Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale

27-Ian-2025
112
Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale
Daca planuiesti sa iti deschizi o afacere sau esti pe cale sa pornesti activitatea in domeniul comercial, probabil ai inceput sa te documentezi si despre partea fiscala, in special in ceea ce priveste aparatura necesara.
Spre deosebire de un soft de gestiune ERP sau de un CRM, o buna parte din aparatura fiscala e necesara inca de la inceputul activitatii, in special daca lucrezi in contact direct cu clientii, intr-o locatie fizica.

In continuare, iti vom prezenta care sunt cele mai comune echipamente fiscale si tot ce trebuie sa stii despre fiecare.

1. Casa de marcat si imprimanta fiscala

Orice afacere care se ocupa de comercializarea produselor sau a serviciilor trebuie sa emita bonuri fiscale. Pentru a putea face acest lucru, ai la dispozitie doua echipamente principale: casa de marcat si imprimanta fiscala.
Casa de marcat este una dintre cele mai comune alegeri in cazul afacerilor mici. Ea este un dispozitiv electronic, fix sau mobil, ce se utilizeaza pentru inregistrarea si insumarea tranzactiilor, pentru generarea bonurilor fiscale si pentru a tine evidenta stocurilor. Prin conectarea la internet, casa de marcat poate trimite si rapoarte sau date financiare catre autoritatile fiscale.
Imprimanta fiscala este un echipament care inlocuieste casa de marcat si ofera o flexibilitate mai mare in tiparirea si configurarea bonurilor fiscale si nefiscale. Acest echipament permite mai multe cote de TVA si utilizarea mai multor metode de plata. Ea este ideala pentru afacerile ce utilizeaza sisteme informatice mai complexe.

2. POS-ul de plata

POS-ul este un dispozitiv care a devenit indispensabil in ultimul timp. Acesta le permite clientilor sa achite pentru produse sau servicii cu ajutorul cardului bancar, indiferent ca vorbim de plasticul in sine sau de platile facute cu ajutorul dispozitivelor electronice.
Un aspect important in utilizarea acestui echipament este necesitatea stocului de role POS-uri bancare, consumabile esentiale pentru imprimarea chitantelor. Asigura-te ca ai un stoc constant, pentru a-ti putea desfasura activitatea fara probleme.
Pe langa utilitatea pe care o are pentru realizarea platilor cu cardul, POS-ul iti ofera si mai multa transparenta financiara, fiind de ajutor in lamurirea eventualelor neclaritati contabile, dar si in evitarea erorilor la incasarile de numerar.

3. Cititorul de coduri de bare

Cititorul de coduri de bare este un alt echipament esential pentru gestionarea rapida a stocurilor si pentru emiterea bonurilor fiscale. Acest dispozitiv te ajuta sa scanezi informatiile unui produs direct din codul de bare, eliminand astfel erorile umane.
Cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe tipuri. Ele pot fi fixe sau mobile, cu fir sau wireless, dar exista si cititoare care se pot conecta la telefoane, tablete, laptopuri sau computere.

4. Sertarul cu bani

Dispozitiv relativ simplu, sertarul cu bani joaca un rol important in orice proces de vanzare. De obicei, acesta este conectat la casa de marcat sau la imprimanta fiscala, deschizandu-se automat atunci cand este emis un bon fiscal.
Sertarele cu bani moderne sunt dotate cu sisteme de blocare avansate si au compartimente speciale pentru monede si bancnote, ce faciliteaza gestionarea rapida a numerarului.

5. Aparatele de etichetat

Daca ai un magazin si vinzi produse fizice, aparatele de etichetat iti vor fi de mare ajutor in acest proces. Acestea permit imprimarea etichetelor cu informatii esentiale despre produse, cum ar fi pretul produsului sau codul de bare.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit pe resursele naturale Suntem o companie cu cod CAEN 0811, si am achizitionat cu factura 45000 to dolerit - piatra sort 0 - 1000 cm in luna 09.2024 de la o companie care are licenta de exploatare si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit suplimentar pe cifra de afaceri Societate cu obiect principal de activitate cod CAEN 4730. Isi desfasoara activitatea in statia peco. Obtine venituri din vanzarea combustibil si din activitati secundare, de ex....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Productie imbracaminte. Obligatia generarii codului UIT O societate care produce articole de imbracaminte (costume, geci, rochii) pentru produsele care le vinde este obligata sa genereze cod UIT daca unul din cele 3 criterii este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Descresterea valorii contabile nete Clarificari: 1. Achizitie investitie imobiliara 215 = 404 3.000.000; 2. Investitia nu a fost amortizata; 3. Inregistrare reevaluare dupa 3 ani: 655 = 215 1.100.000. Societatea era...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Descresterea valorii contabile nete Societatea a achizitionat un teren, clasificat ca investitie imobiliara, la pretul 3.000.000 lei. Dupa 3 ani se face evaluarea terenului la valoarea de 1.900.000 lei, data la care...citeste mai mult

Aparatele de etichetat se pot utiliza si pentru etichetarea bibliorafturilor sau a fisetelor, fiind de ajutor in organizarea actelor contabile.
Echipamentele fiscale sunt mai mult decat simple instrumente auxiliare; ele reprezinta baza unei afaceri bine organizate si care respecta toate cerintele legale. De la casa de marcat si POS-ul de plata, pana la cititorul de coduri de bare, fiecare dispozitiv contribuie la eficienta si profesionalismul afacerii tale. Investitia in echipamente de calitate te va ajuta sa pui baza increderii clientilor tai, dar si sa eviti greselile fiscale.
Sursa foto: Pexels

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016