurs se va inscrie „interes personal” nefiind necesar sa se detalieze scopul si locul deplasarii.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Impozit si contributii sociale pe venitul din arenda 2025
Intrebare: Societatea a luat in arenda teren. Cum calculam impozitul pe venit, CAS si CASS? Se achita sume intre 1.000 lei si 80.000 lei/persoana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile
Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor
Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit
E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA