Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-Transport

17-Iul-2024
4603
E-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-Transport

O noua procedura pentru E-Transport a fost aprobata si publicata in Monitorul Oficial, prin Ordinul 1337/2024. Aceasta o inlocuieste pe cea veche, din Ordinul 2545/2022, incepand cu data de 27 iunie 2024.

Ordinul 1337/2024 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024.

Mentionam ca Ordinul cu noua procedura a aparut in urma schimbarilor introduse prin OUG 115/2023 si OUG 43/202.

Noua Procedura pentru E-Transport - Ordinul 1337/2024

Articolul 1

Dispozitii generale

(1) Prezenta procedura stabileste cadrul de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport.

(2) Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere internationale de bunuri, definite la art. 2 pct. 2^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata prin Legea nr. 375/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, indiferent de natura acestora, precum si transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat stabilite in baza art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022.

(3) Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere insemnand o deplasare cu incarcatura, realizata de un vehicul rutier, efectuata pe drumurile publice avand un loc de plecare/intrare pe teritoriul national si un punct de sosire/iesire de pe teritoriul national, pe teritoriul Romaniei.

(4) Sistemul national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport reprezinta ansamblul de principii, reguli si aplicatii informatice avand drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri pe teritoriul national.

(5) Sistemul RO e-Transport este gestionat de catre Ministerul Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si Centrul National pentru Informatii Financiare.

(6) Pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Transport, operatorii economici trebuie sa fie inregistrati in Spatiul privat virtual (SPV), in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit, cu respectarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.

 

Articolul 2

Declararea transporturilor de bunuri in Sistemul RO e-Transport

(1) Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022.

(2) Declararea transporturilor de bunuri in Sistemul RO e-Transport se face de utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) si art. 8^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit.

(3) Pentru declararea transporturilor de bunuri, utilizatorul foloseste mijloacele de identificare electronica pentru accesarea SPV, pentru:

a) interconectarea aplicatiei disponibile la nivelul emitentului cu Sistemul RO e-Transport, utilizand o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface);

b) utilizarea aplicatiei puse la dispozitie in mod gratuit de catre Ministerul Finantelor, parte a Sistemului RO e-Transport, prevazuta la art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022.

(4) Documentatia tehnica pentru microservicii si aplicatia prevazute la alin. (3)sunt disponibile la adresa web https://mfinante.gov.ro/ro/web/etransport.

(5) In urma transmiterii datelor aferente unui transport de bunuri, Sistemul RO e-Transport atribuie automat un numar unic de identificare (UIT), utilizat ca referinta in cadrul proceselor si operatiunilor specifice sistemului.

 

Articolul 3

Date declarate in Sistemul RO e-Transport

(1) In Sistemul RO e-Transport sunt inregistrate date referitoare la expeditor, beneficiar sau destinatar, denumirea, caracteristicile, cantitatile si contravaloarea bunurilor transportate, locurile de incarcare si descarcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat si transportator, data declarata pentru inceperea transportului, precum si codul UIT generat.

(2) In cazul in care documentele detinute de catre utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) lit. d) si la art. 8^1 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 nu contin toate datele prevazute la alin. (1), utilizatorii au obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate in cadrul partidei de bunuri, cu exceptia datelor referitoare la categoria de bunuri, codurile N.C., greutatea neta si valoarea bunurilor transportate.

(3) Sistemul RO e-Transport permite utilizatorului sa selecteze contribuabilul pentru care declara datele transporturilor cu risc fiscal ridicat in functie de drepturile pe care acesta le detine.

(4) In raport cu tipul transporturilor de bunuri prevazute la art. 2 pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, declarantul va selecta tipul operatiunii comerciale desfasurate in functie de care aplicatia informatica va activa campuri specifice de date.

(5) In cazul unei partide de bunuri care face obiectul unui transport international ce intruneste conditiile prevazute la art. 1 alin. (4) din ordin, vor fi declarate toate bunurile transportate, pentru acestea sistemul urmand sa genereze un singur cod UIT.

(6) In cazul unui transport initiat si finalizat pe teritoriul national pentru o partida de bunuri ce include bunuri cu risc fiscal ridicat, care intruneste conditiile prevazute la art. 1 alin. (4) din ordin, precum si alte bunuri, in Sistemul RO e-Transport vor fi declarate toate categoriile de bunuri transportate, pentru acestea sistemul urmand sa genereze un singur cod UIT.

(7) Pentru transportul de bunuri efectuat in sistem grupaj se detine un numar de coduri UIT egal cu numarul de partide de bunuri ce intrunesc conditiile prevazute la art. 1 alin. (4) din ordin, care fac obiectul respectivului transport.

(8) La stabilirea masei brute totale a bunurilor care fac obiectul unei partide de bunuri pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport se iau in considerare masa neta a bunurilor transportate si masa ambalajelor necesare comercializarii si transportului bunurilor.

(9) Stabilirea valorii totale a bunurilor care fac obiectul transportului declarat in Sistemul RO e-Transport va avea in vedere:

a) valoarea bunurilor transportate nu include TVA;

b) in cazul tranzactiilor comerciale decontate in valuta, conversia in lei se va face la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei valabil la data declararii transportului in Sistemul RO e-Transport;

c) in functie de tipul tranzactiei declarate in Sistemul RO e-Transport, valoarea bunurilor transportate va face referire la valoarea cunoscuta potrivit documentelor comerciale, financiare sau contabile, dupa caz, la momentul declararii;

d) in cazul operatiunilor de import, valoarea bunurilor declarate este valoarea inscrisa in factura externa.

(10) In cazul transportului bunurilor care fac obiectul exportului conform art. 2 pct. 9 lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, prin intermediul unui birou vamal de export situat in alt stat membru al Uniunii Europene, transportul bunurilor se declara pentru parcursul de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania.

(11) In situatia in care bunurile pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport nu au fost receptionate sau au fost receptionate partial de beneficiarul/destinatarul mentionat in Sistemul RO e-Transport la momentul obtinerii codului UIT, bunurile nereceptionate vor reveni in depozitul de incarcare sau in cel mai apropiat depozit al expeditorului in baza codului UIT initial. Returul ulterior al bunurilor care au fost receptionate formeaza o noua partida de bunuri pentru care este necesara obtinerea unui cod UIT nou de catre partea care returneaza bunurile.

(12) In situatia prevazuta la alin. (11), in cazul unui transport international de bunuri avand furnizor din Romania, returul ulterior al bunurilor care au fost receptionate formeaza o noua partida de bunuri pentru care este necesara obtinerea unui cod UIT nou de catre furnizorul initial.

(13) In situatia prevazuta la alin. (11), dupa receptionarea bunurilor returnate in cazul in care obligatia de declarare revine furnizorului sau dupa neefectuarea receptiei in cazul in care obligatia de declarare revine beneficiarului, declarantul va mentiona returul in zona „Confirmare Transport“ a aplicatiei informatice RO e-Transport, selectand optiunea „Infirmat“ sau „Confirmat Partial“, urmat de mentionarea cantitatilor returnate in campul de date „Comentariu confirmare“. Datele referitoare la retur vor fi mentionate in Sistemul RO e-Transport in perioada termenului de valabilitate a codului UIT.

(14) In cazul in care bunurile pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport sunt transportate la nivel national cu mijloace de transport apartinand mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier etc., in Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situatie in care locul de incarcare, respectiv descarcare, va fi considerat locul in care vehiculul de transport rutier va prelua sau preda, dupa caz, bunurile transportate.

(15) In situatia prevazuta la alin. (14) locul de incarcare in vehiculul de transport rutier nu va fi asimilat locului de incarcare initial utilizat in definirea partidei de bunuri conform art. 2 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022.

(16) Pentru declararea transportului bunurilor in cadrul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer sau transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului prevazute la art. 2 pct. 9 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, declarantii vor selecta in aplicatia informatica RO e-Transport optiunea de transport similara in campul de date „Tip operatiune“, urmata de selectia in campul de date „Scopul Operatiunii“ a unei optiuni in concordanta cu destinatia bunurilor transportate.

(17) In situatia vanzarilor ambulante pe teritoriul national (vanzarea „Van Sales“), cand beneficiarii bunurilor transportate nu se cunosc la plecarea in cursa, in Sistemul RO e-Transport se va selecta in campul de date „Tip operatiune“ optiunea „TTN -Transport pe Teritoriul National“, in campul de date „Scop operatiune“ va fi selectata optiunea „Transfer intre gestiuni“, pentru „Locul final traseu rutier“ va fi indicata cea mai indepartata adresa a traseului propus, urmand ca in campul de date „Alte informatii“ sa fie mentionate date referitoare la vanzarea ambulanta a bunurilor transportate. In acest caz, vehiculul de transport va fi considerat ca gestiunea agentului de vanzari, stocul de marfa va fi justificat ca diferenta intre cantitatile de bunuri declarate in Sistemul RO e-Transport si bunurile livrate clientilor pe baza documentelor justificative, iar bunurile nelivrate vor fi returnate la gestiunea depozitului in baza codului UIT obtinut initial.

(18) In situatia in care, in mod exceptional, transportul declarat in Sistemul RO e-Transport nu este finalizat in termenul de valabilitate a codului UIT prevazut la art. 11 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, declarantul va infirma transportul in Sistemul RO e-Transport si va relua operatiunea de declarare a transportului si obtinere a unui nou cod UIT. Astfel, dupa punerea efectiva in miscare a vehiculului pe drumurile publice, in intervalul de valabilitate a codului UIT, declarantul poate selecta in zona „Confirmare Transport“ a aplicatiei RO e-Transport optiunea „Infirmat“, mentionand cauza in campul de date „Comentariu confirmare“, urmand ca pentru respectivul transport sa fie obtinut un nou cod UIT in functie de noile date.

 

Articolul 4

Modificarea datelor declarate in Sistemul RO e-Transport dupa obtinerea codului UIT

(1) In perioada celor 3 zile calendaristice prevazute la art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, dar nu mai tarziu de punerea efectiva in miscare a vehiculului pe drumurile publice, datele declarate in Sistemul RO e-Transport pot fi modificate cu pastrarea codului UIT initial.

(2) Dupa punerea efectiva in miscare a vehiculului pe drumurile publice, pentru actualizarea informatiilor privind identificarea vehiculului de transport rutier, organizatorul transportului va accesa prin intermediul contului propriu din SPV aplicatia informatica RO e-Transport.

 

Articolul 5

Confirmarea datelor declarate in Sistemul RO e-Transport dupa obtinerea codului UIT

(1) Sistemul RO e-Transport pune la dispozitia utilizatorului optiunea de confirmare a transporturilor declarate anterior. Completarea datelor in sectiunea „Confirmare transport“ se va face dupa finalizarea transportului.

(2) Sectiunea „Confirmare transport“ contine doua campuri de date: „Confirmare achizitie/livrare“, cu posibilitatea de a selecta din lista optiunile „Confirmat“, Confirmat partial“ sau „Infirmat“, si campul de date „Comentariu confirmare“, in care utilizatorul poate face precizari cu privire la transportul in cauza.

(3) In situatia in care, pana la data expirarii valabilitatii codului UIT, utilizatorul nu isi va exercita optiunea de confirmare a transportului, Sistemul RO e-Transport va considera transportul respectiv confirmat.

 

Articolul 6

Transmiterea datelor in Sistemul RO e-Transport

(1) Declararea transporturilor de bunuri prin utilizarea modalitatii prevazute la art. 2 alin. (3) lit. a) se face prin transmiterea unui fisier XML.

(2) Dupa transmiterea fisierului XML, Sistemul RO e-Transport efectueaza, in mod automat, urmatoarele operatiuni:

a) verificari si validari privind structura si sintaxa;

b) verificari semantice.

(3) Pana la efectuarea verificarilor automate, validarii si stocarii finale, datele declarate prin modalitatea prevazuta la art. 2 alin. (3) lit. a) vor avea statusul „in prelucrare“, urmand ca sistemul sa returneze utilizatorului codurile UIT aferente.

(4) Dupa efectuarea operatiunilor de la alin. (2) se genereaza un mesaj de raspuns.

(5) In situatia in care drept urmare a operatiunilor prevazute la alin. (2) nu sunt identificate erori, se aplica semnatura electronica a Ministerului Finantelor, care atesta primirea declaratiei in Sistemul RO e-Transport. Exemplarul original al declaratiei se considera fisierul de tip XML insotit de semnatura electronica a Ministerului Finantelor, care este pus la dispozitia declarantului sub forma unui fisier-arhiva de tip zip.

