Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale
Daca planuiesti sa iti deschizi o afacere sau esti pe cale sa pornesti activitatea in domeniul comercial, probabil ai inceput sa te documentezi si despre partea fiscala, in special in ceea ce priveste aparatura necesara.
Spre deosebire de un soft de gestiune ERP sau de un CRM, o buna parte din aparatura fiscala e necesara inca de la inceputul activitatii, in special daca lucrezi in contact direct cu clientii, intr-o locatie fizica.
In continuare, iti vom prezenta care sunt cele mai comune echipamente fiscale si tot ce trebuie sa stii despre fiecare.
1. Casa de marcat si imprimanta fiscala
Orice afacere care se ocupa de comercializarea produselor sau a serviciilor trebuie sa emita bonuri fiscale. Pentru a putea face acest lucru, ai la dispozitie doua echipamente principale: casa de marcat si imprimanta fiscala.
Casa de marcat este una dintre cele mai comune alegeri in cazul afacerilor mici. Ea este un dispozitiv electronic, fix sau mobil, ce se utilizeaza pentru inregistrarea si insumarea tranzactiilor, pentru generarea bonurilor fiscale si pentru a tine evidenta stocurilor. Prin conectarea la internet, casa de marcat poate trimite si rapoarte sau date financiare catre autoritatile fiscale.
Imprimanta fiscala este un echipament care inlocuieste casa de marcat si ofera o flexibilitate mai mare in tiparirea si configurarea bonurilor fiscale si nefiscale. Acest echipament permite mai multe cote de TVA si utilizarea mai multor metode de plata. Ea este ideala pentru afacerile ce utilizeaza sisteme informatice mai complexe.
2. POS-ul de plata
POS-ul este un dispozitiv care a devenit indispensabil in ultimul timp. Acesta le permite clientilor sa achite pentru produse sau servicii cu ajutorul cardului bancar, indiferent ca vorbim de plasticul in sine sau de platile facute cu ajutorul dispozitivelor electronice.
Un aspect important in utilizarea acestui echipament este necesitatea stocului de
role POS-uri bancare, consumabile esentiale pentru imprimarea chitantelor. Asigura-te ca ai un stoc constant, pentru a-ti putea desfasura activitatea fara probleme.
Pe langa utilitatea pe care o are pentru realizarea platilor cu cardul, POS-ul iti ofera si mai multa transparenta financiara, fiind de ajutor in lamurirea eventualelor neclaritati contabile, dar si in evitarea erorilor la incasarile de numerar.
3. Cititorul de coduri de bare
Cititorul de coduri de bare este un alt echipament esential pentru gestionarea rapida a stocurilor si pentru emiterea bonurilor fiscale. Acest dispozitiv te ajuta sa scanezi informatiile unui produs direct din codul de bare, eliminand astfel erorile umane.
Cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe tipuri. Ele pot fi fixe sau mobile, cu fir sau wireless, dar exista si cititoare care se pot conecta la telefoane, tablete, laptopuri sau computere.
4. Sertarul cu bani
Dispozitiv relativ simplu, sertarul cu bani joaca un rol important in orice proces de vanzare. De obicei, acesta este conectat la casa de marcat sau la imprimanta fiscala, deschizandu-se automat atunci cand este emis un bon fiscal.
Sertarele cu bani moderne sunt dotate cu sisteme de blocare avansate si au compartimente speciale pentru monede si bancnote, ce faciliteaza gestionarea rapida a numerarului.
5. Aparatele de etichetat
Daca ai un magazin si vinzi produse fizice, aparatele de etichetat iti vor fi de mare ajutor in acest proces. Acestea permit imprimarea etichetelor cu informatii esentiale despre produse, cum ar fi pretul produsului sau codul de bare.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Aparatele de etichetat se pot utiliza si pentru etichetarea bibliorafturilor sau a fisetelor, fiind de ajutor in organizarea actelor contabile.
Echipamentele fiscale sunt mai mult decat simple instrumente auxiliare; ele reprezinta baza unei afaceri bine organizate si care respecta toate cerintele legale. De la casa de marcat si POS-ul de plata, pana la cititorul de coduri de bare, fiecare dispozitiv contribuie la eficienta si profesionalismul afacerii tale. Investitia in echipamente de calitate te va ajuta sa pui baza increderii clientilor tai, dar si sa eviti greselile fiscale. Sursa foto:
Pexels
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare vinuri in ambalaje non SGR
Intrebare: Dupa data de 30.06.2025 este interzisa vanzarea vinurilor in ambalaje non-SGR. Distribuitorii (clientii mei) m-au anuntat ca au un stoc semnificativ de ambalaje non-SGR. 1. Pot sa le facturez doar garantia aferenta acestor produse? 2. Pot sa fac retur cu pret 0, facturare cu pret 0 si apoi o pozitie cu garantia SGR? Mentionez ca nu pot determina exact pretul cu care a fost vandut produsul non-SGR. Eu, ca vanzator, sunt distribuitor al producatorului de vinuri. 3. Trebuie sa fac retur catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Recunoastere cheltuieli in avans
Intrebare: Un dezvoltator imobiliar are terenul inregistrat in contul 371. Proiectul consta in constructia de case. La un moment dat, se face o donatie catre primarie a unei parcele de teren destinata drumului de acces. Politica firmei este ca terenul sa nu fie capitalizat in costurile caselor. Din punct de vedere fiscal, exista posibilitatea ca descarcarea sa se faca treptat, pe masura ce casele sunt finalizate, iar suma aferenta sa fie inregistrata in contul 471? Ce tip de documente trebuie intocmite...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri obtinute de un sportiv din strainatate. Impozitarea in Romania
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: un sportiv roman, membru al echipei RedBull, participa la competitii internationale in calitate de sportiv de performanta. Aceste competitii se desfasoara atat in tari din Uniunea Europeana, cat si in afara acesteia. Sportivul este remunerat in functie de locul ocupat in cadrul fiecarei competitii, iar impozitele sunt retinute la sursa in tara in care se obtine venitul. In acest context, va rugam sa ne precizati care sunt obligatiile declarative in Romania pentru aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Contributii sociale platite in Austria. Pensie in Romania
Intrebare: O persoana fizica este angajata cu CIM in Romania si plateste contributii sociale conform legislatiei din Romania. In ultimele 12 luni, a lucrat aproximativ 2 luni, neconsecutive, in Austria, unde a avut contract de munca part-time, iar angajatorul i-a retinut si platit contributii sociale in Austria. 1. Care este modalitatea si cum se pot recupera sumele platite ca si contributii salariale in Austria? 2. In cazul in care sumele platite in Austria ca si contributii sociale se pot recupera, ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila taxe vamale si TVA
Intrebare: Pentru efectuarea formalitatilor vamale la importul temporar sosit din Turcia, conform legislatiei in vigoare, este necesar sa garantam drepturile vamale (valoarea TVA si taxa vamala), iar la reexport se va intocmi decizia de regularizare (taxa vamala 3% / luna + 19% TVA). Garantie = 12.200 lei Este corect urmatoarele inregistrari contabile: 1. Plata garantiei vamale: 2678 = 5121 sau ar trebui sa folosim contul 4282 ?Alte creante in legatura cu statul?? 2. Compensarea taxelor si TVA (nu stim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<