Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale

27-Ian-2025
455
Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale
Daca planuiesti sa iti deschizi o afacere sau esti pe cale sa pornesti activitatea in domeniul comercial, probabil ai inceput sa te documentezi si despre partea fiscala, in special in ceea ce priveste aparatura necesara.
Spre deosebire de un soft de gestiune ERP sau de un CRM, o buna parte din aparatura fiscala e necesara inca de la inceputul activitatii, in special daca lucrezi in contact direct cu clientii, intr-o locatie fizica.

In continuare, iti vom prezenta care sunt cele mai comune echipamente fiscale si tot ce trebuie sa stii despre fiecare.

1. Casa de marcat si imprimanta fiscala

Orice afacere care se ocupa de comercializarea produselor sau a serviciilor trebuie sa emita bonuri fiscale. Pentru a putea face acest lucru, ai la dispozitie doua echipamente principale: casa de marcat si imprimanta fiscala.
Casa de marcat este una dintre cele mai comune alegeri in cazul afacerilor mici. Ea este un dispozitiv electronic, fix sau mobil, ce se utilizeaza pentru inregistrarea si insumarea tranzactiilor, pentru generarea bonurilor fiscale si pentru a tine evidenta stocurilor. Prin conectarea la internet, casa de marcat poate trimite si rapoarte sau date financiare catre autoritatile fiscale.
Imprimanta fiscala este un echipament care inlocuieste casa de marcat si ofera o flexibilitate mai mare in tiparirea si configurarea bonurilor fiscale si nefiscale. Acest echipament permite mai multe cote de TVA si utilizarea mai multor metode de plata. Ea este ideala pentru afacerile ce utilizeaza sisteme informatice mai complexe.

2. POS-ul de plata

POS-ul este un dispozitiv care a devenit indispensabil in ultimul timp. Acesta le permite clientilor sa achite pentru produse sau servicii cu ajutorul cardului bancar, indiferent ca vorbim de plasticul in sine sau de platile facute cu ajutorul dispozitivelor electronice.
Un aspect important in utilizarea acestui echipament este necesitatea stocului de role POS-uri bancare, consumabile esentiale pentru imprimarea chitantelor. Asigura-te ca ai un stoc constant, pentru a-ti putea desfasura activitatea fara probleme.
Pe langa utilitatea pe care o are pentru realizarea platilor cu cardul, POS-ul iti ofera si mai multa transparenta financiara, fiind de ajutor in lamurirea eventualelor neclaritati contabile, dar si in evitarea erorilor la incasarile de numerar.

3. Cititorul de coduri de bare

Cititorul de coduri de bare este un alt echipament esential pentru gestionarea rapida a stocurilor si pentru emiterea bonurilor fiscale. Acest dispozitiv te ajuta sa scanezi informatiile unui produs direct din codul de bare, eliminand astfel erorile umane.
Cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe tipuri. Ele pot fi fixe sau mobile, cu fir sau wireless, dar exista si cititoare care se pot conecta la telefoane, tablete, laptopuri sau computere.

4. Sertarul cu bani

Dispozitiv relativ simplu, sertarul cu bani joaca un rol important in orice proces de vanzare. De obicei, acesta este conectat la casa de marcat sau la imprimanta fiscala, deschizandu-se automat atunci cand este emis un bon fiscal.
Sertarele cu bani moderne sunt dotate cu sisteme de blocare avansate si au compartimente speciale pentru monede si bancnote, ce faciliteaza gestionarea rapida a numerarului.

5. Aparatele de etichetat

Daca ai un magazin si vinzi produse fizice, aparatele de etichetat iti vor fi de mare ajutor in acest proces. Acestea permit imprimarea etichetelor cu informatii esentiale despre produse, cum ar fi pretul produsului sau codul de bare.

Aparatele de etichetat se pot utiliza si pentru etichetarea bibliorafturilor sau a fisetelor, fiind de ajutor in organizarea actelor contabile.
Echipamentele fiscale sunt mai mult decat simple instrumente auxiliare; ele reprezinta baza unei afaceri bine organizate si care respecta toate cerintele legale. De la casa de marcat si POS-ul de plata, pana la cititorul de coduri de bare, fiecare dispozitiv contribuie la eficienta si profesionalismul afacerii tale. Investitia in echipamente de calitate te va ajuta sa pui baza increderii clientilor tai, dar si sa eviti greselile fiscale.
Sursa foto: Pexels

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016