Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 04 - 08 august 2008

13-Aug-2008
2708

ORDIN nr. 1.133 din 4 august 2008


pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor privind stingerea creantelor fiscale, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 6 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza contribuabilii care au acces la Instiintarea privind stingerea creantelor fiscale, care este pusa
la dispozitia acestora de catre Agentia Nationala
de Administrare Fiscala.

Important!
In vederea asigurarii accesului contribuabililor la informatiile cuprinse in instiintarile emise, organul fiscal Emitent
va afisa, pana in data de 15 a fiecarei luni calendaristice, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala anuntul in care se mentioneaza ca au fost emise instiintarile pentru contribuabilii nominalizati in lista anexata la acesta.

Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii

Contribuabilii vor putea consulta instiintarile emise si afisate pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala astfel:

A. Identificarea contribuabililor si asigurarea confidentialitatii informatiilor fiscale se vor face solicitandu-se utilizatorului urmatoarele informatii aferente ultimului ordin de plata:

a) codul de identificare fiscala;

b) numarul documentului de plata;

c) data platii;

d) suma platita.

B. Informatiile afisate sunt cele cuprinse in modelul de instiintare prevazut de normele in vigoare.

C. Momentul la care contribuabilul s-a identificat prin accesarea informatiilor puse la dispozitie pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, captat de aplicatia informatica, este momentul la care se considera comunicate informatiile in cauza catre destinatarul lor.

5. Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabil a informatiilor cuprinse in instiintarile emise de organul fiscal competent, acestea pot fi utilizate in vederea corelarii evidentei fiscale cu evidenta contabila, precum si pentru a formula ulterior contestatie, in conformitate cu prevederile legale, dupa caz, prin preluarea textului acestora pe suport hartie.

*****

ORDIN nr. 5.823 din 23 iulie 2008
pentru pentru aprobarea Instructiunilor privind accesul operatorilor economici la aplicatia de urmarire a miscarilor
cu produse accizabile in regim suspensiv RO-DAI, la nivel national

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 1 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici autorizati sa desfasoare operatiuni cu produse accizabile in regim
suspensiv, care au obligatia depunerii documentelor administrative de insotire a produselor accizabile prin mijloace electronice, prin intermediul aplicatiei RO-DAI.

Important!
A. Conditii de acces

5. Accesul operatorilor economici la aplicatia RO-DAI, autorizati sa desfasoare operatiuni cu marfuri accizabile in regim suspensiv, se realizeaza pe baza unei autorizatii eliberate de Autoritatea Nationala a Vamilor.

B. Dosarul de autorizare

6. Autorizatia de acces al operatorilor economici autorizati sa desfasoare operatiuni cu marfuri accizabile in regim suspensiv la aplicatia RO-DAI se acorda pe baza unei cereri scrise, intocmita potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, care cuprinde: denumirea societatii comerciale, tipul autorizatiei, informatii privind sediul societatii (localitate, adresa), codul unic de inregistrare (CUI), numele, prenumele si functiile persoanelor care reprezinta legal societatea comerciala.

Cererea de autorizare pentru acces la aplicatia RO-DAI se depune de catre reprezentantul legal al persoanei autorizate ca antrepozitar/antrepozit fiscal, operator inregistrat, operator neinregistrat sau utilizator final. Cererea se transmite la Autoritatea Nationala a Vamilor, Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala impreuna cu:

a) copia autorizatiei de antrepozitar/antrepozit fiscal, operator inregistrat, operator neinregistrat sau utilizator final;

b) formularul unic de inregistrare in aplicatia RO-DAI, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;

c) lista cuprinzand directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale/birourile vamale (DJAOV/BV) in a caror raza de competenta isi desfasoara activitatea solicitantul si persoanele desemnate sa depuna documente administrative de insotire a produselor accizabile in RO-DAI, conform modelului prezentat in anexa nr. 4;

d) o declaratie-angajament completata conform modelului prezentat in anexa nr. 5.

C. Emiterea autorizatiei de acces

7. Dupa verificarea documentelor mentionate la paragraful B, se intocmeste autorizatia de acces al operatorilor economici inregistrati la aplicatia RO-DAI, in doua exemplare, si se semneaza de catre directorul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 6. Un exemplar al autorizatiei se transmite solicitantului, iar celalalt se pastreaza in evidenta Serviciului analiza si optimizarea aplicatiilor informatice din cadrul Directiei de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala.

Autorizatia de acces va contine informatii privind denumirea si sediul societatii, codul de acciza al antrepozitarului/antrepozitului fiscal sau codul de acciza al operatorului inregistrat ori numarul de autorizatie al operatorului neinregistrat/utilizatorului final, dupa caz, precum si un nume de utilizator si o parola necesare certificatului digital (fisier care asigura accesul criptat si securizat la aplicatia RO-DAI) alocat pentru fiecare operator economic autorizat in functie de DJAOV/BV pentru care a solicitat acces.

Impreuna cu autorizatia se va transmite fisierul ce reprezinta certificatul digital, acesta din urma fiind transmis la adresa de e-mail comunicata de solicitant prin formularul de inregistrare prevazut in anexa nr. 3.

*****

ORDIN nr. 2.219 din 21 iulie 2008
privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventii si sa aplice amenzile prevazute de Legea
contabilitatii nr. 82/1991

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 582 din 1 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza persoanelor cu atributii de inspectie fiscala si comisarilor Garzii Financiare, precum si
personalului altor directii din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, care au sarcina constatarii contraventiilor prevazute in legea contabilitatii si a aplicarii sanctiunilor specifice.

Important!
Se imputerniceste personalul incadrat la Directia generala de metodologie contabila institutii publice sa constate
si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale.

In cazul in care, in termen de 10 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (5) din Legea nr. 82/1991, republicata, se vor lua urmatoarele masuri:

a) Directia generala de metodologie contabila institutii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) Directia generala de metodologie contabila institutii publice transmite deciziile emise institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati, Unitatii centrale de armonizare a sistemelor de management financiar si control, Directiei generale de programare bugetara si Directiei generale de trezorerie si contabilitate publica, dupa caz;

c) Unitatea centrala de armonizare a sistemelor de management financiar si control si Directia generala de programare bugetara restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) Directia generala de trezorerie si contabilitate publica transmite lista autoritatilor si institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii conturilor de disponibilitati unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;

e) Directia generala de metodologie contabila institutii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica institutiilor publice si directiilor prevazute la lit. b).

Pentru efectuarea de operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, ordonatorii de credite ai institutiilor publice pentru care a fost dispusa masura blocarii deschiderilor de credite bugetare sau a conturilor de disponibilitati, dupa caz, au obligatia de a anexa la cererile de deschidere de credite sau, in cazul conturilor de disponibilitati, la ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) care stau la baza acestor operatiuni o nota justificativa din care sa rezulte in mod explicit natura platilor care vor fi efectuate.

Raspunderea privind intocmirea notelor justificative si a deschiderii de credite bugetare sau a efectuarii de plati din conturile de disponibilitati blocate, numai pentru operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, revine ordonatorilor de credite.

*****

ORDIN nr. 2.282 din 30 iulie 2008
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1/2006 privind nivelul comisioanelor
percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 582 din 1 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile publice si persoanele care desfasoara operatiuni prin Trezoreria Statului pentru care
se percep comisioane.

Important!
LISTA comisioanelor practicate de Trezoreria Statului pentru operatiunile de plati dispuse din conturile purtatoare
de dobanda deschise la Trezoreria Statului pe numele operatorilor economici si al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii

II. Catre clienti ai Trezoreriei Statului, pentru operatiunile dispuse in cadrul sistemelor de decontare a platilor de mica si mare valoare in relatia cu institutiile de credit

II.1. Incasari 0,00
II.2. Plati


1. Comision pentru instructiune de plata/bucata de mica valoare, client platitor 0,61 lei


2. Comision pentru instructiune de plata/bucata de mare valoare/urgenta*1), client platitor 7,23 lei


3. Comision pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular decont, mentionat la art. 1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1/2006 5,00 lei/luna*1)

*****

ORDIN nr. 2.307 din 31 iulie 2008
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip
benchmark, aferente lunii august 2008

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 6 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza dealerilor primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor,
persoane fizice si juridice.

Important!
Valoarea nominala individuala a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei.

Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.

In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii

Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.

Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, in calitate de clienti ai dealerilor primari.

In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 10% din totalul emisiunilor anuntate.

Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.

Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.

Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.

Metoda de vanzare este licitatia si va avea loc la data mentionata in tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua dupa metoda cu pret multiplu. Cotatia de pret va fi exprimata sub forma procentuala, cu patru zecimale.

Obligatiunile de stat de tip benchmark pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, persoane fizice si juridice.

*****

ORDIN nr. 509 din 23 iulie 2008
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru
dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 617/2007

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 587 din 5 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza persoanelor care realizeaza venituri din salarii, si care au obligatia platii contributiei lunare
calculate la veniturile salariale realizate, precum si institutiile care au obligatia colectarii acestor contributii.

Important!
Persoanele care realizeaza venituri din salarii, care, potrivit Codului fiscal, nu sunt impozabile, au obligatia platii
contributiei lunare calculate la veniturile salariale realizate.

Contributia pentru aceste persoane se retine de catre angajator si se vireaza prin organele fiscale teritoriale. In acest caz, angajatorul are obligatia de a calcula si de a vira contributia angajatorului in conditiile art. 3 si 4.

Prin veniturile prevazute la art. 257 alin. (21) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, se intelege veniturile din salarii care nu se supun impozitului pe venit potrivit Codului fiscal.

Pentru veniturile prevazute la art. 12-15 contributia se achita numai in situatia in care persoana asigurata nu realizeaza venituri de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) lit. a)-e), venituri din salarii care, potrivit Codului fiscal, nu sunt impozabile, precum si venituri prevazute la art. 213 alin. (2) lit. h) din lege.

In cazul persoanelor care realizeaza in acelasi timp mai multe tipuri de venituri de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) lit. f) din lege, contributia se calculeaza asupra tuturor acestor venituri. Daca aceste venituri cumulate sunt sub nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, contributia va fi calculata la nivelul a 12 salarii minime brute pe tara.

Controlul, colectarea si solutionarea contestatiilor, precum si constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 305 si 306 din lege, pentru persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea contributiei se realizeaza de catre ANAF, se efectueaza de catre CAS, prin compartimentele de specialitate.

*****

ORDIN nr. 329 din 23 aprilie 2008
pentru aprobarea utilizarii formularelor unice pe tara, fara regim special, necesare raportarii activitatii furnizorilor
de servicii medicale

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 394 din 26 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza furnizorii de servicii medicale care vor raporta serviciile medicale efectuate conform
contractelor de furnizare de servicii medicale in vederea decontarii acestora de catre casele de asigurari de sanatate judetene, a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si de catre Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor.

Important!
Formularele cuprinse in prezentul ordin se vor completa separat pentru asigurati, pentru persoanele carora li s-a
acordat asistenta medicala pentru accidente de munca si boli profesionale, pentru cazurile prezentate ca urmare a situatiilor in care le-au fost aduse prejudicii sau daune sanatatii de catre alte persoane, pentru persoanele titulare ale cardului european de asigurari sociale de sanatate si pentru cetatenii statelor cu care Romania a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale internationale cu prevederi in domeniul sanatatii, care beneficiaza de servicii medicale pe teritoriul Romaniei de la furnizori aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate.

La formularele mentionate la alin. (1) se vor atasa, dupa caz:

a) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale efectuate in cazul persoanelor carora li s-a acordat asistenta medicala pentru accidente de munca si boli profesionale;

b) lista cuprinzand distinct pentru fiecare cod numeric personal (CNP) specificarea serviciilor medicale acordate cazurilor prezentate ca urmare a situatiilor in care le-au fost aduse prejudicii sau daune sanatatii de catre alte persoane;

c) lista cuprinzand distinct, pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare, serviciile medicale acordate, cu specificarea urmatoarelor informatii: tara membra a Uniunii Europene, numele si prenumele, data nasterii, numarul de identificare a institutiei care a emis cardul european de asigurari sociale de sanatate, numarul de identificare a cardului european de asigurari sociale de sanatate, in cazul persoanelor titulare ale cardului european de asigurari de sanatate;

d) lista cuprinzand distinct, pentru fiecare cod de identificare a persoanei beneficiare, serviciile medicale acordate, cu specificarea urmatoarelor informatii: tara, numele si prenumele, data nasterii, in cazul cetatenilor statelor cu care Romania a incheiat acorduri, intelegeri, conventii sau protocoale internationale cu prevederi in domeniul sanatatii.

*****

ORDIN nr. 485 din 1 august 2008
privind modificarea anexei nr. 12 la anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr.
850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sisematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 5 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza solicitantii care pot obtine sprijin financiar pentru achizitionarea de combustibil.

Important!
Pentru obtinerea sprijinului financiar solicitantii intocmesc cereri, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, si le
depun la directia pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala se afla terenul pe care infiinteaza culturi, insotite de urmatoarele documente:

a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de inmatriculare si/sau certificatul de inregistrare, pentru persoanele juridice, dupa caz;

b) adeverinta in original, eliberata de centrele judetene sau centrele locale, respectiv al municipiului Bucuresti, ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, care certifica suprafata exploatatiei pentru care se solicita acordarea sprijinului financiar prin adeverinte pentru achizitionarea motorinei cu pret redus, conform modelului prevazut in aneza nr. 3.

In situatia in care un producator agricol exploateaza suprafete de teren care sunt situate in mai multe unitati administrativ-teritoriale, acesta formuleaza cereri de sprijin financiar care se depun la fiecare directie pentru agricultura si dezvoltare rurala in a carei raza teritoriala se afla terenul in cauza.

Cererile se intocmesc in doua exemplare, din care un exemplar impreuna cu documentele justificative anexate se depun la directia pentru agricultura si dezvoltare rurala astfel:

a) personal, de catre solicitant;

b) prin prestatorii de servicii, persoane fizice sau juridice, care detin tractoare, masini si utilaje agricole si/sau autovehicule specializate pentru transportul de combustibil, imputerniciti de primarii, denumiti in continuare prestatori de servicii.

Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti analizeaza cererile, le aproba si elibereaza adeverinte pentru cantitatile de motorina aprobate, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 2, persoanelor nominalizate la alin. (3).

In functie de cantitatea de motorina aprobata, beneficiarii pot solicita eliberarea unei singure adeverinte pentru intreaga cantitate sau, dupa caz, eliberarea unui numar de maximum 10 (zece) adeverinte pentru fractii din aceasta cantitate, pana la acoperirea cantitatii totale de motorina aprobate.

Dupa primirea adeverintei (adeverintelor), beneficiarii se prezinta la depozitele sau la statiile de distributie a motorinei din judet ori din judetele limitrofe apartinatoare operatorilor economici producatori, importatori si/sau distribuitori de motorina, denumiti in continuare furnizori, si achizitioneaza motorina, in baza adeverintei (adeverintelor) in original, la un pret redus cu contravaloarea sprijinului financiar.

*****

CIRCULARA nr. 23 din 1 august 2008
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, valabil in luna august 2008

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 6 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru toate persoanele care efectueaza operatiuni prin intermediul institutiilor de credit.

Important!
Pentru luna august 2008, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 10,00% pe an.

*****

HOTARARE nr. 751 din 9 iulie 2008
pentru modificarea Normelor metodologice privind etichetarea alimentelor, prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea
Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 6 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza agentii economici care prepara si furnizeaza hrana pentru populatie, precum si consumatorii,
stabilind modul de etichetare a alimentelor.

Important!
Pentru alimentele provenite din spatiul comunitar si/sau extracomunitar este admisa utilizarea denumirii
comerciale sub care alimentul este legal fabricat si comercializat in tara producatoare din spatiul comunitar si/sau extracomunitar; totodata, in cazul in care prin aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in special ale art. 5, aceasta denumire nu permite consumatorului cunoasterea naturii reale a alimentului si distingerea acestuia de alimente cu care s-ar putea confunda, denumirea comerciala trebuie sa fie insotita de o alta informatie descriptiva care sa apara in vecinatatea acesteia;

In mod exceptional, nu se utilizeaza denumirea comerciala din tara producatoare din spatiul comunitar si/sau extracomunitar in cazul in care alimentul se diferentiaza in mod esential de cel cunoscut de consumator sub aceasta denumire, in ceea ce priveste compozitia sau fabricatia, iar prevederile lit. d) nu sunt suficiente pentru a asigura informarea corecta a acestuia.

Orice aliment nepreambalat, prezentat spre comercializare consumatorului final ori operatorilor economici care prepara hrana pentru populatie, sau alimentele ambalate la locurile de vanzare la cererea cumparatorului ori preambalate in vederea vanzarii lor imediate trebuie sa aiba inscrise denumirea conform prevederilor art. 5, data durabilitatii minimale sau data limita de consum si ingredientele cuprinse in anexa nr. 1f). Inscrierea se face pe produs, pe un afis, anunt sau in orice alta forma, fara risc de confuzie.

*****

ORDIN nr. 2.246 din 23 iulie 2008
privind modificarea Instructiunilor pentru stabilirea procedurii privind efectuarea operatiunilor necesare pentru
finantarea de la bugetul de stat in cazul indisponibilitatii temporare a contributiei financiare a Comunitatii Europene si in cazul compensarilor efectuate de Comisia Europeana, precum si pentru tratamentul dobanzii acumulate in conturile bancare ale Fondului National in cadrul programelor ISPA, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 296/2007

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 6 august 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza agentiile de implementare ISPA care au obligatia de a asigura plata la contractori pe cat
posibil din sume primite de la Comisia Europeana si de a evita utilizarea excesiva a Fondului de indisponibilitati temporare.