(6) In situatia in care drept urmare a operatiunilor prevazute la alin. (2) sunt identificate erori, declaratia nu se considera transmisa in sistem, declarantul primind un fisier de tip XML ce contine erorile identificate, insotit de semnatura electronica a Ministerului Finantelor, sub forma unui fisier-arhiva de tip zip.

(7) Dupa efectuarea verificarilor automate, fisierele prevazute la alin. (5) si (6)vor fi disponibile in sistem pentru descarcare pe o perioada de 60 de zile de la momentul generarii, iar ulterior vor fi arhivate electronic in conformitate cu prevederile legale in vigoare si eliberate la cerere.

(8) Fisierul prevazut la alin. (5) va fi disponibil in sistem pentru descarcare, pe perioada indicata la alin. (7), si prin intermediul aplicatiei prevazute la art. 2 alin. (3) lit. b).

 

Articolul 7

Notificarea partilor implicate

Prin intermediul Sistemului RO e-Transport se pun la dispozitia partii implicate in transportul pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat, persoane din Romania, altele decat declarantul, urmatoarele date: declarantul, transportatorul, beneficiarul, data declarata pentru inceperea transportului, numarul de inmatriculare al mijlocului de transport si codul UIT.

 

Articolul 8

Obligatiile operatorului de transport

(1) In situatia prevazuta la art. 8^2 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, in care vehiculul de transport este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure buna functionare a respectivelor dispozitive pentru a indeplini cerinta transferului datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaratiei, pe toata durata traseului de transport. inaintea pornirii pe traseu a unui transport care face obiectul Sistemului RO e-Transport sunt obligatorii introducerea codurilor UIT si atribuirea acestora dispozitivelor de transmitere automata a datelor de pozitionare cu care este echipat vehiculul de transport in vederea transmiterii catre serverele ANAF. Dupa terminarea transportului, dispozitivele de transmitere automata a datelor de pozitionare nu vor avea alocate coduri UIT.

(2) In situatia prevazuta la art. 8^2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, in care vehiculul de transport nu este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (dispozitive de tip telefon mobil functionale) pe care au fost instalate modulele informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare.

(3) Operatorul de transport rutier este obligat sa puna la dispozitia conducatorului auto codul UIT primit de la utilizatorii Sistemului RO e-Transport, sub orice forma inteligibila de prezentare.

 

Articolul 9

Obligatiile conducatorului vehiculului de transport

(1) In cazul unui transport de bunuri pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport, efectuat cu un vehicul de transport dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, conducatorul vehiculului de transport are obligatia sa porneasca dispozitivul de pozitionare si sa introduca codurile UIT aferente transportului inainte de inceperea transportului pe teritoriul national, respectiv sa opreasca dispozitivul de pozitionare numai dupa livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul national sau dupa parasirea teritoriului national.

(2) Conducatorul vehiculului de transport este obligat sa prezinte, la solicitarea organelor competente, documentele care insotesc transportul de bunuri care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport impreuna cu codul UIT. Codul UIT poate fi prezentat sub orice forma inteligibila.

 

Articolul 10

Monitorizarea transporturilor de bunuri prin Sistemul RO e-Transport

(1) Monitorizarea transporturilor de bunuri prin Sistemul RO e-Transport se face automat in baza datelor si informatiilor furnizate de modulele informatice, elementelor de interconectare, dispozitivelor care transmit date de pozitionare si a componentelor software pentru analiza integrata a datelor mentionate la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, cu scopul de a determina potentialele puncte de deturnare din sau in lantul de aprovizionare, pe baza codului UIT.

(2) Pentru transferul datelor de pozitionare in cazul transporturilor efectuate cu vehicule de transport dotate cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, informatiile referitoare la modul de realizare a conexiunii catre sistemele informatice ale ANAF, precum si modul de formatare a pachetelor de date intre aplicatii se regasesc in cadrul portalului Ministerului Finantelor (www.mfinante.ro), sectiunea RO e-Transport, subsectiunea specificatii tehnice (https://mfinante.gov.ro/ro/web/etransport/informatii-tehnice).

 

Articolul 11

Obligatiile utilizatorilor

(1) Utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2022.

(2) Utilizatorii prevazuti la art. 8^1 lit. a) - d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Utilizatorii prevazuti la art. 8^1 lit. e) - h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, incepand cu data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative.

