Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspaimantator: Fiscul ne anuleaza inregistrarea in scop de TVA

06-Aug-2008
3373

Noutate
Care sunt conditiile in care Fiscul ne va anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA? Ce se intampla cand Fiscul greseste si face anularea din eroare? Cum ne putem inregistra in scopuri de TVA din nou?

1. Cum efectueaza Fiscul anularea

Pentru contribuabilii declarati inactivi, inregistrarea in scopuri de TVA va fi anulata din oficiu de catre organele fiscale. Lista cuprinzand contribuabilii care au fost scosi din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se afiseaza pe pagina de internet a portalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sectiunea ?Informatii publice?.

Data anularii din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA este data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost publicat in Monitorul Oficial ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care contribuabilul a fost declarat inactiv.

Organele fiscale competente vor opera in Registrul contribuabililor de la nivel central si de la nivel teritorial anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi.

2. Cum ne putem inregistra in scopuri de TVA din nou

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA putem solicita inregistrarea in scopuri de TVA numai daca vom fi eliminati de pe lista contribuabililor inactivi prin ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de reactivare, publicat in Monitorul Oficial, Partea I.

Inregistrarea devine valabila incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care solicitam inregistrarea. Daca am fost declarati inactivi ca urmare a unei erori a organului fiscal, se va anula si scoaterea din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

Cazul 1: organul fiscal finalizase deja procedura de anulare a inregistra rii in scopuri de TVA si anulase deja si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA

  In aceasta situatie, Fiscul va proceda astfel:

■ va anula scoaterea din evidenta a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
■ va emite un nou certificat de inregistrare in scopuri de TVA pentru aceste persoane.

Atentie
In noul certificat de inregistrare in scopuri de TVA se mentine data inregistrarii in scopuri de TVA initiala (din certificatul anterior), contribuabilul avand calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, inclusiv in perioada cuprinsa
intre data inscrierii in lista contribuabililor inactivi si data eliminarii din aceasta lista.

Cazul 2: organul fiscal competent nu finalizase inca procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

In acest caz, Fiscul va stopa aceasta procedura si va lua masuri de anulare a etapelor procedurale parcurse, astfel incat sa ramanem inregistrat i ca persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

Acte normative aplicabile:
Art. 2 din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 605/2008 privind aprobarea Procedurii de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care figureaza in lista
contribuabililor inactivi


Litera A punctul 1, 10, 11 si litera B punctul 1.1-1.2 si 2.1-2.4 din Procedura de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care figureaza in lista contribuabililor inactivi, aprobata prin Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 605/2008

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 605/2008

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016