Important!
In situatia in care, din cauza indisponibilitatii fondurilor ISPA, Agentia de implementare se afla in imposibilitatea
de a onora obligatiile de plata catre contractori, poate accesa Fondul de indisponibilitati temporare ISPA in baza unor solicitari exprese care trebuie sa respecte formatul stabilit de Fondul National si sa cuprinda: ?Nota explicativa, tabelul ?Situatie privind platile efectuate si de efectuat de catre Agentia de implementare? si documente-suport: certificat interimar de plata, reconciliere bancara, extrase de cont.

Ca urmare a:
- verificarii cererilor de avans si a transmiterii acestora catre Comisia Europeana;

- verificarii si certificarii cheltuielilor eligibile declarate si a transmiterii cererilor de plata spre rambursare de catre Comisia Europeana, Fondul National stabileste si transfera agentiilor de implementare sumele de la bugetul de stat din Fondul de indisponibilitati temporare, in limita contributiei comunitare solicitate de agentiile de implementare ISPA in aplicatiile de plata pentru avans, respectiv in aplicatiile de plata intermediara certificate de responsabilul national cu autorizarea finantarii.

Ulterior transmiterii aplicatiei de plata la Comisia Europeana, Fondul National va transfera aceste sume in termen de 10 zile lucratoare de la primirea unei solicitari exprese de la agentiile de implementare, in completarea informatiilor din ultimul raport lunar de progres, in scopul efectuarii de plati urgente la contractori.

Dupa transmiterea la Comisia Europeana a cererii intermediare continand cheltuieli pana la pragul de rambursare, Agentia de implementare poate transmite Fondului National solicitari exprese de sume din Fondul de indisponibilitati temporare, in limita sumei solicitate de aceasta in cererea intermediara de fonduri/declaratia de cheltuieli transmisa Fondului National, iar acesta va stabili si va transfera sumele necesare.

Totusi, in situatia in care, ulterior notificarii Fondului National de catre AM Ex-ISPA, conform prevederilor pct. 2.2.2, Agentia de implementare se afla in imposibilitate de a-si onora obligatiile de plata catre contractori din cauza indisponibilitatii temporare a fondurilor ISPA, aceasta poate transmite Fondului National solicitari exprese de sume din Fondul de indisponibilitati temporare, in limita a 85% din contributia comunitara pe care Fondul National o poate solicita Comisiei Europene, pana la atingerea pragului de rambursare stabilit in memorandumul de finantare.

Fondul National va stabili si va transfera sumele necesare fara a conditiona aceasta operatiune de transmiterea aplicatiei de plata Comisiei Europene.

Diferenta pana la suma solicitata de Agentia de implementare in cererea intermediara de fonduri/declaratia de cheltuieli, inaintata Fondului National ulterior efectuarii misiunilor de verificare la fata locului ale AM Ex-ISPA/AM Ex-ISPA si Ministerul Transporturilor, poate fi transferata de Fondul National din Fondul de indisponibilitati temporare, in baza unor solicitari exprese ale Agentiei de implementare si ulterior transmiterii aplicatiei de plata intermediare Comisiei Europene.

Ulterior efectuarii transferului de catre Fondul National al sumelor solicitate din Fondul de indisponibilitati temporare, Agentia de implementare trebuie sa transmita acestuia, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data alimentarii subconturilor ISPA, dovada utilizarii acestor sume. In situatia in care Agentia de implementare nu va face dovada in termenul anterior mentionat, Fondul National va onora urmatoarea solicitare din Fondul de indisponibilitati temporare, pentru masura respectiva, cu conditia ca aceasta sa fie insotita de facturi autorizate la plata.

Rambursarea in avans de catre Fondul National a sumelor declarate in proiectul cererii intermediare de fonduri/declaratiei de cheltuieli (conform prevederilor pct. 2.2)/certificate ca eligibile in aplicatiile de plata transmise Comisiei Europene, din sume de la bugetul de stat aferente Fondului pentru indisponibilitati temporare, se va realiza astfel incat totalul sumelor transferate agentiilor de implementare pentru masura respectiva [atat din sume provenite de la Comisia Europeana (avansuri si cereri intermediare), cat si din Fondul de indisponibilitati temporare] sa nu depaseasca contributia comunitara contractata, aferenta fiecarei masuri ISPA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 04 - 08 august 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.