Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii privind casa de marcat in cazul vanzarilor catre salariati. Studiu de caz cu Irina Dumitrescu

18-Iun-2020
3074

Societatea noastra are ca obiect de activitate principal comert cu ridicata piese auto. Societatea vinde salariatilor pentru uz propriu piese si accesorii auto. Avand in vedere Normele de aplicare a OUG 28/1999 din Hotararea 804/2017 art. I pct. 4, se precizeaza: "In sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier.

Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu". Va rog sa ne precizati daca avem obligatia detinerii unei case de marcat si daca este corect a se incasa contravaloarea produselor vandute cu chitanta. Sau poate ne sugerati alta modalitate. Multumim.

Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:

Art. 1 din OUG 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste ca operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Normele metodologice de aplicare a acestei ordonante stabilesc ca, in sensul art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul. Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre propriii angajati pentru uzul propriu.

Asadar, cata vreme societatea efectueaza vanzari cu amanuntul doar ocazional, respectiv doar catre propriii angajati pentru uzul propriu, aceasta nu are obligatia sa utilizeze casa de marcat. Pentru aceste vanzari de bunuri, daca sumele se incaseaza in numerar, se va emite o chitanta.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016