(4) Sanctiunile prevazute la art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 subzista pana la data de 30 iunie 2024, urmand ca sanctiunile prevazute la art. 13^1 din aceeasi ordonanta de urgenta sa fie aplicate incepand cu data de 1 iulie 2024.

 

Articolul 12

Stabilirea contravalorii bunurilor nedeclarate ce urmeaza a fi confiscate

(1) Daca, cu ocazia constatarii contraventiei, este prezentata factura de vanzare ori avizul de insotire a marfii, contravaloarea bunurilor ce urmeaza a fi confiscate va fi egala cu valoarea bunurilor pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport, ce nu au fost declarate in Sistemul RO e-Transport conform documentelor justificative prezentate.

(2) Daca, cu ocazia constatarii contraventiei, nu este prezentata factura de vanzare ori avizul de insotire a marfii, contravaloarea bunurilor ce urmeaza a fi confiscate va fi stabilita in functie de valoarea unitara a bunurilor din precedenta tranzactie cu produse similare. Prin tranzactie cu produse similare se intelege precedenta achizitie atunci cand obligatia de declarare revine beneficiarului, respectiv precedenta livrare atunci cand obligatia de declarare revine furnizorului.

(3) In situatia in care, cu ocazia constatarii contraventiei, nu este prezentata factura de vanzare ori avizul de insotire a marfii si contravenientul nu are achizitii/livrari de bunuri similare, contravaloarea bunurilor va fi determinata pe baza valorii mediane unitare a bunurilor declarate in saptamana anterioara in Sistemul RO e-Transport pentru bunurile din acelasi tip de transport si pozitie tarifara. in situatia in care in saptamana anterioara nu au fost declarate in Sistemul RO e-Transport bunuri din aceeasi pozitie tarifara, perioada de referinta va fi extinsa cu cate o saptamana pana la identificarea unor bunuri similare declarate in Sistemul RO e-Transport.

(4) Daca nu sunt intrunite conditiile de la alin. (1)-(3), contravaloarea bunurilor ce urmeaza a fi confiscate va fi determinata pe baza valorii mediane unitare a bunurilor declarate in saptamana anterioara in functie de datele existente in sistemul informatic integrat vamal. Perioada de determinare a valorii medii unitare a bunurilor va fi extinsa cu cate o saptamana pana la identificarea unor bunuri similare.

(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), daca cu ocazia constatarii contraventiei, sunt prezentate documente justificative din care rezulta o subevaluare vadita a bunurilor pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport, contravaloarea bunurilor ce urmeaza a fi confiscate va fi determinata conform prevederilor alin. (3) sau (4), dupa caz. Constatarea de subevaluare a bunurilor se face prin raportarea valorii inscrise in documentele justificative prezentate la valoarea mediana unitara a bunurilor prezentata la alin. (3) sau (4), fiind justificata cand se constata o diferenta de 50%.

(6) Stabilirea contravalorii bunurilor nedeclarate/subevaluate ce urmeaza a fi confiscate se realizeaza in ordinea prevazuta la alin. (1)-(4).

(7) Daca, cu ocazia verificarilor efectuate in legatura cu un transport rutier de bunuri, sistemul informatic afiseaza statusul „in prelucrare“, persoanele imputernicite prevazute la art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 vor consemna constatarile efectuate, fara a lua alte masuri in momentul constatarii, urmand ca stabilirea respectarii prevederilor legale sa se faca ulterior operatiunilor prevazute la art. 6 alin. (2).

 

Articolul 13

Precizari referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole

(1) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum si transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, mentionate la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 145/2014pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

(2) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole vegetale care indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, cu modificarile ulterioare, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

 

Articolul 14

Precizari referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat comercializate in sistemul cash and carry

(1) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat achizitionate din magazinele cash and carry, reprezentand produse pe care clientul le alege de pe raft, le plateste la casele de marcat si le transporta in nume propriu, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

(2) Declararea in Sistemul RO e-Transport pentru celelalte tipuri de operatiuni care fac obiectul transportului bunurilor, asa cum este definit la art. 2 pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022, revine in sarcina entitatilor care adopta sistemul de comercializare cash and carry.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "E-Transport. Prin Ordinul 1337/2024 a fost aprobata NOUA procedura pentru E-Transport":
Rating:

Nota: 4.88 din 12 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016